LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Så "tillverkar" du optimism (från David D)
2014-04-30,21:07,
RE: Så "tillverkar" du optimism (från David D)
Nu kommer mitt svar färgas av att jag tycker eben pagan snackar massa skit som låter bra men som bara är gjort för att kränga hans senaste produkt.

Alltså det där känns mest som klassiskt självhjälpshumbug. Sådant som låter bra men som inte kommer göra något för dig över huvudtaget.
Visst terrorisera en hund och knäck honom psykiskt och han kommer säkerligen bli apatisk. Att länka det till optimism känns lite långsökt.

Personligen försöker jag leva efter de delar jag tycker är vettiga och konkreta i "svälj den fulaste grodan först" och sen hela tiden påminna sig själv "kan andra kan jag" och bara köra.

Grinda hårt och talang för något ger framgång och framgång föder optimism/självförtroende. Och så går det i en cirkel.

Känns som att alla framgångsrika självhjälpslirare själva mest fått framgång genom att "hjälpa" andra att finna framgång. Och dom som köper böckerna hoppas på att de ska bli "framgångsrika" när de inte har någon bransch att klättra i, så de köper bara nästa bok istället för att hoppas att den ska vara nyckeln.

Jävligt sällan man ser Max Martin, Ingvar Kamprad och liknande skriva böcker om vad som gjorde dom riktigt jävla framgångsrika.

Hitta ditt område, utbilda dig antingen genom universitetet eller praktiskt beroende på vad du ska göra. Köp "svälj den fulaste grodan först" skit i halva boken och ta till dig de praktiska delarna och sen kämpar du som fan.

Elle så läser du en massa böcker och försöker bli en guru.

Meddelanden
RE: Så "tillverkar" du optimism (från David D) - av Sux - 2014-04-30,21:07

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  tips från en 46årlig bankman Schlinus 4 4,563 2014-11-07,18:33
Senaste inlägg:: Ragnarök
  David Deida tvbordet 4 3,223 2014-03-01,15:03
Senaste inlägg:: Benson!

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}