LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Äkta vänner vs falska vänner?
2014-04-22,23:14,
RE: Äkta vänner vs falska vänner?
(2014-04-22,19:10)AplAy Skrev: Tack som fan för svaret. Du har helt rätt i att det är jag som måste förändras
och inte dem. Samtidigt så vet jag oxå att jag är väldigt annorlunda från dem
på många sätt å de är mer mainstream, dock inte "nördar" i den bemärkelse
som snubben i South Park-avsnittet "Make Love Not WarCraft" som är fet å
äcklig. Utan dessa är mer average nördar som festar i sin lilla umgängeskrets
å ligger då å då. De är inte social awkward som mer stereotypiske nörden är.

Andra skillnader är att jag pallar INTE att titta på sport, utan jag utför det
hellre, jag lyssnar inte på deras musik som de lyssnar. Jag kan inget om bilar,
snus, cigarr, marijuana, "bra filmer att se" som de kan. Jag är väl mer "udda" el.
kanske "retard" (utan någon självömkan antydd) jämfört med dem. Jag har en
annan polare som jag ser som min bästis som skiter fullständigt i om jag inte
har samma intressen som honom eller inte. Jag tror fanimig vissa är mer PK än
andra medan jag är extremt icke-PK. Slutligen så finns det oxå en annan sak...

Det sista är att när jag väl, oundvikligen, kommer att bli mer "framgångsrik" å
"rikare" med det jag sysslar med så finns det en risk att vissa plötsligt vill bli min
"vän", ja du vet, det klassiska att när du är rik/känd så fårú flera falska vänner.

Ska jag bara ta det då som en belöning från dem? "Jaha, AplAy, nu när du är rik
å framgångsrik så vill vi gärna bjuda dig på fester så vi kan känna speciella". Jag
kmr inte heller vilja flasha att jag är rik/känd utan bara vara rik å leva "normalt".

Nu kom jag på ett tankeexperiment; om mina föräldrar dör i morrn å jag blir
vräkt så vet jag EXAKT vem som kommer att välkomna mig i deras lägenhet å
vem som inte kommer att göra det. Å det är vad jag definierar som äkta vän.

(Detta är dock ingen ursäkt att jag inte ska ändra mig; det är bara komplicerat).

Tro mig... Om du tror att folk kommer bli as snäll och värsta polarna till dig för du helt plötsligt har pengar har du fel.. INte så det funkar, inte i svensk kultur...

Coola killar kommer inte hänga med en "tönt" bara för han vunnit 5 miljoner på lotto... Det låter nästan som du att du önskar att du blir rik så du kan visa dom att "hahaha nu önskar ni att ni var mer snälla mot mig"

Men lixom, förvänta dig inte att de ska behandla dig om en i gänget, om du, som du beskriver skiljer dig jätte mycket från dom...

Se det så här.. Det dom har erbjuda dig är att du vill hänga me dom på fester osv?
Vad har du att ha erbjuda dom? Vilket värde ger du dom? Varför ska dom VILJA ha med dig?
Dom har ingen skyldighet att umgås med dig, eller hur?Smile

Det är samma sak som med en tjej... Du kanske vill vad med henne för att hon är snygg och du vill ligga med henne... Vad har du att erbjuda henne?

Generellt här i världen investerar folk inte i andra människor såvida de själva inte får ut något av det. Även om detta ofta sker på ett omedvetet plan.

T.ex så varför ska socialt skillade killar, dra med en blyg kille ut som kanske inte säger så mycket roligare saker, eller som inte tillför energi i gruppen?

Allt detta kanske låter väldigt "harsh" men det är väl ändå så det funkar.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi

Meddelanden
RE: Äkta vänner vs falska vänner? - av illdan - 2014-04-22,23:14

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}