LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Dagens tjejer i vårt samhälle
|
2014-04-08,14:34,
|
|||
|
|||
RE: Dagens tjejer i vårt samhälle
(2014-04-08,13:01)Beerpong Skrev: Du har en poäng men däremot borde det vara en självklarhet att en dam inte ska riskera att bli våldtagen, felet ligger hos mannen inte hos kvinnan när det gäller detta. Sen så skadar det inte med lite sunt förnuft, men jag tror att denna frågan löses bäst genom hårdare straff och direkt utvisning om det skulle vara en invandrare som begår brottet. Det är givetvis en "självklarhet" att kvinnor ej ska riskera att bli våldtagna pga sitt lätta klädsel - felet ligger givetvis hos männen (de fåtal män som faktiskt våldtar), jag tror det är ytterst få som skulle påstå något annat. Dock är det på samma sätt en självklarhet att jag ska kunna gå runt i rosengård klockan 2 på natten med 15 iphones stickandes ur brallorna, alternativt några tusenlappar, det är inte mitt "fel" om jag blir rånad - för rånad är något dåligt, det är nåt varje människa ska slippa bli utsatt för, liksom var människa ska slippa mördad, misshandlad och även våldtagen. Med det sagt så finns det en ideal bild av verkligheten - och sedan finns det verkligheten i sig. I idyllen så kan alla göra 100% vad dom vill (sålänge dom ej bryter mot de rådande reglerna) och alla kommer leva i fred, allt kommer vara frid och fröjd. I verkligheten kommer det dock inte fungera såhär: Där bör man rådas ifrån att gå runt ensam i sämre områden med tusenlappar i fickorna och man bör även - om man nu är intresserad av att skydda sig - rådas ifrån att gå runt allt för naken om man vill minska risker att bli våldtagna. Varför? För även HUR mycket vi gapar om att det "är alltid gärningsmannens fel" - HUR mycket vi än i kör sjunger att kvinnor ska kunna gå klädd precis som dom vill utan att något händer - Så finns det våldtäktsmän där ute och så kommer det som det ser ut nu att fortsätta - och mer blir det. Om man då ska giva ett konstruktivt råd som kan förbättra ens chanser att ej råka illa ut så kan ett legitimt sådant vara att ej gå runt för lättklätt. Suger det? Javisst, men det är en sådan värld vi lever i och det är ett av många tips jag kommer ge min framtida dotter (om jag får någon), det finns säkerligen ett par yra feminister där ute som sätter rödvinet i strupen nu och hostar upp något om "min dåliga kvinnosyn!!" - Jaha? Man kan kalla det vad man vill, fakta är fakta och det är av ren logik att riskerna uppenbarligen minskar avsevärt när vi nu lever i ett sådant samhälle vi gör. [SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}