LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
|
2015-01-07,20:42,
|
|||
|
|||
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Det skulle va intressant att se ragnarök kommentera detta fina inlägg.
(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: Tycker generaliseringarna som görs är märkliga. Jag förstår att trådskaparen överdriver till viss del och spelar på stereotyper för att göra sin poäng, men enligt mig är poängen bristfällig i sig. Ja, det stämmer att vissa yrken, personlighetstyper och intressen anses ha högre social status och attraktionskraft än andra, dessa grundar sig i mer djuplodade egenskaper som man vill förmedla. Sådana attraktiva egenskaper kan vara t.ex. ambition, dominans, framgång eller I-dont-give-a-fuck-attityd. Dessa är egenskaper som du i allra högsta grad kan förmedla genom att säga att du är t.ex. matematiker till yrket. Att säga att man är matematiker är så jävla tve-eggat, det beror helt på hur du förmedlar det. Du kan med lätthet framställa dig som en riktigt skarp, vinnande alfaman som gör en shitload av cash och som valde sin egen väg i livet genom att följa sin dröm/passion i livet. Detta kommer upplevas som attraktivt för typ 99% av alla normalt funtade tjejer. De människor jag träffat med starkast driv i livet har varit just sådana med utbildning som matematiker, civilingenjör eller ekonom. Klart som fan ingen tjej ser något roligt med en STEL smart jävel men nog fan är det sexigt med en smart avslappnad jävel. Och dessa är jääävligt mycket vanligare än vad folk verkar tro. På samma sätt kan en surfare framställas som en luffig hopplös dagdrivare som inte var handlingskraftig nog att göra något "vettigt" av sitt liv. Eller som en skön, avslappnad och äventyrlig snubbe som tar livet med en klackspark. Allt handlar om frames. Förstår inte hur vissa här kan anse/tro att världen vore bättre om kvinnor ej fick rösta eller jobba.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Använda nofap-"powers" till annat? | fisk | 14 | 9,183 |
2016-11-20,13:57 Senaste inlägg:: plague |
Användare som tittar på tråden: 22 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}