LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
|
2016-02-22,10:57,
|
|||
|
|||
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
ÄR helt för denna livsstilen. Dock inte 100 % minimalist men jag gillar idén väldigt mycket.
Har massa saker men de är magasinerade och utlånade typ, som är till för när jag ska stadga mig inom en inte alltför avlägsen framtid (nåja, stadga mig hyfsat). Har rätt många saker, men det hör till mina affärer och övriga projekt. Privata saker har jag rätt få av och får plats i två väskor. mestadels kläder och en stor lap top (som skall bytas till en mindre snart). Enligt mig handlar det mer om att inte ha "onödiga" saker eller saker man blir för rädd att förlora. Kan man inte utan vidare lämna sina saker bakom sig har de blivit en last och är förödande för en. Jag tar det inte till någon extrem på något sätt, men i förhållande till många andra lever jag rätt spartanskt. Köper kvalitet framför kvantitet. Att köpa senaste mobilen, cool bil, eller annat som inte ger värde pga sin effektivitet har aldrig varit något för mig. Kläder är viktigt att ha för professionella sammanhang. Har inte mobilabonnemang, inget internet på telefonen, inga övriga fasta månadskostnader, har faktiskt ingen telefon öht för tillfället då den gick sönder igår. Har en gammal sleten bil som typ skrämmer iväg folk. På senare tid har jag börjat samla på artefakter. Men detta är saker med enbart personligt värde. Funderar på att vid min nästa flytt skita i att hämta min magasinerade säng (hyr ett rum nu där säng ingår) och testa sova på en matta eller hängmatta istället. Teve har jag inte kollat på på flertalet år. Lite av mina tankar.
Extreme Living
Never complain - never explain |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}