LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-07,23:21,
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,22:30)Nalirot Skrev: Lägg ner attityden boys, så jävla beta och kasta paj på ett forum.

Det är lite kul att du säger att andra generaliserar men sen så gör du exakt samma sak. Även att folk överskattar sig själva, vad gjorde du precis själv?

Vad baserar du det fetstilta på? Din egna empiri där du kartlagt alla lonser du stött på genom åren? Eller är det bara en vibb du har och skriver ut som fakta sen, för att du de facto vet bättre än alla andra?

Kan säga att undertecknad är en kille som "tagit intelligens till sin identitet". Det är inte för inte utan var långt före alla andra i utvecklingen i barndomen, mognade före folk i min omgivning, ser mönster när andra inte gör, etc etc. Har dessutom alltid haft otroligt stor social kontaktnät och dessutom alltid haft ett jävligt starkt självförtroende. Så dra inte alla över en kam bara för att just du har fått en specifik uppfattning.

I övrigt håller jag helt med dig i första & andra stycket. Allt måste sättas i kontext. Sen vill jag även spinna vidare på det du säger om att folk underskattar kvinnor, ligger mycket i det. Man måste tänka på att kvinnor precis som vi också är fett olika, en är attraherad av en surfare medan en annan avskyr det. Alla kvinnor faller inte för dominanta män även om jag i grund o botten tror alla gör det. Men när man väl lärt in vissa mönster så kan man overrida biologiska funktioner, dvs att dras till alfahanar osv, the power of the mind. Sen har alla sin egna definition av alfahane så det begreppet känns jävligt diffust många ggr..

Jag uttryckte mig klumpigt i det du fetade men jag försöker igen. Den gruppen jag syftade på är inte samtliga som identifierar sig själva som intelligenta utan mer specifikt den gruppen jag tyckte mig uppfatta som det om stod i trådstarten, dvs ensamma, socialt misslyckade män som ser sig själva som übersmarta missförstådda genier. När du säger att du identifierar dig själv som intelligent men samtidigt haft ett stort social kontaktnät så är det precis det jag menade! Smarta människor förekommer i alla samhällsgrupper. Det är inte pga intelligens som vissa hamnar utanför och blir sociala cp:n, utan av andra skäl. Om något så är det snarare så att de är överrepresenterade inom gruppen som är lyckligast och mest framgångsrika.

Håller med dig på det du spinnade vidare på.

Meddelanden
RE: Till alla som identifierar sig som smarta - av Set Theory - 2015-01-07,23:21

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 9,183 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 22 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}