LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
|
2016-12-21,08:03,
(Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-21,08:15 av {2} Bruno.)
|
|||
|
|||
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
(2016-12-20,18:14)ReeZ Skrev: Jag personligen skulle aldrig klä mig i kostym när jag går ut och nightgajmar, då garanterar det att du får betala när du går in i klubbar. Nej, you’re missing out buddy. Tänker du specifikt på inträdet(?) så har ju för det första flertalet klubbar det ofta så idag att inträdet är i bästa fall gratis eller i varje fall reducerat, ifall man signar upp sig på deras gästlista och rullar in tidigt. Så planerar man kvällarna bättre och drar ut tidigt så kan man ju ha löst det problemet, kostym eller ej. Sen så tvärtom, så kommer du ju märka att du får bättre service och trevligare bemötande ifall du har kostym. Men ponera att det du säger stämmer - än sen ifall du nu skulle bli tvungen att lägga ut lite extra därför att du rullar in på stället i en grym kostym, ser ut som en j-la badass och står ut från andra dudes på ett positivt sätt? Kan ju säga som så att jag har blivit framvinkad av vakter i köer och blivit insläppt gratis flertal ggr på mina stammisställen, OCH en stor anledning till varför jag blivit det (och inte andra stamgäster), är nog just för att jag INTE haft nån sån nordisk(?) snåljåpsmentalitet (iaf inte på mina stammisställen heh). Men ja, har man alltid den inställningen när man drar ut, så ska man väl inte förvänta sig att få röda mattan utrullad nästa gång man drar dit heller. Kan ta en gång på en av klubbarna då jag lade en tvåhundrakronorssedel (dansk) i handen på en vakt efter en kväll när jag va lite gladberusad. Men samma vakt kom också ihåg det till andra utekvällar, så när jag stod ensam och tjötade med några tjej- eller killgäng i kön och de verkade börja tycka att jag var nån WoW-oskuld från mammas källare då jag verkade vara ut helt själv, så kunde ibland den här vakten vinka fram mig. Och sen fick massa dudes och hoes sen stå och se på medan el Bruno passerade kön och folk som typ gapade "Men hö!? Fan är det där för kille? Tycks dragit ut ensam, kör på kostym och verkar tro att han är nånting och slipper stå i kön som alla oss andra jävla losers?". Sånt är ju lite småkul. Alltså har man en sån klubb där man bjuder på lite positiv energi och lyckas bli lite tjenis med personalen, så ökar du ju i status. Tjejer ser att du verkar känna folk, det underlättar för att ordna hemsläp och det blir ju trevligare att dra ut och allting. ^Det här ovan var inte - enbart - tänkt för att kunna prata om mig själv i all oändlighet, men jag ville dela det för att visa att det finns en annan sida av myntet. Tror man vinner i längden på att skippa snåltänket bara. Faktum med att sånt dricksande lär fungera ännu bättre i en svensk småstad där folk lättare kommer ihåg en, än i en ganska så internationell storstad med massa halvgriniga danskar i utelivet typ… (2016-12-20,18:14)ReeZ Skrev: Bättre att klä upp sig på ett stiligt sätt istället för kostym. Finns det för stiligare sätt att klä sig än i en välpassad kostym? (2016-12-20,18:14)Aplay Skrev: Frågan är om man ska köra helsetskostym med fluga och allt. Kan ju framstå som om man gått fel och skulle på bröllop om man kmr in på en klubb eller krog med den!Nej, precis. Det är bl.a. därför du INTE ska köra på nån fluga eller slips i utelivet, så till vida det inte är nytår eller nåt, imo. Flugor är betydligt fulare och mesigare än slips imo men sen är slips lite för business-formellt för krogen. Du vill nog hellre sikta på en flamboyant playboy-look med en extra uppknäppt skjortknapp à la Björn Ranelid haha. Bröstnäsduk ska du ha dock och den kan du hämta från ebay, kan tala från erfarenhet att där finns det jävligt många billiga och i bra material. (2016-12-20,18:14)Aplay Skrev: Skummade igenom videon med Todd och som någon kommenterade så var alla exempel oxå smala och att man ser bra ut i princip i nästan alla kläder om man är smal/vältränad. Jag har en liten kula som jag bearbetar samt lite margarin i ansiktet.Bra och viktig poäng du tar upp där faktiskt. Har man en grym fysik så kommer ju i princip allting ändå se jävligt bra ut på en!
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com
The less fucks you give, the more fucks you get. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Stora kläder | Madrock | 3 | 2,147 |
2012-05-09,18:58 Senaste inlägg:: Cruz |
|
Butiker som säljer kläder i stuk med fashiongate? | russel | 6 | 20,071 |
2012-03-16,03:03 Senaste inlägg:: Commander |
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}