LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
2016-04-18,10:05,
Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
Det är så sjukt mycket som har hänt den senaste tiden och vet inte riktigt vart jag ska börja. För att göra en väldigt lång historia kort, jag var sjukt nära på att gå in i väggen för några månader sedan och har sedan dess försökt jobba mig tillbaka på fötter igen. Idag känns allt bättre och känner inte samma neggande motgångar eller det där kraftiga trycket i bröstet tillsammans med hög puls och kraftiga hjärtslag länge, vilket känns otroligt skönt.

Är dock ett bekymmer jag fortfarande känner av. Det var egentligen för kanske 40 minuter sen det slog mig varför det kommer! Känslan är inte som det där trycket i bröstet jag hade i höstas när det blev för mycket på jobbet, känner inte heller den där stresskänslan som var. Nu är det mer att jag börjar andas djupt och tungt. Det blir lite mer motstånd när jag andas. Hur som helst, jag får en olustig känsla och jag gillar den inte. Jag börjar tvivla på mig själv, är jag inte good enough. Sådana saker börjar cirkulera i mitt huvud.

Allt detta händer när jag är i situationer med tjejer. Men det händer bara när jag inte får någon respons tillbaka (jag spekulerar). Det här är helt löjligt, det här hände för 40 minuter sen. Jag har snapat med en tjej sjukt lite egentligen 4 snaps eller något bara, alla i lördags.. Hon frågade mig något och jag svarade typ bara och fråga samma fråga tillbaka. I know, sämst text game.. jag har blivit mer passiv mot förr men det är mest för att jag inte bara vill doppa det första man gör.. skit samma, jag är mer passiv bara, vet att det är sjukt dåligt egentligen. Fick inget svar på det ganska väntat från hennes sida. I det läget så fine, fuck it jag tänker inte skriva något, hon får fan visa lite intresse. Var sjuk förra veckan så drog en snap till alla på min lista med en selfie "Gött att vara tillbaka på jobbet!".. Hon kollade den såklart men skicka inget tillbaka. Väntade någon timme sen skrev jag till henne "Ses ikväll eller!" hon svarade "Tror tyvärr inte det funkar.." jag svara "Tell me why.. Ful? Tjock? För mycket attityd?"... när jag skrev det sista kom allt det där som jag beskrev, tvivel på mig själv.. Osäkerhet. Nu känner jag det också när jag skriver detta inlägget.

Lovar och svär att till 99% är det mitt bekräftelsebehov. Det är inte första gången jag känner så här, men jag har aldrig egentligen brytt mig om att ta reda på varför. Om det är så att jag är så sjukt mycket ute efter bekräftelse från andra.... HUR BLIR JAG AV MED DET!! Normalt sett i många situationer så anpassar jag mina påståenden eller saker jag säger för att andra ska kunna säga "jo men det är sant" eller på något annat sätt ge mig creds på något vis för att jag ska stilla det där begäret. Det känns så iaf. Jag tror att jag ALLTID har varit så här också. Just nu stör det mig ofantligt mycket och jag vill bli av med skiten.

Så kära vänner och fiender, vad har ni för input?

Meddelanden
Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov? - av trollface - 2016-04-18,10:05

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}