LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Principer att bygga på
|
2016-10-21,06:31,
Inlägg: #1
|
|||
|
|||
Principer att bygga på
Tjena!
Sitter och funderar på viktiga/bra principer att leva efter och implementera i mitt liv sakta men säkert. Vill att fokuset ska vara på ens liv overall alltså inte bara "Game". Dessa är några av de jag kommit upp med och vill lägga in i mitt liv, något du har i ditt liv som du skulle rekommendera åt mig eller till vem som helst? 80/20 Principen - 80% av effekten kommer från 20% av arbetet. Arbeta smart, inte nödvändigtvis hårt. Do Something - https://markmanson.net/do-something 4X Rule - Alex Social (RSD Alex) give it 4 shots (psykologi) and then just walk away No Reason You're Not Enough - (Alex) Finns ingen anledning att jag inte duger. Start with the end - Vet vilket håll du går åt, så du kan hålla dig på rätt väg. Constant and Never Ending Improvement - Ständig förbättring. If you're comfortable, you're not growing - Gå utanför din komfortzon. Behandla andra som du själv vill bli behandlad (jaja) - Skulle du vilja bli behandlad med respekt, visa även andra respekt Wanna move mountains? Start with the small stones under your feet - Börja smått, fortsätt uppåt If you wanna fly like an eagle you can't hang out with turtles - Ganska självklar You're not getting rejected/failing. You're being Re-directed to something better |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Principer att bygga på - av ReeZ - 2016-10-21,06:31
RE: Principer att bygga på - av icho - 2016-10-22,23:03
RE: Principer att bygga på - av Willson - 2016-11-13,12:28
RE: Principer att bygga på - av TonightIsTheNight - 2016-11-16,14:09
RE: Principer att bygga på - av ReeZ - 2016-11-16,16:48
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Mina 3 principer | StayHungry | 3 | 3,119 |
2016-08-31,19:11 Senaste inlägg:: Tiger |
|
Tolle principer sammanfattade @RSDNATION | Spider | 3 | 2,259 |
2012-07-23,18:37 Senaste inlägg:: Spider |
Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}