LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
2016-02-22,16:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-22,17:01 av {2} Ragnarök.)
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Gillar inte steril miljö annat än undantagsfall. MEN visst kan det vara en skön känsla för själen att vara i relativt tomt rum. I övrigt gillar jag nordisk minimalistisk stil, det är snyggt och ger ro för själen också. Men likaså kan ett mer orientaliskt rum ge ro för själen, jag blir dock för stressad i längden av det och experimenterar lite med en mix av de båda just nu i delar av ett hus.

Är väldigt intresserad av inredning överlag och det är en viktig del för att bli bra inom min bransch med. Hör gärna tips från er om ni har.

Jag tror det också är personligt. Vissa personer påverkas mer av intryck, färger osv än andra. Uppväxtmiljö påverkar också så det beror på vad man är för människa. Jag är dock övertygad om att arkitektur och inredning är ett steg på evolutionstrappan i att få det bästa av möjliga liv.

Edit: en viktig punkt är att bo/inreda, samt klä sig, efter vilken sinnesstämning man vill ha. Så man måste ju tänka också på "vad man är ute efter". En mycket viktig punkt. Minimalistisk inredning kan nog minska stress och sinnesintryck. Men det sker till bekostnad av annat, t ex inspiration.
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet - av Ragnarök - 2016-02-22,16:53

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}