LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är skatt stöld?
2014-12-05,00:20,
Inlägg: #36
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-03,21:43)Swish Skrev: Om du läser en gång till så kanske du förstår att jag aldrig har sagt att det går bra för Sverige, just nu är det kris i Sverige som jag uppfattar det. Det jag sagt är att det har gått bättre för Sverige på de flesta plan om man jämför med resten av Europa och med det menade jag övriga eu länder. Delar du inte den uppfattningen att Sverige är ett av de länder i eu som det gått bäst för, överlag?
Confused... Min fråga kvarstår.

(2014-12-03,22:26)confused... Skrev: Finanskrisen var inte bara Sverige som hade utan resten av EU och världen också.

Folk vill inte jobba i Norge på grund av oljepengar/oljejobb, dom flesta som kommer hit jobbar i resturang, krogar och service yrken och dom tjänar heller inte speciellt bra i förhållande till vad det kostar att leva här, och dom flesta jobb kan man inte heller pendla till utan för dom flesta blir det att dom bor här fast och åker hem till Sverige någon gång ibland. Dom kommer hit av i grund en anledning, dom har svårt att få jobb hemma i Sverige.

Och nej, jag är absolut inte enig i att det går bra för Sverige, du gör fan allt du kan för att blunda för verkligheten. Om Sverige är på väg nedåt på dom flesta plan som du tilll och med säger själv och har sjunkit så pass mycket att vi tappat placering jämfört med andra länder i förhållande till var vi tidigare låg på dom flesta plan. Då betyder det att Sverige är på väg ned och andra länder är på väg upp. Krävs en enorm naivitet och trångsynthet att då sitta och hävda att det går bra för Sverige. Sen att Sverige tidigare låg så pass högt att vi fortfarande ligger före en del länder trots att vi just nu sjunker som en sten är en annan femma.

Det du gör nu är som att sitta i en sjunkande båt i havet som har halvfylld med vatten och på väg nedöver för att sen hävda att de går bra på denna båtresan, för det ligger andra båtar nede på botten. Det spelar ingen roll att båten sjunker för så länge det finns andra båtar som redan ligger på botten så går det bra.

Jag förstår verkligen inte hur du kan sitta och hävda att Sverige är ett av dom länder det gått bäst för i takt med att vi har den största invandrings politiken i samma inlägg som du skriver att Sverige har tappat på alla plan och är på väg ned.

Herregud alltså, klarar du verkligen inte att koppla ihop att det går dåligt för Sverige på dom flesta plan och att det går dåligt för Sverige?

Alltså, jag är seriöst helt förbluffad över hur du kan sitta och säga emot dig själv så pass mycket som du gör utan att själv se det. Du sitter på ena raden och skriver om hur dåligt det går för Sverige på alla plan och att vi är på väg nedöver för att på nästa rad hävda att det går bra för Sverige....... Jag är helt ärligt, förbluffad.


edit : Och angående att dom flesta som röstar på SD är lågutbildade. Det är en av många propaganda vinklingar och liknande grejer är en stor del av att SD blivit så stora, för att så pass många ser igenom det. Det är nämligen så att dom flesta i Sverige är lågutbildade och dom flesta som röstar på alla partier är lågutbildade.

Mycket av sån negativ statistik som tas upp för att svartmåla SD kan användas på alla partier. Detta är ett mycket bra exempel. Dom flesta i Sverige är lågutbildade och därmed är dom flesta som röstar på alla partier lågutbildade.

Mainstream media får en snilleblixt och gör en vinklad artikel. "Statistik och undersökningar visar att dom flesta som röstar på SD är lågutbildade, SD är skit och IQ fria"

Mainstream befolkning "bläää buuu alla i SD är lågutbildade" och dom tänker inte efter en sekund eller har minsta form av källkritik. Dom följer bara det mainstream media visar och tar det som sanning.

Grejen är den, att på detta sätt så kan man smutskasta vilket parti som helst och få det att se värre ut än vad det är. Det hade lika gärna kunnat gjorts en artikel om Moderaterna "Statistik och undersökningar visar att dom flesta som röstar på M är lågutbildade, M är skit och IQ fria"
Helt riktigt, finanskrisen drabbade inte bara Sverige och jag har aldrig påstått annat.

Jag sade att folk väljer att arbeta i Norge för att det är ett rikt land. Varför Norge är ett av de rikaste länderna i världen beror på deras rika tillgång till olja. Har aldrig påstått att folk invandrar dit bara för att arbeta med olja. De flesta jag känner som åkt dit för att arbeta har gjort det några månader för att återvända hem till Sverige med mycket mer pengar i fickorna än om de hade arbetat i Sverige. Om de hellre vill arbeta i ett fattigt land så kan de resa dit om de vill. Alla svenskar reser inte bara till Norge för att arbeta, det finns nog Svenskar som har eller arbetar i de flesta av alla världens länder på olika sätt.

