LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fördelar med att vakna tidigt?
2014-03-10,15:10,
RE: Fördelar med att vakna tidigt?
Jo jag har läst den (har ingen tv och spelar inget förutom lite schack ibland, så något skall man ju roa sig med på kvällarna Tongue)

Vetifan om den verkligen var 556 sidor, är nog en hel del referenser och så som tar upp många sidor. Helt klart en väldigt intressant bok, som tar upp de mesta som kan tänkas finnas om sömn, mardrömmar, sömnbrist, vad sömn gör osv. Vill minnas att även frågan från trådskaparen tas upp. Författaren är väldigt insatt och skriver på ett intressant sätt med många anekdoter. Den har ett antal år på nacken så finns väl säkert små saker som andra forskare hävdar annorlunda. Ganska mycket han tar dock upp lite mer ovanliga sömnsjukdomar som narkolepsi och liknande. Så ifall man är enbart är ute efter att kurera sina sömnproblem finns de möjligen bättre källor att läsa utav.

Ett återkommande tema jag har märkt när man läser böcker om tex, kost, vanor, meditation, sömn osv är att författarna oftast vill göra intrycket att just deras sätt (som i detta fallet att sova mer och bättre) kommer lösa alla problem. Detta är naturligtvis att förenkla de hela, alla element bidrar såklart till ett bättre välbefinnande. Men varför begränsa sig till ett område?

Talar jag från egen erfarenhet, så är dock att förbättra min sömn (både mängd och kvalité) det som gjort den absolut största skillnaden i mitt liv. En enorm skillnad i ork, humör, självdiciplin osv .

Meddelanden
Fördelar med att vakna tidigt? - av tay - 2014-03-10,01:38
RE: Fördelar med att vakna tidigt? - av Dayize - 2014-03-10,15:10

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}