LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
|
2015-01-06,20:21,
(Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:25 av {2} Ragnarök.)
|
|||
|
|||
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,19:52)Nicki Skrev: Jag älskar denna tråden Ragnarök! Väldigt mycket av vad du skrev kan jag relatera till. Det var nog när jag riktigt träskade ner mig i Joe Rogens podcast där jag lärde mig att kringgå mitt ego och dess skyddande egenskaper och verkligen synade mig själv utifrån som jag insåg att jag var en sådan som du beskrev. Ja. Det är inget självändamål att bli en total douche. Man måste hitta en balans. Jag kommer från liknande bakgrund. Varit helt för stiff men insåg rätt tidigt att man måste koppla bort intelligenta sidan när man är med "coolare" killar och naturligtvis med tjejer. Jag kom till en punkt då jag bara släppte allt och sket i allt. Var trött på min hjärna typ. Vid den tidpunkten, precis när jag börjat släppa allt, träffade jag för första gången Abbey Road, full som ett as kom jag till honom på midsommarafton och sen stack vi ut tillsammans tror jag. Dock fick jag då se hur han lyckades med en mer intellektuell identifiering utåt mot tjejer fick en del resultat med. Den tiden som följde under 1-2 år med Abbey Road fick mig att tappa lite av momentumet jag hade med min hela "I dont give a fuck" attityd. Tror det fick mig att åka ut och resa igen, kände att jag föll tillbaka till gamla mer passiva beteendemönster (inget offense Abbey) och nu känns det som om jag hittat tillbaka igen och som att jag ser allt mycket klarare. Skillnaden mellan min tid för Abbey Road och efter är jag innan var att jag blev emotionellt galen och därför didnt give a fuck. Men nu efter kan jag mer koppla på och av mina olika sidor. Och jag har lärt mig att gilla båda sidor. Och min bild är så mycket klarare. Känner mig otroligt mer säker i mig själv tack vare denna förståelse och acceptans. Acceptans av verkligheten kan alltid vara mycket svårt. Säg att man pluggar till något högstatus eller att man jobbar som något högstatus = bra. Men där går gränsen. Mer intelligenta och intellektuella saker än så pratar man enbart med närmsta polarna om typ. Finns undantag till allt såklart med. Lite flummigt det jag skriver nu kanske, sitter förfan på stranden o dricker rom o cola För närvarandet är jag en surfare =)
Extreme Living
Never complain - never explain |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Använda nofap-"powers" till annat? | fisk | 14 | 9,183 |
2016-11-20,13:57 Senaste inlägg:: plague |
Användare som tittar på tråden: 17 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}