LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Överreagerade jag?
|
2014-12-11,23:44,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-11,23:50 av {2} Evilvalle.)
|
|||
|
|||
RE: Överreagerade jag?
Ja du överreagerade och det försämrade dina chanser avsevärt. Vad som försämrade dom ÄNNU mer var att be om ursäkt för det (eller gjorde du det?!) - be aldrig om ursäkt till tjejer, jag är 100% seriös. Såvida du inte typ dödat deras katt eller något skit, gjort något riktigt hemskt, BE INTE OM URSÄKT, särskilt inte om ni precis börjat träffats. Att be om ursäkt subkommunicerar lägre värde (Ja jag vet, i dagens civiliserade samhälle är man trevlig och proper etc) - However, deras emotionella system (och vårat) utvecklades inte i dagens samhälle men i en värld där hela ens överlevnad och reproduktion handlade om just status, när du ber om ursäkt börjar du snabbt tappa attraktionsvärde.
Cyniskt kanske, men det är min erfarenhet, ursäkter hör inte hemma i dating-stadiet, om man är en "dominant sexig man". (2014-12-11,22:45)Ragnarök Skrev: Fick ett råd från CR en gång att jag skulle be om ursäkt till en brud. Från natt hon va väldigt investerad och skrev långa textrader till mig om att jag var otrevlig osv. Jag skrev till CR o frågade om hon var seriös och hru jag borde reagera. De sa att jag skulle be om ursäkt för att jag skrivit att hon inte skulle tro sig för mycket för att hon var en modell och att modeller ofta är korkade. Yep lost the frame, Im not surprised. (2014-12-08,20:32)Schlinus Skrev: I ditt fall här skulle jag dock inte ta det som om hon var oförskämd, utan bara missade att svara helt enkelt. Fortsätt konvon som vanligt och säg till henne att skärpa sig ifall det uprepar sig. Allt handlar om tjejens perception. TJEJENS perception, inte sin egna. Det är en sak IRL, och en helt annan sak över text. IRL kan man "vara sann mot sina känslor" - autentisk, säga precis som man känner och det fungerar fint, sålänge man är stark i det och har en attityd av: "I dont care what you think". Över text dock, handlar det om att ha en fingertoppskänsla över tjejens perception och hur hon kommer uppfatta ens meddelanden. Man kan sitta och state-pumpa sig hur mycket som helst hemma framför burken om att man minsann inte är needy "för jag säger som jag tycker!!!!" - detta i sig spelar ingen roll what so ever om bruden läser meddelandet, får perceptionen av needyness som sedan skapar känslan därefter beslutet. [SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}