LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Äkta vänner vs falska vänner?
|
2014-04-22,19:56,
|
|||
|
|||
RE: Äkta vänner vs falska vänner?
Well, som jag ser det. Det finns olika typer utav vänner. Vissa mer permanenta än andra. Vissa träffar man bara i festsammanhang tex. Vissa träffar man när man tar droger. Vissa i skolan. Vissa på jobbet.
Och sen vissa som man vill umgås med privat. En ganska bra tumregel är att inte umgås med folk som bara tar energi och aldrig ger något tillbaks. Har själv alltid switchat som fan i mitt umgänge, aldrig gillat att hålla mig till ett gäng eller dyl utan alltid vart vän med folk från alla olika ställen. Men vänner kommer o går, kvar blir dom man inser är ens riktiga vänner. Tex har jag nu börjat glida ifårn min vän sen typ 8 års ålder, jävligt tråkigt men det har varit påväg länge. Han o jag är helt olika människor, han skjuter på alla problem och vägrar ta tag i livet. Vi kommer alltid vara vänner, men inte så nära som vi en gång var, iaf inte som det ser ut nu. Han behöver utvecklas mer för att jag ska orka med honom, pallar itne alltid ringa honom osv, även om vi har kul när vi ses så orkar jag bara inte med honom. Ord biter inte heller, vill bara slå sönder honom då som sagt inget biter på honom. Men han ska flytta hemifrån ganska snart och då tror jag hans livskarriär börjar på riktigt. Medan man bor hemma så utvecklas man jävligt trögt i vuxen ålder. Summa summarum: Umgås med dom du känner för. Om någon tar dig för givet eller liknande, sätt gränser, visa att du existerar, det är jävligt viktigt att säga nej ifall du ä en sån person som har svårt för det. Var inte rädd för att börja glida ifrån gamla vänner, det kan vara lurigt att man tänker tillbaks på allt man gjort osv, men tiden har sin gång, ni utvecklas och blir olika människor, du kan itne hänga med samma folk hela livet, även om man gärna vill inbilla sig det. Hämmar någon din utveckling/välmående, så eliminera denna ur din bekantskapskrets. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Äkta vänner vs falska vänner? - av Entreprenören - 2014-04-22,18:40
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av illdan - 2014-04-22,18:51
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Entreprenören - 2014-04-22,19:10
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av illdan - 2014-04-22,23:14
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Entreprenören - 2014-04-23,03:40
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av illdan - 2014-04-23,07:38
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Tenga - 2014-04-22,19:56
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Ballin - 2014-04-22,21:03
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Nicki - 2014-04-24,20:37
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Entreprenören - 2014-04-25,06:47
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av Nicki - 2014-04-25,07:25
|
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}