LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är era utmaningar just nu?
2016-12-15,20:50,
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action.

Varför skulle det "skapa friktion mot att ta action"? Det förstår jag inte alls.

Nog spelar det roll på sättet man tänker allt och jag tror inte alls det behöver vara så illa med det här fake it til you make it.

Personligen alltså, majoriteten av framgångar som jag har haft hittills bottnar nog mycket i ett vanföreställt självförtroende än någonting annat när jag tänker efter. Liksom en barnslig känsla av att jag är speciell och ska bli väldigt framgångsrik en dag.
Visst, lite kalibrering måste man väl ha, är man för stöddig kan det ju framstå som en överkompenserande try-hard och är man samtidigt för mild så är man för mesig och saknar ballz.

Ponera att du drar ut till krogen och tänker att du ska gå in i rollen som nån Tyler Durden-typ i Fight Club och att du är en jävla 10:a i utseende, personlighet, game och allting - så kommer du ju säkerligen ha bättre odds där än ifall du tänker på dig själv som alla andra bekanta i det här jantelagssamhället tänker på dig - som en ganska vanlig random svennebanan.

Och vips känner du att du börjar promenera mer självsäkert, kanske börjar du räta ut ryggen och drar upp bröstet också som Fight Club-snubben. Kanske kladdar du på småtjejer också tills att allt det där snart är second nature för dig och kommer naturligt.

Minns att jag lyssnat på en miljardär som snackade om hur han brukade gå på visningar för lyxkåkar som han inte hade råd med och besöka bilförsäljare för att känna på att sitta och köra en Rolls Royce, och låtsas som att han vore rik. Han menade att det där gjorde att han kände sig mer berättigad till sån framgång i livet, plus att han inte blev skitnödig när han väl fick hänga med väldigt framgångsrika människor. Jag förstår logiken.

(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Edit: Kan någon här som har fått lite riktigt succses här berätta att det inte handlar om att man ska gå runt och behöva berätta för sig själv hur bra man är.

Konfirmeringsbias (https://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias). Det är väl ingen debatt du får något pris för vinna här.

Jag är också väldigt skeptisk till sånt här med just "affirmations" och skit, mitt intryck är väl att det mest är för sådana som gillar feel good bullshit.
Men sen finns det ju miljardärer som t. ex. Dan Pena (med "lite riktig success") som vurmar mycket för just det där och jag kan väl se en liten poäng med det. Men varför inte testa bara?

Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.

Meddelanden
RE: Vad är era utmaningar just nu? - av Bruno - 2016-12-15,20:50

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}