LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-07,22:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,22:35 av {2} Nalirot.)
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Lägg ner attityden boys, så jävla beta och kasta paj på ett forum.
(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: Tycker generaliseringarna som görs är märkliga. Jag förstår att trådskaparen överdriver till viss del och spelar på stereotyper för att göra sin poäng, men enligt mig är poängen bristfällig i sig. Ja, det stämmer att vissa yrken, personlighetstyper och intressen anses ha högre social status och attraktionskraft än andra, dessa grundar sig i mer djuplodade egenskaper som man vill förmedla. Sådana attraktiva egenskaper kan vara t.ex. ambition, dominans, framgång eller I-dont-give-a-fuck-attityd. Dessa är egenskaper som du i allra högsta grad kan förmedla genom att säga att du är t.ex. matematiker till yrket. Att säga att man är matematiker är så jävla tve-eggat, det beror helt på hur du förmedlar det. Du kan med lätthet framställa dig som en riktigt skarp, vinnande alfaman som gör en shitload av cash och som valde sin egen väg i livet genom att följa sin dröm/passion i livet. Detta kommer upplevas som attraktivt för typ 99% av alla normalt funtade tjejer. De människor jag träffat med starkast driv i livet har varit just sådana med utbildning som matematiker, civilingenjör eller ekonom. Klart som fan ingen tjej ser något roligt med en STEL smart jävel men nog fan är det sexigt med en smart avslappnad jävel. Och dessa är jääävligt mycket vanligare än vad folk verkar tro. På samma sätt kan en surfare framställas som en luffig hopplös dagdrivare som inte var handlingskraftig nog att göra något "vettigt" av sitt liv. Eller som en skön, avslappnad och äventyrlig snubbe som tar livet med en klackspark. Allt handlar om frames.

Jag tycker tanken på att försöka hitta intressen som är "coola" eller skapa sig en identitet som är mer lite mer "korkad" för att tjejer ska gilla en är så fucking beta som det går att bli, snacka om att förkasta delar av ens personlighetskärna. Jag tycker tvärtom, man ska fan ta mig hylla och omfamna de personlighetsdrag som ligger djupt in i en. Sedan kan man klä upp det och paketera det fint så att man förmedlar sin personlighet på ett attraktivt sätt.

Sedan, vad gäller folk som "tagit intelligens till sin identitet" så rör det sig nästan uteslutande om ensamma jävlar som inte haft socialt umgänge, inte sällan har de i övrigt haft kass självkänsla/självförtroende. De är inte ensamma för att de är smarta, de är ensamma för att de är svaga kärringar till män med social fobi. Det är inte ens ett alltid dessa män är särskilt smarta, oftast är de typ average joes fast med enorma luftegon som de odlat i sin ensamhet. Smarta människor förekommer i alla grupper, de smälter in precis som alla andra, i lika stor utsträckning mer eller mindre.

Till sist, ibland tycks jag tolka in en sorts mentalitet här som lyder något i stil med att "brudar är korkade och de vill ha korkade män". I ärlighetens namn så tror jag fan att folk som vräker ur sig sånt underskattar kvinnor sjukt mycket samt att de även överskattar sig själva. Jag har samtidigt förståelse för det, mycket tyder på att det finns biologiska mekanismer som får oss att respektera män mer än kvinnor. Tjejer underskattas på strukturell nivå vad gäller kompetens och intelligens. Men nivåerna det går till på CL är ta mig fan skrattretande.

Det är lite kul att du säger att andra generaliserar men sen så gör du exakt samma sak. Även att folk överskattar sig själva, vad gjorde du precis själv?

Vad baserar du det fetstilta på? Din egna empiri där du kartlagt alla lonser du stött på genom åren? Eller är det bara en vibb du har och skriver ut som fakta sen, för att du de facto vet bättre än alla andra?

Kan säga att undertecknad är en kille som "tagit intelligens till sin identitet". Det är inte för inte utan var långt före alla andra i utvecklingen i barndomen, mognade före folk i min omgivning, ser mönster när andra inte gör, etc etc. Har dessutom alltid haft otroligt stor social kontaktnät och dessutom alltid haft ett jävligt starkt självförtroende. Så dra inte alla över en kam bara för att just du har fått en specifik uppfattning.

I övrigt håller jag helt med dig i första & andra stycket. Allt måste sättas i kontext. Sen vill jag även spinna vidare på det du säger om att folk underskattar kvinnor, ligger mycket i det. Man måste tänka på att kvinnor precis som vi också är fett olika, en är attraherad av en surfare medan en annan avskyr det. Alla kvinnor faller inte för dominanta män även om jag i grund o botten tror alla gör det. Men när man väl lärt in vissa mönster så kan man overrida biologiska funktioner, dvs att dras till alfahanar osv, the power of the mind. Sen har alla sin egna definition av alfahane så det begreppet känns jävligt diffust många ggr..

(2015-01-07,20:42)illdan Skrev: Det skulle va intressant att se ragnarök kommentera detta fina inlägg.

Förstår inte hur vissa här kan anse/tro att världen vore bättre om kvinnor ej fick rösta eller jobba.
Vart har någon påstått det?

Att inte jobba är ju uppenbarligen efterblivet, däremot ligger det någonting i att inte rösta, kvinnor har i min mening ofta jävligt svårt att särskilja på logik och känslor. Oftast är det det sistnämnda i min mening som får den sista droppen när dom tex lägger sin röst på F!. Har fanimig aldrig hört en vettig förklaring till varför dom röstar där, utan bara cirkelargument "hörde fårn någon som hörde fårn någon" and so on.

Men, precis som jag anser att majoriteten av män också är efterblivet dumma och gör precis samma sak så blir hela argumentet lite pannkaka.

Dock känns det som de killar som går in i F! spår mm, är just extrembeta killar som ser en chans att "lyckas" i livet att gå in på det spåret, vilket i sig är ett väldigt logiskt beslut i mina ögon när dom sitter i den sits dom gör. Oskuld och avundsjuk på alla "bad boys" som får brudar, givetvis är det då fel på samhället och inte dom själva..

Kanske flumma iväg lite, men get the point?

Realist javisst, intelligensen i världen är överlag jävligt låg i mina ögon..

Meddelanden
RE: Till alla som identifierar sig som smarta - av Nalirot - 2015-01-07,22:30

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 9,183 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 21 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}