LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är skatt stöld?
|
2014-12-04,04:00,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-04,04:19 av {2} Ragnarök.)
![]() |
|||
|
|||
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-04,03:37)confused... Skrev: Ja, jag är enig, och till stor del sånt jag syftar på. Och även om jag inte tror 100% så som jag beskrev kommer kunna existera på alla punkter, så är jag övertygad om att det är möjligt att komma en god bit på vägen på många av punkterna. Precis. Det suger verkligen getrövhål att jag betalar mina rånares uppehälle genom socialbidrag till dom. Inte bara DIREKT har de rånat mig genom vapenhot utan även INDIREKT genom att staten snor mina pengar och ger dom till dom. Hur kan det vara så att de som tillför saker till samhället får mindre tillbaka av staten än de som inte tillför något överhuvudtaget. Ett exempel är kriminella som aldrig betalat en skattekrona mer än momsen på cigg. En annan är den genusinkvoterade feministen på statliga institutionen. Båda två TILLFÖR ingenting av värde till samhället (de genererar inget inflöde av pengar öht) utan staten kräver att jag ska betala deras kostnader och inkomster. Demokrati är skam. Är folk tillräckligt intelligenta för att rösta in bra parlamentariska ledare så är de tillräckligt smarta för att leva utan en regering. Är de inte tillräckligt smarta för att rösta in bra ledare så faller hela konceptet om demokrati då folket är för korkade. Så i vilket fall är det bättre att inte ha demokrati. Bort med stat. In med företagsamma personer. Tänk ett system där man betalar in en försäkring till ett slags polisföretag där man genom att betala försäkringen dels fösäkrar sig om att om någon rånar dig eller på något annat sätt bryter mot avtalet man upprättat med övriga medborgare (ett ÄKTA avtal, inget teoretiskt "socialt kontrakt") så får man rimlig ersättning och personen som gjorde det mot dig (och därmed också bröt avtalet) bestraffas enligt avtalade regler. FOlk som inte väljer att ingå i avtalet kommer bli socialt utfrysta i princip då det är för suspekt. Att inte ingå i ett avtal med övriga medborgare är samma sak som att säga att man tänker råna och leva omoraliskt (liksom staten idag). Mördar jag någon kallas det mord. Jobbar jag som mördare i statens tjänst (militär) så kallas jag hjälte. Hotar jag med att låsa in någon om han inte ger mig pengar är jag en kriminell och störd människa. Hotar jag med att låsa in någon i statens namn om han inte ger mig pengar så kallas jag indrivare eller polis, och gör bara "mitt jobb". Dubbelmoral? I Sverige kan partier ta emot anonyma bidrag.. FFS? Vi diskuterar lagar om vem som ska vara hemma med barnen (som om staten har med det att göra) medan företag anonymt kan ge stora bidrag till partier. Detta leder såklart oundvikligt till korruption. Vi diskuterar petitesser medan de viktiga frågorna undanhålls. Tack skattefinansierade journalister för ett bra jobb!
Extreme Living
Never complain - never explain |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}