LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Teknologi som medför konstant tillgänglighet
2015-02-13,17:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-13,17:47 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #6
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Min mobil gick sönder så kör helt utan mobil i dagsläget, lite som ett socialt experiment. Drar mig för att köpa en ny då det är så jävla gött. Lite jobbigt ibland och inte så hållbart i längden med jobb osv heller. Men för now <3

Tycker för övrigt det är viktigt med disciplin och att se det som ett verktyg och inte som en del av sig själv. Jag hatar att vara konstant tillgänglig. Ser det som en attack mot min integritet. Jag lämnar gärna min PC och min tablet om jag ska på semester några dagar. Att hela tiden ha mobilen/tillgågn till chattar osv undivker jag generellt varje dag. Låter batteriet laddas ur med flit, skiter i mobilen nån utekväll, lämnar mobilen o laddar medan jag gör dagens ärenden i stan el nåt. Sitter jag o jobbar så låter jag mobilen vara i sovrummet.

De jag umgås med nu har vant sig och vi planerar in en dag innan alltid om vi ska göra saker. Samt blir det mer planering när man ses om när man ska ses och vad man sak göra nästa gång. Brudar = ringa om det inte finns mer investering från min sida.
Extreme Living
Never complain - never explain


Meddelanden
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet - av Ragnarök - 2015-02-13,17:46

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}