LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
From good to bad again
|
2014-05-09,02:42,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,02:43 av {2} Bruno.)
|
|||
|
|||
RE: From good to bad again
Nu har du redan fått många bra tips här men jag kan ju försöka ge min bild på det hela.
Jag brukade nämligen ha EXTREMT jävla taskig självkänsla som ett resultat av en väldigt trist barndom. Utan att gå in djupare på det, men jag var verkligen "the hard case" och kunde vara helt tappad socialt. Och det är ju vad det handlar om här i slutändan, du har taskig självkänsla och bryr dig om vad andra tycker och tänker om dig och blir därför begränsad i din sociala frihet. Det som det handlar om är att du låter andras åsikter om dig själv vara viktigare än dina egna uppfattning om dig själv. Det måste du jobba som fan på att ändra, annars kommer du vara fucked for life. Du måste se vad det är du själv värderar här i livet och vilka egenskaper och på vilka grunder du själv definierar värdet på en människa. Det jag menar är att om du verkligen är säker på vilka värderingar som du själv faktiskt har (kanske ärlighet, integritet eller att man är hederlig och sprider positivitet omkring sig, vad vet jag?) och vet vem du själv är som person, så slipper du vara beroende av att hela tiden titta efter andra människor för att kunna veta det och fördelen är också att du inte förlorar din självkänsla när andra människor försöker trycka ner dig eller inte håller med dig eller får hjärnspöken som gör att du tycker allt är pinsamt och är rädd för att folk ska döma dig. Sen är du ju inte särskilt ensam om att vara så, för faktum med att de flesta människor är veka idag och har inga riktiga värderingar. Hur många lägger inte upp bilder och skit på Facebook för att sedan sitta bakom skärmen och fråga sig ''gillar hon mig ?'', ''tycker moppe-Conny att jag är cool nu?'' och ''vem är jag?'' etc. De flesta vet inte riktigt vilka de är idag och därför så börjar de titta efter andra människor för att definiera sig själva och få social feedback. De låter andra människors värderingar bli sina egna och sen har du ett samhälle där folk kan gå runt i gigantiska guldkedjor och ha byxorna nere vid hälarna och lyssna på skräp från Lil Wayne osv. därför att någon började säga att det var viktiga värderingar att försöka vara cool och ägna sig åt materialism och låtsas vara en fjant. Alltså seriöst. Det är ju ingenting som du ändrar över en dag men om du kan börja förstå det på ett logiskt plan, så kommer du också börja få det lättare med att inte bli emotionellt påverkad och frysa till när du är i en social situation där folk tittar på dig som om du vore en idiot och känna dig som en jävla beta. Läs filosofi och lyssna på bra skit som Joe Rogan, Stefan Molyneux, RSD och Elliott Hulse och även Eckart Tolle, som kommer hjälpa dig att se en större mening med livet och försök avskärma dig från all negativ skit och det som inte hjälper dig i utvecklingen, vilket de facto är det mesta som har med mainstream att göra. När du sedan slipper vara beroende av att hela tiden titta efter andra människors åsikter och börjar lita mer på hur dina egna sinnen uppfattar verkligheten, så vill jag lova att den här världen kommer bli en mycket vackrare plats. Tro mig. Edit: Tycker du gott kan börja gå ut och köra lite men du måste på något vis få bort det här framet att du ska "approacha" flickor till att du mest bara screenar brudarna istället och checkar bara ifall DE är sexuellt disponibla och är tillräckligt okej för att få kunna uppta din tid. Så jävla mycket snack hela tiden om att det är någonting fel på mannens game, utseende eller swag om han inte får till det utan att man typ någonsin tar i beaktning att många flickor idag faktiskt är riktigt jävla torra och har intentsägande personligheter och att de som är vackra och är sköna faktiskt ofta redan är tagna eller kan ha 100 andra anledningar till varför man får ett "nej". Goodlookingloser har en serie som heter "basic guy game" och "approach anxiety program" eller nåt och det är om hur man kan få nummer och skit även fast det tydligt syns att man är rätt nervös och inte helt bekväm, en slags nybörjarguide. Var jag du skulle jag definitivt kolla in det och börja light och se till att göra små framsteg hela tiden. Kör hårt! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Good looking loser infield | Evilvalle | 5 | 3,952 |
2013-08-27,17:51 Senaste inlägg:: Tenga |
|
Julien: Getting good at game VS Getting the girl | tay | 2 | 1,718 |
2012-12-30,04:28 Senaste inlägg:: Evilvalle |
Användare som tittar på tråden: 10 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}