LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fokus för att bli bättre på första dejten
|
2015-03-05,19:07,
(Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-05,19:07 av {2} MysticRiver.)
|
|||
|
|||
Fokus för att bli bättre på första dejten
Första dejter är min stora akilleshäl, och mitt problem för tillfället är att jag är osäker på vart jag ska börja för att bli bättre.
Jag är bra på att styra ons på krogen, att få en tjejs nummer om jag är ute och daygamear och jag har blivit ruskigt bra på text och online om jag får säga det själv. Gick verkligen in stenhårt för att lära mig bli bra på badoo och hp genom att progressivt förbättra mina foton, min klädstil, min utstrålning, ljussättningen, göra profilen lite vassare, bättre konversationer i mail och snabbare close. Nu skriver tjejer till mig först trots att jag ser ut som en pappersrulle, jag får svar från 7/10 jag skriver till och får i princip alltid en första dejt. Dessutom kvalificerar de sig som satan i text, är sjukt investerade och om jag inte svarar snabbt nog går de in och kollar om jag är online. Låter för bra för att vara sant? Ja, för sen tappar jag dem totalt på första dejten. Det svider såklart lite extra att gå från total investering till att det är dött. Men förstå mig rätt, första dejterna är inga katastrofer. Jag kör alltid på fikadejt, konversationen flödar på bra, hon skrattar och det blir aldrig intervjuläge. Men textsvaren efter blir korta och enkelspåriga, de skriver aldrig tillbaka först och om jag går för en andra dejt så heter det alltid "Jag tyckte du var jättetrevlig men det klickade inte riktigt bara". Det är uppenbart att jag inte skapar attraktion. Men jag vet inte riktigt vart jag ska börja eller varför kontrasten är så extrem mellan text och dejten. När jag jobbade på att förbättra mitt textgame var det lätt att studera misstag och göra små förbättringar, men det är svårare att hitta vad jag ska sätta fokus på för att bli bättre på en första dejt. Om jag tänker tillbaka så har det då fan aldrig "klickat" allra första gången vi sågs med de tjejer jag varit tillsammans med. Utan det var just trevligt första gången och sedan kom attraktionen stegvis. Men om det måste "klicka" på en timmes kaffe och konversation då vet jag inte vart jag ska börja. Jag vill inte ha femhundra saker i huvudet samtidigt som jag tänker på för det funkar inte utan behöver liksom börja med att lägga fokus på någonting. Vad bör jag prioritera? Ska jag sätta kino först och bara försöka tänka på att röra vid henne mer och skapa fysisk kontakt? Eller ska jag fokusera först på kroppspråk och att tona ned min egen investering. Ska jag försöka bryta upp dejten till fika och sedan dra ut henne på spontan promenad för att byta lokal? Det kanske rent av är så att den stillasittande kaffedejten inte spelar till mina styrkor. Vart börjar man liksom när man inte riktigt kan sätta fingret på vart det går åt skogen? Hur ska jag analysera mina dejter och hur undviker jag att överanalysera dejter som inte hade gått någonvart oavsett? |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
tips på första dejten ställen | Beerpong | 4 | 3,203 |
2012-09-15,11:53 Senaste inlägg:: Mössan |
|
Hur peppa när man är helt ur fokus? | villemannen | 4 | 3,100 |
2012-02-27,08:01 Senaste inlägg:: Doffe |
Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}