LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är era utmaningar just nu?
|
2016-12-15,19:22,
|
|||
|
|||
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action. Vem sa att man skulle säga att man är speciell? Förövrigt så är ju varje människa speciell. Finns ingen i hela världen som är just som du, finns ingen som sett världen ur just ditt perspektiv. Så oavsett du gillar det eller inte är du speciell Du ser det ju hela på ett ensidigt perspektiv just nu, det är ingen som har sagt att "repetera för dig själv hur bra du är så får du ligga". Det kommer inte att ske det lovar jag dig MEN att du repeterar ett par meningar/ord för dig själv med inlevelse (du måste verkligen känna glädje/tacksamhet när du repeterar detta) ett par ggr per dag brukar leda till att du blir en mer psykisk hälsosammare människa. Vilket är något kvinnor (nåväl, kvalitéts-kvinnor) gillar. Vilket ger dig en större MÖJLIGHET till dem. Men återigen inget som garanterar. Meningen med de övningarna Tvbordet sa är att få dig att må bättre, inte att få dig att ligga. Men när du mår bra så ger det bättre chanser till att få ligga, men givetvis ingen garanti. Att säga t.ex. dessa saker - "Jag är tacksam för jag har mat på bordet idag", "Jag är tacksam att jag har kläder att ha på mig varje dag", "Jag är tacksam för att jag får bo i ett så underbart land som Sverige" - sätter saker och ting i ett perspektiv, det finns människor som går nakna varje dag, därför att dem inte har råd med kläder. Människor som max får äta en gång i veckan, eller inte alls. Är det verkligen en sån big deal då att jag inte har en flickvän just nu? Att det finns EN tjej av alla andra 3.5 miljarder som inte gillar mig Just Nu? När du ser saker ur detta perspektiv så BORDE du känna tacksamhet över att du har de möjligheter du har. Då går du in i interaktioner med kvinnor (du måste givetvis ta action) med en helt annan positiv attityd vilket får dem att vilja umgås med dig mer, därför att du har en positiv attityd och därför att de inser att du inte är needy, det är ingen big deal för dig att bli rejectead därför att det omöjligt är lika dåligt som att inte äta på 3 veckor. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}