LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
From good to bad again
|
2014-05-08,21:54,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,22:16 av {2} confused....)
|
|||
|
|||
RE: From good to bad again
Samma hände för mig, när jag började med game, första typ 12-18månaderna gick jag ifrån 3-4brudar till 10+ brudar. Då var jag ändå 24-25år när jag började med game. Så en väldigt bra ökning i respons ifrån brudar.
Fick dejter till höger och vänster osv, mitt kontaktnät var bra, hade vänner att gå ut och festa med osv. Sen efter en stund började det vända, gick sämre och sämre och tillslut hamnade jag i en position där jag typ inte har något kontaktnät i staden jag bor, torka på brudarna och får typ aldrig några dejter. Jag har senaste typ halvåret fått aproach anxiety för att ens våga gå ut på krogen på grund av att det gick dåligt som fan i ett års tid, tillslut blev det omöjligt att intala sig själv att pusha och samma känsla man kan få när man ska öppna en brud fick jag av att gå ut på krogen. Så jag har senaste månaderna gjort så att jag har bara skitigt i det totalt, inte försökt pusha mig själv ut på krogen osv och tog en typ paus på några månader, nu har det börjat släppa, jag har börjat få tillbaka motiavtionen och förra helgen var jag ute på krogen igen. Så mitt tips är, ta en liten paus, tänk på annat en stund, acceptera att du är i situationen du är i, så kommer motivationen kommer tillbaka om några veckor eller månader. Sitta och försöka pusha sig själv när man är i den situation du är nu sätter bara press på dig själv och kan enligt egen erfarenhet göra att social fobin och motivationen bara blir ennu sämre. Helt enkelt, acceptera situationen, sluta pusha dig själva några veckor eller några månader, ta en liten paus och låt mentala såret läka. edit : Sitter man i "rock bottom" med absolut noll motivation och försöker pressa sig själv och sätta krav på sig själv man sen inte kan hålla så gör det bara att man mår dåligare och dåligare och får mer och mer ångest eftersom fler och fler misslyckanden inträffar osv. Man hamnar i ett moment 22 i en nedförsbacke helt enkelt. Därför det kan vara bra att ta en break, till mentala såret och psyket har läkt lite, tills man känner att man vill och att det ska bli kul att pusha sig själv igen, inte att man måste. Visst, man måste pusha sig själv, men man måste även vara i en situation där man är mentalt redo att pusha sig själv. . . Det kan jämföras med ett öppet sår på t.ex armen. För att såret ska läka och den skadade delen ska bli stark och frisk igen så måste man låta såret läka, vila och vara i fred. Stå och skrapa med en kniv i såret varje dag och det kommer aldrig läka. Exakt samma är det med psyket och mentala hälsan. Fast istället för att undvika fysisk påfrestning och skada som med ett kött sår så måste man undvika psykisk påfrestning och skada. Eller någon som har brutit benet, börjar man gå och påfresta benet direkt kommer det aldrig läka, troligt så förvärrar man bara brottet om man går på det och belastar det helt normalt. Det man måste göra är bara att acceptera att man är skadad, låta skadan läka, sen när man är redo bygga upp styrkan igen. Blev mycket repition av samma sak i olika vinklar nu, men ja, you got my point ! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Good looking loser infield | Evilvalle | 5 | 3,952 |
2013-08-27,17:51 Senaste inlägg:: Tenga |
|
Julien: Getting good at game VS Getting the girl | tay | 2 | 1,718 |
2012-12-30,04:28 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 13 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}