LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
|
2016-02-21,21:44,
(Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-21,21:46 av {2} Parafras.)
|
|||
|
|||
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
(2016-02-21,15:09)Pienso Skrev: Jag gillar elektronik väldigt mycket, har blivit bättre på att inte köpa så jävla mycket prylar men det är svårt. Jag tror man måste hitta ett nytt intresse/hobby som kan ta den där dötiden att slöa på facebook och titta på tv. Finns ju inte så mycket spännande i det här landet jämfört med att vara utomlands där man kan vara mer spontan och hitta aktiviter som fyller dagarna ganska lätt och man saknar inte prylarna lika mycket, för det händer så mycket hela tiden runt omkring en. Fast man stoppas av sig själv och sitt eget tänk här tror jag. Färre prylar = färre saker att bry sig om. Färre saker som går sönder, behöver underhållas, tar plats, samlar damm och skit. Känns som en ganska stor frihet att inte äga så många saker, men jag har alltid älskat känslan av att slänga skit så det kanske inte är för alla. Man ska ju inte överdriva, men jag tror stenhårt på detta. Rekommenderar er att läsa på om Minimalistisk livsstil. Skall försöka mig på detta när flytten kommer, uppdaterar er då. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}