LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Spara cash, bli ekonomiskt oberoende
|
2015-01-09,07:52,
|
|||
|
|||
RE: Spara cash, bli ekonomiskt oberoende
På riktigt ingen som svarat hittills som har högre ambitioner än att sitta och spara cash i 40 år för att sedan gå in i en tidig/säker pension med en medioker inkomst?
Minimalism i all ära, verkligen. Jag hatar inte heller på metoden om detta är något för dig och du/ni settle for less. För dessa "lägg undan 10% varje månad, spara i fonder, minimera utgifter" man hittar i alla dagens privatekonomiekonomi är just så, alla gör det. Inget hat ta mig inte fel, whatever floats your boat, bara chockad att jag på ett sådant här självutvecklingsforum endast ser ryggdunkar och ingen med högre mål än att bygga sin rikedom under 40 år med ett average jobb byta sin tid mot pengar i samhällets hamsterhjul. Jag kan även har missförstått inlägget och flera av era svar, jag anser att detta är ett bra verktyg i lådan, men som jag uppfattar det presenteras detta som "masterplanen" till rikedom när man är 60. Ska på ett plan nu så hinner inte elaborera, men hoppas min poäng framgår. The unexamined life is not worth living. - Socrates
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}