LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
2015-01-05,19:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-05,19:11 av {2} Willson.)
Inlägg: #9
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
För att kunna vara clown och ändå player behöver du bemästra 2 egenskaper:

1. Självsäkerheten i att du är störst/bäst/vackrast (t.ex. russel brand har detta för han är naturligt narcissistisk)

2. Förmågan att utmana, provocera och få människor att ifrågasätta sig själva


Jag har svårt att se en kombination av de två arketyperna. Den ena bygger på social kompetens, den andra bygger på klassiska silverback-drag (lugn, sansad, får skit gjort, orädd inför våld/hot/utmaningar)


(2014-12-27,11:57)trollface Skrev: Sen kan folk fråga "är det verkligen sant?" då kan jag dra till med något "jaa för fan!" och sen överdriva ännu mer och sen skrattar man och folk förstår att det var på skämt.. Antar att du gör något liknande.

Hur som helst, problemet är sen när man faktiskt berättar något seriöst. Jag har ett sjukt jävla bra pokerface när jag trollar och när jag är allvarlig för jag gör exakt samma miner, samma lågmälda lugna och kraftiga ton. Så om jag berättar en trollhistoria och en sann historia, märker man ingen skillnad. Jag har faktiskt under en ganska lång tid faktiskt försökt hitta bot på detta men det är svårt, sjukt svårt faktiskt. Ofta får jag säga "ne men helt allvarligt" vilket känns jävligt fel, det är säkert inget fel i att säga så men det känns som så här "när ska folk ta mig seriöst egentligen? kommer jag någonsin att kunna förknippas med en person som är seriös och kunnig?" jag är helt garanterad att jag har förlorat en del saker i min karriär på detta.

Problemet med att fara med osanning är att det spelar ingen roll om man skämtar eller ljuger för att dölja sanning från någon. Folk omkring dig kommer ändå ha svårare att tro på dig, oavsett vad bakgrundssyftet är.

Så vill man bli trodd när man är allvarlig så får man hitta sätt att skämta på utan att använda "fake-story" konceptet eller överdriva sina stories.


Meddelanden
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond? - av Willson - 2015-01-05,19:06

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  The Hottest Women Are Easy: How To Steal A Girl From James Bond by Julien@rsd TobiasK 1 1,247 2012-12-03,01:14
Senaste inlägg:: TobiasK

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}