LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
|
2016-02-22,18:39,
|
|||
|
|||
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
(2016-02-22,16:53)Ragnarök Skrev: Gillar inte steril miljö annat än undantagsfall. MEN visst kan det vara en skön känsla för själen att vara i relativt tomt rum. I övrigt gillar jag nordisk minimalistisk stil, det är snyggt och ger ro för själen också. Men likaså kan ett mer orientaliskt rum ge ro för själen, jag blir dock för stressad i längden av det och experimenterar lite med en mix av de båda just nu i delar av ett hus. Passar in hur bra som helst på mig. Jag tyckte det var så jävla skönt första gången jag flyttade hemifrån att bara ha de möbler jag behöver, utan att det för den delen såg ut som en knarkkvart med tältsäng och brassestol framför en TV. Jag tror det som tilltalar mig mest med att äga lite är att man inte har något att förlora. Bara vetskapen om att jag kan rabbla upp det jag har på några sekunder gör mig mer avslappnad, vågad och samtidigt lättsam inför utmaningar. Med det sagt ska jag nämna att i stort sett alla mina tillgångar ligger i metaller, likvida medel och aktier så visst har jag att förlora men jag har inte en uppsjö med prylar med tillhörande uppskattat värde. Två utav tre sparmedel är dessutom relativt säkra och jag kan, om jag vill, skita i dem i tio år och de kommer inte påverkas om nu inte samhället i stort kollapsar. Med det sagt så gillar jag att hamstra och att ha min borg. Jag tycker om att leva som en luffare och har fantiserat om att vara hemlös sedan jag var liten grabb men jag vill ha skyddsnätet. Jag har struntat i all teknologi, har inte haft en smartphone på flera år, datorn är från 2009 och har istället lagt alla pengar på hög. Det ger mig trygghet och jag slipper ägas av pengarna eftersom jag heller inte tycker det är så noga med att nå en viss siffra. Det sköna ligger i att jag kan säga upp mig, lämna Sverige eller Stockholm på vinst eller förlust och verkligen släppa tyglarna fullkomligt. Förlorar jag så kan jag komma hem och vara rikare än 99,99 % av alla ungdomar i Sverige. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}