LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Utseendets betydelse
|
2014-09-16,21:47,
|
|||
|
|||
RE: Utseendets betydelse
Håller med Mr 21, Selected och Ragnarök här.
Sen t ex Confused... , har du läst The Red Queen? Bra bok om evolution och evolutionspsykologi som sammanfattar teorier och forskning på detta område: Varför har vi människor så stor hjärna med så himla stor intelligens? Ett organ som slukar 18% av det dagliga energibehovet!! Nej, det är inte så att människans feta hjärna har gett oss några större överlevnadsfördelar så som man trodde fram till 70-talet. Alla andra djur t ex klarar sig utmärkt ändå. Förklaringen ligger i sexuellt urval. Och det som vi funnit sexigt under årtusendena är social intelligens, humor, musikalitet, förmågan att knyta nya kontakter och vara trevlig. Att kunna utöva en positiv dominans, vara den charmige alfan osv. Allt detta är så sjukt mycket viktigare än din förmåga att jaga ner en antilop eller döda en rival med en sten. Mäns attraktivitet sitter till största delen i huvudet. Man lurar sig själv om man lägger störst fokus på det fysiologiska utseendet. Det är inget mindre än offermentalitet. Men visst, det är jävligt bekvämt att skylla på nåt man inte kan kontrollera, som t ex feminister, "buhu, jag får inget jobb pga patriarkatet" eller, "buhu, det går dåligt för mig som invandrare för att alla svenskar är rasister". "Buhu, jag får ingen fitta för att jag är kort/har lågt testo/ser pojkig ut". Man the fuck up |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}