LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Relaxation Pt II --> Unplug from validation
2016-06-12,01:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-06-12,01:39 av {2} ridiculousbeast.)
RE: Relaxation Pt II --> Unplug from validation
(2016-06-11,17:02)Evilvalle Skrev: Det här är riktigt bra grejer. Jag rekommenderar att alla läser, läser det igen och förstår det. Det är i stort sett all "inner game" man behöver, med allt flum som kan göra en förvirrad bortslipat.

Thanks man

(2016-06-11,21:01)bachelor Skrev: Älskar verkligen skiten. Känns som att detta kommer i exakt rätt läge för mig personligen. Har famlat efter något det sista och detta känns så jävla spot on.

Frågan är bara hur fan man applicerar "konceptet". Jag förstår vad jag läser men samtidigt förstår jag inte fullt ut. Då hade jag ju i så fall redan haft "identiteten" på plats?

Learn outer game.
Having a structure to follow and skills to build will have several benefits.
First: You will feel more comfortable which will make sets open up more and that positiv social feeback will make you more confident.
Second: You focus on the skills, not the girls. You become invested in "pickup" and not in the specific girl. You have purpose greater than her.
Third: You will slowly get more and more success and eventually you can get rid of all "techniques" and just do what I described here.

(2016-06-11,22:16)TonightIsTheNight Skrev: Bra text även om det absolut är en smula motsägelsefullt.

Yeah I guess it is. We are trying to hijack evolution by going from the bottom to the top of the social hierarchy. This was pretty much impossible back in the day. So it'll be a little confusing for your brain.

(2016-06-11,23:44)Evilvalle Skrev: Ja, det är precis detta Mark Manson menar med: "be vulnerable", men väldigt få verkar förstå vad han faktiskt menar. Det handlar om att vara helt öppen med hur man känner sig. Problemet när man blir medveten om detta är att man kan börja försöka använda det som en teknik - "om jag är vulnerable så går det bättre med tjejer!" - vilket ironiskt nog förstör hela grejen, man börjar göra det för att få ut nåt från situationen igen, vilket gör att det slutar fungera.

Ja, man tänker tillbaka på alla tekniker man använt, allt detta behov av att "dhva" etc och inser att det inte ens behövs, allt som behövdes var att "vara sig själv".

Att lära sig tekniker, system att följa, "formler" och experimentera med diverse koncept är en av grundstenarna som gör pick up så ofantligt roligt och det är utan tvekan det bästa sättet för en nybörjare. Inte bara för att få snabba resultat men för att det blir som en "skill" att lära sig, vilket i sig är väldigt motiverande.

När man hör: "var bara dig själv!" som ny, så förstår man det dels inte, men även OM man skulle förstå innebörden så skulle det fortfarande inte motivera lika mycket som: "här, lär dig detta system".

Ett praktiskt sätt är att "fall in love with the process", dvs bli så enormt besatt i systemet i sig att ens hela fokus är på det, vilket i sin tur gör att all form av bekräftelsebehov från tjejen försvinner då det enda man bryr sig om är processen i sig, man framstår som "unreactive" vilket gör en mycket mer attraktiv.

Fully agree on all points. Good shit

Meddelanden
RE: Relaxation Pt II --> Unplug from validation - av ridiculousbeast - 2016-06-12,01:26

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  regarding validation (again) ridiculousbeast 1 1,478 2016-07-22,00:42
Senaste inlägg:: Vetinte
  Relaxation Pt II --> Some final thoughts ridiculousbeast 0 1,054 2016-06-13,10:12
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  How to Stop External Validation and Just Have Fun! RSD Brad Commander 1 1,004 2012-12-05,02:41
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}