LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom av att minska sitt internetberoende/slösurfande!
2014-05-29,22:19,
RE: Symptom av att minska sitt internetberoende/slösurfande!
Märkligt att att ingen ännu nämnt NO-FAP som lösningen för att bli av med internetberoendet? Wink

Men jag håller helt med fan, fascinerande när man tänker på det.
Grejen är ju att vi idag har bokstavligen obegränsat med information ute på nätet och bombarderas av så pass mycket skit, där det mesta av innehållet inte ens fungerar till att upplysa och göra folk smartare och klokare, utan snarare tvärtom. Om någon lägger ut en intressant och intelligent tweet om till exempel hur NASA upptäckt en ny klass av gammablixtar, så bryr sig i princip inte en jävla kotte.
Men om någon gör en tweet om hur han nyss fes flickvännen i munnen så kommer han få några hundra retweets och folk ba "HAHA Bara fortsätt fisa på Lasse! KINGEN! LOL".
Man vet egentligen att man följer en massa värdelös skit bara för att trigga en del känslocentran i hjärnan och få stimulans, men man gör ändå ingenting åt det.

Jag tror att bästa är att bara sätta upp lagar för sig själv och sedan se till att vara dödsnoga med disciplinen när man precis börjat införa det hela. Det ska vara som liv och död i hur man följer det.
Själv kollar jag nu bara mailen högst 1 gång om dagen, samma med fb eller andra grejer. Inte heller använder jag smartphonen för mycket mer än att kolla vägbeskrivningar och lyssna på motivationsgrejer.
Borde nästan göra upp någon regel för hur mycket tid jag spenderar här på forumet också för oavsett hur bra material som finns, så är det fortfarande bara teori.

I övrigt, börja meditera. Har du värdelös självdisciplin och svårt att hålla tassarna borta och falla för små impulser, så är det en god idé. I alla fall enligt min erfarenhet, du får massa tankar och skit och sen kommer du på dig själv och styr direkt in dig på att vara i nuet igen. Samma är det ju om du funderar på att öppna ett Youtube-klipp eller se vad Inga-Lena har svarat på fb och du inser innan du är på väg att klicka att det bara handlar om att få stimulering och känna lite validation.
Ett sista alternativ kan faktiskt vara att radera alla jävla konton du har för diverse sajter du är inne på, tvivlar på att ens liv skulle bli sämre av det, ärligt.

Meddelanden
RE: Symptom av att minska sitt internetberoende/slösurfande! - av Bruno - 2014-05-29,22:19

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 1,297 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud" Sux 17 7,801 2013-02-28,10:59
Senaste inlägg:: Sux
  ny rsdvideo - Tyler pratar om "loosa sitt ego" tay 5 2,676 2012-09-22,19:18
Senaste inlägg:: Jayson1

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}