LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
2016-12-20,16:58,
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
Tack för svaren! Haha, ingen fara, jag har inga fula rutiga, randiga, skogshuggar-skjortor hemma. Lustigt oxå att du får samma uppfattning om dem. Jag tycker oxå dem påminner om skogshuggare medan jag har en annan polare som inte tycker det.

Den enda invändningen jag har mot kostymer är att jag får förutfattade meningar och fördomar om att bära kostym innebär att man ser ner på andra människor för att man själv har råd med fräsiga kläder och att man är en överklassare som också är översittare.

Jag får associationen att kostymnissar inte kan eller vill relatera till "undersåtar" eller "vanliga/genomsnittliga människor" och på så vis så hamnar man med en viss grupp människor. Kanske det är så att majoriteten av alla "10or" finns i den gruppen däremot.

Fast å ena sidan så äré rätt skitsamma vad jag tycker om kläderna. Det är ju tjejernas perception som ska påverkas, inte min. En tanke jag därför haft med kläderna jag länkat var att dem kan uppfattas som "coola" av killar vilket gör att dem då behandlar en bra (passive social proof) och då vill tjejerna prata med en för att andra killar redan "social proofat" en. Era tankar/erfarenheter om den strategin?

Skummade igenom videon med Todd och som någon kommenterade så var alla exempel oxå smala och att man ser bra ut i princip i nästan alla kläder om man är smal/vältränad. Jag har en liten kula som jag bearbetar samt lite margarin i ansiktet.

Men om ni skulle få välja en kostym här åt mig (för att det är där jag köper just nu): https://www.zalando.se/man-klader-kostym...e&dir=desc vilken eller vilka skulle ni rekommendera? Jag tog från dyrast först (för kanske bäst/snyggast eller bliré Apple av det hela?).

Frågan är om man ska köra helsetskostym med fluga och allt. Kan ju framstå som om man gått fel och skulle på bröllop om man kmr in på en klubb eller krog med den! Big Grin
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.

Meddelanden
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder? - av Entreprenören - 2016-12-20,16:58

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Stora kläder Madrock 3 2,042 2012-05-09,18:58
Senaste inlägg:: Cruz
  Butiker som säljer kläder i stuk med fashiongate? russel 6 19,852 2012-03-16,03:03
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}