Hade jag varit trångsynt och gjort allt för att blunda för verkligheten hade jag inte viljat höra oliktänkandes åsikter. Om det är så du uppfattar mig så har du all rätt att tro det.

Åter igen, jag har aldrig sagt att det går bra för Sverige. Du får gärna citera vart jag påstår det.

Att Sveriges båt är den båt som lyckades flyta bland de bästa i eu medans de flesta andra drunknade, är ett annat sätt att se på det.

Jag sa inte att det är tack vare invandrarna som det gått så bra för Sverige i jämförelse till resten av eu. Det jag sa var att Sverige tagit emot flest invandrare och samtidigt lyckades hålla båten mest flytande i jämförelse med de som tagit in mindre. Om allt är invandrarnas fel borde det väll gått sämst för Sverige i så fall och inte tvärt om, eller?

Att Sverige är på väg nedåt nu vet jag inte, troligtvis har du rätt att det är så nu pga av kaoset i parlamentet. Jag vet bara att Sverige är det land som lyckades klara finanskrisen bäst utav alla eu länder trots att vi tagit emot flest invandrare jämfört med alla andra eu länder.

Jag kanske har svårt att koppla, men frågan är vem av oss två som har svårast för det.

Förstår om du "helt ärligt är förbluffad" eftersom du av någon konstig anledning säger att jag i något tidigare inlägg sagt att det går bra för Sverige. Är det bara i den meningen du är helt ärlig eller är allt annat du skriver bara halvt ärligt eller bara totala lögner då?

För att kunna säga att det går bra för ett land behöver vi först definera vad som är bra.

Som sagt åter igen, Sverige är det eu land det gått näst intill bäst för i jämförelse. Om jag tycker det gått bra för Sverige eller ej hör inte hit, jag har aldrig sagt att det går bra för Sverige. Har nu påpekat det flera gånger för dig och som jag tidigare sagt får du gärna citera var jag påstått att det går bra för Sverige. Det är skillnad på har gått nästintill bäst och går bra. Fast du kanske fortfarande inte kopplar vad jag försöker förklara?

Dollarn låg på lite mer än 7,4 sek sist jag kollade och tror absolut att kronan kommer ha försvagas markant fram till 2018 om de kommande folkvalda regeringarna aldrig får genomföra sin politik fram tills dess.

Som jag tolkar det väljer högutbildade personer inte SD i samma utsträckning men som du säger så går det att vinkla och är kanske ett dåligt argument. Att SD är IQ fria håller jag inte med om, tvärt om. De finns en del väldigt intelligenta SD politiker precis som i alla invalda partier.

Tycker du att fria tider inte är vinklat och ofta använder sig av bra källkritik?

Jag förstår din poäng med att man skulle kunna svartmåla alla partier med att de flesta som röstar på dem är lågutbildade. Tycker att det var en bra poäng där och det är något jag tagit till mig, tack för den insikten.

(2014-12-04,18:07)confused... Skrev: Så, upplys mig(oss) istället för att bara ge fan i att svara så fort du möter motargument. Vi har som du själv skrev sjunkande statistik och att det går sämre och sämre för Sverige på dom flesta viktiga punkter, vi sjunker längre och längre ner på listan jämfört med länder internationellt. På vilket sätt är det att det går bra för Sverige??

Sen kan man självklart diskutera vad man tror är orsaken till det går dåligt och att landet sjunker i statistiken. Men på vilket sätt är sjunkande statistik i förhållande till andra länder att kalla "det går bra för Sverige" ??

För oavsett vad man menar är orsaken till den sjunkande statistiken, så jag klarar verkligen inte få ihop hur du kan sitta och säga att det går bra för Sverige samtidigt som du säger att det går sämre för Sverige på dom flesta sakfrågor och viktiga punkter.

Och jag har invandrar vänner och bekanta ifrån alla möjliga delar av världen och gillar många av dom bättre än Europeer, så kom fan inte och dra det trötta rasistkortet så fort du möter motargument.

Senaste idag kom förövrigt en på jobbet fram till mig här i Norge där jag bor, en Persier född och uppväxt i Iran som sen varit tvungen att fly landet fram till mig och fråga vad Sverige håller på med och förklara för mig att nu blir det omval för att svenskarna är trött på den stora massinvandringen och att det fungerar inte att ta in så många invandrare och att Sverige borde minska/stoppa invandringen före det är försent. Och så här ser det väldigt ofta ut i diskussioner och samtal, då även ibland invandrare själva i våra grannländer angående vad Sverige håller på med med sin enorma massinvandring. T.o.m dom som själva flytt hit till norden och inte är hjärntvättade under Svensk massmedia propagande förstår att det finns gräns för vad ett land klarar hantera utan att det blir kaos. Detta säger dom angående sina egna folkslag.

