LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
2016-12-20,02:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-20,02:43 av {2} Bruno.)
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
Det är min uppfattning också. Nog ligger det något i att förutsägbarhet och en del mönster/material är mer eller mindre "nice guy" eller badboy whatever. Sen vet jag inte ifall just dina exempel där var så ackurata, tycker det mest verkade hipster av hela grejen. Tigerskjorta hehe...

Och det är väl liksom sällan som det är någonting särskilt exotiskt eller rebelliskt över att rulla fram på gatan i en norsk lusekofta liksom. Så ja, en del kläder skriker "nice guy".

Alltså funderar du på att uppgradera garderoben tror jag det är en bättre idé att bara försöka titta på hur t. ex. nån känd maskulin snubbe (som har en kroppsform som liknar din) klär sig. Alltså en som får doppa mycket och har kvinnliga beundrare. Sen prövar du bara kopiera det.
Jamie Foxx
Robert Downey Jr.
The Rock
Tom Hardy

Istället för att då typ sitta med Bayes teorem och försöka beräkna ligg-sannolikheten hos olika mönsterplagg och teoretisera för mycket på det liksom. Eller framför för att ens titta på kläder som manliga modeller har på sig i modemagasin (förutom GQ kanske). I regel är ju skiten ändå designat av kvinnor eller homosexuella män, ifall man tänker efter.

Den här vanliga badboy-stilen f.ö. med basebollkepan bakfram, kanske ett linne, massa tatueringar och ev en fantomenring (Big Grin) osv. som kidzen har på Paradise Hotel och Ex on the Beach funkar ju onekligen också på många tjejer... men jag menar, börjar man sen närma sig typ 30 så vete fan ifall man kommer undan med det?
Majoritetssamhället kommer dessutom att döma en, och det försämrar chanser till många jobb. Det kan man tycka vad man vill om men så är det bara.

Personligen gillar jag italiensk stil och köra på kostymer och skjortor. Det är ju tidlös stil som alltid kommer se jävligt bra ut.
När du är 70 bast kan du fortfarande köra på samma stuk och du slipper ta fram 50år gamla bilder på dig själv och skämmas åt hur jävla dum du såg ut i sönderklippta byxor och tigerskjorta på dig.

Faktum med att kostymbrallor är betydligt skönare än jeans och ser också alltid bättre ut imo. Kostym ger intryck av framgång och man märker ju även att folk behandlar en bättre och är märkbart trevligare när man kör på det. Sen är det väl skillnad på kostym och kostym också då majoriteten som bär kostym ändå bara ser mer ut som kontorsdrönare och "nice guys" som endast gjort som släkten önskat i livet och tagit in på revisorsutbildningen typ, istället för att se ut som lite edgy party-stekare.

Sen visst, kanske framstår som lite väl try-hard ifall man bor i nån småstad i Norrland och helt plötsligt hoppar till att köra i kostym ute på krogen. Men då är det bara att "embrace it" eller köra på nåt lite mer casual som snubbarna i länkarna ovan. Fan, med internet finns det ingen anledning till varför inte varenda klädesplagg du har ska vara helt badass idag, det finns ju betydligt mer än bara Zalando.

Jag älskar f.ö. Lapo Elkanns stil. Riktig playboy på den, det är fan få som kan köra på helröd kostym och fortfarande bära upp den.

[Image: zxGUwBr.png]

Du? Tänk dig ifall du började lira i det där Aplay istället för den där skogshuggar-flanellskjortan du hade på nån bild här på forumet. Swoosh! Och du skulle fan öka 3 poäng i sexuellt marknadsvärde. MINST. Wink

Nä, men det var bara mina 50 ören.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.

Meddelanden
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder? - av Bruno - 2016-12-20,02:42

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Stora kläder Madrock 3 2,038 2012-05-09,18:58
Senaste inlägg:: Cruz
  Butiker som säljer kläder i stuk med fashiongate? russel 6 19,849 2012-03-16,03:03
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}