LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
|
2016-12-22,23:25,
(Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-22,23:26 av {2} Fiskarn.)
|
|||
|
|||
RE: Klädpsykologi - strukturerade kläder vs kaoskläder?
Skovård guys!
https://www.careofcarl.com/sv/carlmagazi...-skor.html Skor är en av få grejer där jag "investerar" och den detalj som vi män enkelt missar men som betyder mer än vi tror. Ungefär som ett par oklippta naglar, not okay. Bra att du tog upp det tvbordet! Jag kör på 2 par svarta, 2 par bruna i en ganska klassisk stil https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/l...-calf.html och så 2 par enklare vita sommarskor. Regelbunden skötsel av samtliga skor. Min input kring kostym är att det ska bäras med elegans/finess och manlighet, James Bond är ett exempel. Nu är det tyvärr för många osäkra p12-dudes ute som försöker briljera med kostymtricket men istället blir det mer pannkaka a la beta-vandrande plånbokspojk av det hela. Kostym kräver en stor portion självförtroende i min mening, annars känns det fake. Nu kör jag sällan kostym men fastnat mer för instoppad skjorta (av finare slag) + chinos. Mer ledigt även om det finns en manlighet, sofistikering och stil i intrycket till skillnad mot att ha den fladdrande utanför. Det går även ihop med min kommande jobbinriktning. Gällande peacocking kör jag det ibland. Senast var det en fet egendesignad vit EDM-tröja med stora tydliga motiv både fram och bak. Lägg därtill 7-8 armband på vadera arm med bland annat neonfärger. Jag tycker det är kul, förhöjer festupplevelsen även om huvudsyftet är en sådan seriös sak som att hitta festivalintresserade tjejer. Gällande resultat har jag iakttagit bättre resultat än om jag kör något neutralt såsom typisk svensk klädsel med medioker skjorta + byxa. Hatt har funkat bra för mig med. Favoriten är dock led-prylar Gällande dina peacocklänkar aplay tycker jag de är alldeles för diskreta för att ens bli kallade peacocking. De är mest en salig röra som gör ont för ögonen. Annars + för de övriga länkarna. Kläderna i ursprungsposten går dock fetbort för mig. +1 på Bcude som nämnde fit fit fit. Det är A & O! Experimentera gärna med olika outfits om hur du bemöts, om någon outfit verkar attrahera tjejerna mer etc. och rapportera! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Stora kläder | Madrock | 3 | 2,042 |
2012-05-09,18:58 Senaste inlägg:: Cruz |
|
Butiker som säljer kläder i stuk med fashiongate? | russel | 6 | 19,852 |
2012-03-16,03:03 Senaste inlägg:: Commander |
Användare som tittar på tråden: 12 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}