Jag tror faktiskt inte du förstår hur extremt jävla vinklad, trångsynt och propagerande den Svenska massmedian och politiken är idag. Politiker och även stora delar av befolkningen i våra grannländer har börjat prata om detta. Och som Svensk i t.ex Norge så upplever jag ganska ofta hur då speciellt invandrare i Norge frågar vad Sverige håller på med och sitter och säger till mig att Sverige kör sig själva i botten. Och detta har jag pratat med om Iranier, Irakier, Muslimer och Asiater, vars alla själva har flytt till Norden, men dom förstår ändå att det finns gränser för vilka mängder som fungerar i praktiken.

Det har även hänt mig många gånger att Norskar frågar mig vad som händer i Malmö och dom förklarar att dom förr brukade semestra där hos familj/bekanta osv men det känns inte som samma stad längre, det känns inte längre som att åka till Sverige. Dom förklarar hur deras familjer/bekanta funderar på eller har flyttat därifrån, att dom inte känner sig trygga osv.

Kort och gott, ALLA ser vad som händer i Sverige, utan dom naiva blåögda Svenskarna själva som har dom extremt vinklade aftonbladet och expressen som enda informations källa där all annan information som inte passar in i dessa två propaganda maskiner svartmålas och rasist stämplas.

Men ja, sen kan du ju sätta dig och köra med rasist kortet och kalla oss trångsynta och sluta diskutera med oss så fort du möter motargument om du nu vill det. Men kallar du en person som inte har något emot invandrare och skiter fullständigt i vilken ras eller kultur en person är av bara han har nice och trevlig personlighet för rasist för att han vill ta in invandrare och hjälpa så många som möjligt men till den gräns landet klarar hantera. Då tror jag inte du vet vad ordet rasist innebär och bara blint häver ur dig vad du läst i Svensk massmedia så fort någon inte är enig i din åsikt.
Jag tror inte att jag på något sätt kan upplysa dig om speciellt mycket då du inte ens kan förstå vad jag skriver. Förhoppningsvis kan de du kallar för "oss" inse det.

Åter igen, jag har aldrig sagt att det går bra för Sverige och jag väntar fortfarande på att du citerar vart jag påstår det. Du får även gärna länka din källa du grundar ditt uttalande på. För ungefär ett halvårsedan låg dollarn på ca 6,4 sek och idag på lite mer än 7,4 sek. Kallar du det dåligt och att vi är på väg ner?

Jag läste fel i all hast, det var inte du som påstod att Afrika är jordens rövhål. Att dra det du kallar för rasistkortet mot dig var fel och det erkänner jag.

Jag har också träffat invandrare som har samma filosofi som SD, de är dock ytterst få och haft väldigt extrema åsikter om vissa folkgrupper de tyckte borde förintas. Väldigt frustrerade grabbar.

Ja Sverige förändras, om det är annorlunda för utomstående kan jag förstå. Vill de semestra kan de åka till något annat land där de känner sig trygga att semestra på.

Jag har träffat blonda etniska svenskar som flyttat från städer där SD har sina starkaste fästen, då de inte kände sig trygga eller välkomna i sina hemstäder längre fast de växt upp där och har knappt några invandrare.

Med ALLA i Sverige, menar du då 13% av den svenska befolkningen och att de resterande 87% är blåögda? Tror du då att en så stor del av den svenska befolkningen är dumma i huvudet? Förstår att du flyttade till Norge i så fall.

Håller med dig att aftonbladet och expressen vinklar väldigt mycket och ibland rent av ljuger.

De enda motargumenten har kommit ifrån dig hittills. Jag trodde att jag skulle bli väldigt hatad och få mängder av personer som skulle hoppa på mig efter att jag skrev annat än bara höger åsikter.

Nej jag håller med att det finns en gräns för hur många Sverige klarar att ta emot. Hade SD fått bestämma hade det inte kunnat komma en enda flykting hit om jag förstått det rätt? Heller inte vara tillåtet att adoptera en person från ett annat land, men jag kan ha fel då jag inte är säker på om SD eftersträvar sådant.

Att kalla dig rasist var fel av mig. Jag trodde att det var du som påstod att Afrika är jordens rövhål men det var inte du och finner inget rasistiskt uttalande från dig.

Vill även tillägga att jag inte påstår att min politiska ideologi är den som är mest rätt. Det är bara den ideologi som jag tror är bäst för Sverige, min familj och ev. kommande generationer. Alla partier tror att deras sätt är det som är rätt. Det som är mest rätt kan endast majoriteten av folket avgöra eftersom rätt och fel endast är subjektiva åsikter.

