LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
|
2015-01-07,12:06,
|
|||
|
|||
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Men bara för att kvinnorna fick ökat inflytande efter 50 talet och ekonomin började gå utför (vilket jag inte håller med om men vi gör det antagandet) så betyder det inte att kvinnors rättigheter .> ekonomin går utför, korrelation är inte causalation.
Vet inte hur man skulle kunna säkerställa ett sådant påstående men något som skulle kunna ge indikationer skulle vara att studera jämbördiga länder där kvinnornas rättigheter stannat kvar på stenåldersnivå och se hur dessa går, även där är det ju svårt att veta om det är kvinnorfrågan eller något annat som är orsaken men det kan ge en inidkation. Iaf, studera länder där patriarket fortfarande har greppet, fine, kvinnor kan vara irrationella, men männens ego och envishet kan många gånger ta över all logik också, en någorlunda maktbalans är oftast det mest hälsosamma i de flesta sammanställningar, skulle behövas en jävla grym ledare för att envåld skulle vara bäst, och även en i grunden bra ledare blir korrumperad av makt. Jag är intresserad av att studera kulturer, styrkor, nackdelar etc, och ni får gärna ge exempel på den bästa kulturen ni har sett ur ett könsperspektiv för att skapa produktivitet. Detta sagt så tycker jag inte att man kan säga att ekonomin gick åt helvete efter 50talet (tyska undret, svenska under, japanska undret), själv är jag en jävel som ser riktigt mörkt på det ekonomiska systemet och skulle säga att det var efter att pengarna, dollarn, slutade knytas till guld som luftkeonomin började, dvs efter vietnamkriget.
Winning Beats the Game
Be Selfish |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Använda nofap-"powers" till annat? | fisk | 14 | 9,183 |
2016-11-20,13:57 Senaste inlägg:: plague |
Användare som tittar på tråden: 18 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}