LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-06,20:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:41 av {2} Ragnarök.)
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Vill understryka antagandet av en cool identitet inför tjejer kan ses som en teknik. Som om man får gratis attraktion direkt.

Med risk för att börja bli tjatig så tar jag återigen ensrufare som exempel. Tänk er en surfare som anländer till en krog i stan. Han kör dit med en typisk minibuss a la surfstyle med tillhörande graffiti o skit på. Det blir insta intresse från tjejer. Han kör dit snabbt, tvärnitar och parkerinar lite halvdant,och kommer ut och ser ut som en typisk relaxed surfare.

Jämför det med mr matematiker som har hela sitt liv utstuderat 10 år i förväg. Han kommer dit med en liten skiten bil som drar lite bränsle eftersom han inte vill slöa mycket pengar på bensin. Han kör lugnt och försiktigt, spänt säkerhetsbälte och backar in och ut på parkeringsrutan 5 gånger innan han anser sig vara mitt på parkeringsrutan. Sen stiger han ur spinkig med strikt och tråkig klädsel, glasögon och väldigt nervös utrstålning.

NEj alla matematiker är inte sådana, men jag försöker skapa lite kontraster här i vilket intryck man ger beroende på vad för "stil" och identitet man antagit.

Och ja, Wilsson. man bör naturligtvis hitta en "cool" hobby som man även gillar själv. Krävs inget avancerat. Det viktiga är att man går bort från identiteten som intelligent och översittare typ. Vad som helst är bättre än den identiteten. Undantagsfall finns.
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
RE: Till alla som identifierar sig som smarta - av Ragnarök - 2015-01-06,20:31

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 9,183 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 16 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}