Jag försöker att lyssna till så många vinklar jag kan och häver ut mig den bild jag uppfattar som mest sannolik. Om jag är trångsynt är inte upp till mig att avgöra, tycker du det så får du tycka det.

Att lägga ner så här mycket tid på att behöva återupprepa saker känns lite som slöseri med energi och gör mig inte speciellt klokare. Därför känner jag inte att jag behöver förklara saker som ändå inte tycks skapa någon konstruktiv förändring i dig och knappt någon i mig, som det verkar.

(2014-12-04,17:24)Ragnarök Skrev: Du slutade ju komma med argument?

Men svara gärna på mina frågeställnignar i tråden. Ska bli intressant hur du besvarar t ex svartas misslyckande i USA gentemot asiaters eller judars. Tre grupper som alla varit eller är rasistiska offer. Asiater och Judar fick inga bidrag men gick ändå om vita i medelinkomst. En judeinvandrare var i snitt 5 år efter sin invandring i samma lönenivå som en vit infödd. Varför lyckas inte svarta trots alla subventioner de får? Är dom som folkgrupp inkapabla till att ta sig ur den relativa fattigdomen och det på rasbiologiska grunder (afroamerikaner är fortfarande den rikaste svarta folkgruppen i världen) eller är det helt enkelt för att statliga subventioner motverkar målet att ta sig ur fattigdom?
Jag orkar faktiskt inte svara på din frågeställning.

Anledningen att jag inte ville komma med motargument var för att jag visste hur mycket av min tid och energi det skulle ta. Jag har viktigare saker att ägna mig åt och stressigt med annat som det redan är.


Meddelanden
Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-02,22:14
RE: Är skatt stöld? - av WALL-E - 2014-12-03,01:57
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-03,02:49
RE: Är skatt stöld? - av illdan - 2014-12-03,11:43
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,01:08
RE: Är skatt stöld? - av Silentshot - 2014-12-03,13:09
RE: Är skatt stöld? - av illdan - 2014-12-03,17:09
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-04,02:33
RE: Är skatt stöld? - av illdan - 2014-12-04,16:54
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-03,20:13
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-03,20:57
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-03,20:33
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-03,21:43
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-03,22:02
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-03,22:26
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-04,10:59
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-04,12:03
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-04,17:22
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-04,18:07
RE: Är skatt stöld? - av ChuckNorris - 2014-12-04,01:13
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,01:29
RE: Är skatt stöld? - av ChuckNorris - 2014-12-04,13:31
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,17:24
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-05,00:20
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,00:42
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-04,02:07
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,02:53
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-04,03:02
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,03:11
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-04,03:37
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-04,04:00
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-04,09:13
RE: Är skatt stöld? - av Schlinus - 2014-12-04,18:53
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-04,19:34
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-05,01:29
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,04:09
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-05,09:18
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-05,09:39
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-05,13:00
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-05,14:52
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,15:29
RE: Är skatt stöld? - av SvaMp_ - 2014-12-05,15:32
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,15:43
RE: Är skatt stöld? - av SvaMp_ - 2014-12-05,15:57
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,16:13
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-05,16:29
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,17:51
RE: Är skatt stöld? - av Nalirot - 2014-12-05,15:46
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-05,20:01
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-05,20:35
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-05,20:53
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-06,00:59
RE: Är skatt stöld? - av SvaMp_ - 2014-12-06,10:41
RE: Är skatt stöld? - av illdan - 2014-12-06,11:52
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-05,21:22
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-05,22:20
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-05,21:59
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-06,12:13
RE: Är skatt stöld? - av confused... - 2014-12-06,14:25
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-06,15:09
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-06,15:26
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-06,15:49
RE: Är skatt stöld? - av xxxaaa - 2014-12-08,00:41
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-06,18:40
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-07,12:25
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-07,20:04
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-07,20:15
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-07,21:49
RE: Är skatt stöld? - av Danger - 2014-12-07,22:23
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-07,22:32
RE: Är skatt stöld? - av Danger - 2014-12-08,02:02
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-08,00:02
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-08,00:18
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-08,14:58
RE: Är skatt stöld? - av PalTonk - 2014-12-09,06:11
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-09,10:25
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-09,14:50
RE: Är skatt stöld? - av Cruz - 2014-12-09,16:05
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-09,17:46
RE: Är skatt stöld? - av Swish - 2014-12-10,17:46
RE: Är skatt stöld? - av Evilvalle - 2014-12-10,20:36
RE: Är skatt stöld? - av Cogo - 2014-12-10,19:05
RE: Är skatt stöld? - av Ragnarök - 2014-12-11,03:59

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}