LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
|
2015-01-07,00:03,
(Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,01:02 av {2} Bruno.)
|
|||
|
|||
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: ... Håller med i en del, men du missar poängen. Man måste ändå kunna se det tragiska faktum att kvinnor nu i så pass hög utsträckning väljer att ta noll ansvar för sig själva och sina liv och kör hela Sex and the City-livsstilen med att knulla runt med badboys och losers från absoluta samhällsbotten. Istället för att t. ex. gå för en mer stabil kille som är ingenjör och kanske arbetar på en uppfinning som potentiellt skulle öka levnadsstandarden för många människor även om han nu inte är lika mainstream-cool och häftig som duden med ansiktstatueringar och medlemskap i OG. (2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: Till sist, ibland tycks jag tolka in en sorts mentalitet här som lyder något i stil med att "brudar är korkade och de vill ha korkade män". I ärlighetens namn så tror jag fan att folk som vräker ur sig sånt underskattar kvinnor sjukt mycket samt att de även överskattar sig själva. Jag har samtidigt förståelse för det, mycket tyder på att det finns biologiska mekanismer som får oss att respektera män mer än kvinnor. Tjejer underskattas på strukturell nivå vad gäller kompetens och intelligens. Men nivåerna det går till på CL är ta mig fan skrattretande. Tvärtom så har ju män grovt överskattat kvinnors intelligens och förmåga att kunna fatta rationella beslut och ta på sig ledarroller mm. I Sverige har vi redan haft det här högtravande snackat om att kvinnor minsann kan stå på sig, de kan gå ut på arbetsmarknaden och boosta ekonomin och ditten och datten. Men titta på vad som de facto har hänt - de har varit en total katastrof för ekonomin. Att införa kvinnlig rösträtt måste ju vara största misstaget som skett i svensk politik. Hur många fler statliga inskränkningar i frihet har det inte blivit sedan dess bara därför att kvinnor älskar stora bidragsstater och blivit de största bidragsstagarna i historien. Och vad kom det för gott ur feminist-vågen och liberaliseringen på 60-talet? Faktum med att idag så hade inte Sverige genomsyrats av vänsterliberalism och enorma invandringsproblem ifall inte kvinnor varit så blåögda, fullständigt inkapabla till att fatta vettiga beslut och sådana oerhörda konformister. Det är kvinnans roll att underkasta sig och vara ett stöd åt mannen, de är till för att bli dominerade och kontrollerade. Och har du lärt dig någonting vettigt ifrån att studera game, så vet du att det är vad de själva innerst vill också. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Använda nofap-"powers" till annat? | fisk | 14 | 9,183 |
2016-11-20,13:57 Senaste inlägg:: plague |
Användare som tittar på tråden: 17 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}