LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är era utmaningar just nu?
2016-12-14,14:10,
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-14,08:57)tvbordet Skrev: Jag jobbar med motsvarande egentligen fast för mig faller det ut i att jag omedveten vill imponera på människor, söka bekräftelse. Få bekräftelsen utifrån istället för att bekräfta mig själv. Vill bevisa för personer "kolla min snygga brud, kolla hur grym jag är".

Känns som det går lite hand i hand lite med ditt bekymmer (??). Det som funkar bra för mig är först och främst bli medveten i stunden då problemet inträffar.

Tror du det handlar om bekräftelse eller ren kvalificering?
Om du känner det går hand i hand så har det hjälpt för mig att inse att man duger precis som man är och har inget att bevisa för andra människor, den enda personen man har något att bevisa för är då sig själv.
Övningar som då kan hjälpa är att bevisa för sig själv att man duger precis som man är och tipset jag har att komma med (om du på allvar vill bli av med det) är att göra följande varje kväll.

Skriv ned 3 saker varje dag som du gjort bra
Skriv ned 3 saker varje dag som du är tacksam över
Skriv ned 3 positiva egenskaper du har

Har varit inne på samma spår som du, men att hålla på sådär är ju definitionen av att kvalificera sig för sig själv, och det är ju det jag inte vill hålla på med hela tiden
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Meddelanden
RE: Vad är era utmaningar just nu? - av Schlinus - 2016-12-14,14:10

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}