LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Angående utländska tjejer
2015-08-14,15:14,
RE: Angående utländska tjejer
(2015-08-14,13:38)trollface Skrev: Det där är faktiskt en väldigt intressant aspekt. Jag träffade innan mitt ex en tjej från holland, det var rätt straight forward till sex och jag var även väldigt dominant mot henne. Hon gav mig blowjobs på morgonen innan jag åkte till jobbet, aldrig träffat en svensk tjej som varit villig till detta(?). Det känner som att det är mer en självklarhet från utländska tjejer att tillfredsställa sin man än vad det är för svenska tjejer.

Men egentligen tror jag inte svenska tjejer är mindre slampiga än utländska tjejer, bara de att det är många svenska tjejer som är påverkade av hela den här PK kulturen om feminism. Det krävs väldigt mycket mer alfa för att komma förbi deras lilla sköld, när det väl är gjort och vapnen ligger åt sidan är de precis lika underlägsna som vilken annan tjej som helst. Det är iaf min erfarenhet. Det krävs mer hård attityd mot svenska tjejer jämfört med tjejer från andra länder.

Håller med om allt detta. Visst är det så att tjejer från de flesta andra kulturer är mer feminina, gillar att ta den där kvinnliga rollen och har inte blivit lika förgiftade av tredje vågen-feminism med könsroller och allt vad det heter. Men är man jävligt hård och alfa så blir det åka av, absolut.

Min teori är att när en tjej träffar på en kille från sin egen kultur så innan att han ens får öppnat käften så har hon ordnat in honom i olika fack. Är man svensk och kanske t.o.m. pratar samma dialekt så "vet" hon precis hur man är eftersom man associeras med alla andra män ur samma grupp. Det finns också starka förväntningar på en, vilka åsikter man ska ha, vad man får göra osv, och uppstickare gillas inte. Det är ett stereotypiserande som hjälper oss hantera världen och är väl medfött hos människan; att se alla människor som individer är för jobbigt. På samma sätt ser man på afrikaner, araber och asiater, det finns en massa föreställningar som följer med på köpet liksom.

Approachar jag en svenska, då jag ser ut som en helt normal kille, så kommer hon dels tänka, "ok onormalt beteende, dåligt socialt kalibrerad och försöker vara en player. Killen är egentligen välanpassad, artig, är mot dödsstraff, snäll, småfeministisk (alltså dålig i sängen), kommer att backa vid ev. slagsmål osv." Och att bryta igenom detta kräver en ordentlig alfa-attityd känns det som, kanske parat med en del visuella "cues" (förutom ens maskulina aura som ju syns mest i ögonen), såsom rockstil, tatueringar, muskler.

Men om man då kommer från en annan kulturell kontext än tjejen kommer man vara mer lösgjord från förväntningar och stereotyper och hon kommer mer se vad som finns framför näsan på henne. Hon kan även rationalisera i termer av "åh, så gör killarna i hans land, de är inte lika töntiga som där jag kommer ifrån." Det kanske är så att det är ett sätt för henne att lättare inta den kvinnliga undergivna roll som hon innerst inne längtar efter. Finns inte lika mycket normer och skit som är på henne och stör. Så för svenskors del kommer det ta emot att laga mat för och suga av sin svenske man som kanske har positionen "högre beta", en normal-cool kille, än det hade varit för henne om hon varit ihop med en lika cool snubbe i ett annat, lite mer konservativt land.

Så vad jag vill säga är att jag tror man kan komma undan med att vara lite mindre alfa med utländskor, och därmed får jag för egen del bättre resultat med just dessa. Jag behöver alltså alfa till mig mycket mer och kanske tweaka lite med min klädstil för att positionera mig som "sex
worthy" svensk (för heta svenskor that is)

Makear all this sense? Rolleyes

Meddelanden
Angående utländska tjejer - av ångest101 - 2015-08-14,01:36
RE: Angående utländska tjejer - av TrailBlazer - 2015-08-14,15:14

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,944 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 4,185 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 7,301 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,525 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 4,780 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 4,001 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 4,366 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 7,517 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Trakasseringar mot tjejer i Norge krokodilen 1 1,946 2014-08-16,22:32
Senaste inlägg:: SvaMp_
  AA och ditt MOOD för att prata med tjejer. one 7 4,922 2014-05-27,19:15
Senaste inlägg:: tay

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}