LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
1 Månad in på 2018, hur går det för er?
2018-02-18,12:16,
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
De enda två negativa sakerna som jag ser med Sverige just nu är:

1) Rätt hög vinstskatt (ca 45-48%) på eget företag och du måste komma upp i sådana stora summor för att kunna ha en buffert för att sedan leva på utdelning i eget AB. I exempelvis Andorra har du bara inkomstskatt på 20-30% om jag minns rätt och that's it. Däremot är säkerligen levnadsstandarden som man är van i Sverige med vård, post, brandkår, polis, övriga myndigheter (som fungerat bra för mig hittills, kan ej klaga), troligen sämre i det landet.

2) Den sociala biten i och med att svenskar är allmänt mer blyga, skygga, självupptagna med sin egen begränsade sociala cirkel. (Kanske bara limiting belief nu från mig) Ju äldre du blir, ju svårare att komma in i en sluten grupp eftersom "why don't u have friends already if u're that old"-tänket dyker upp. Den sociala biten kanske är mycket bättre i andra länder. Det blir då att överväga bättre socialt liv mot den allmänna, garanterat, lägre levnadsstandarden än den man bortskämt har vuxit upp med i Sverige.

Jag flyttar in i en 3a snart och ska pröva mig an Entourage-game och fungerar det inte (onödigt svårt eller omöjligt att kunna bygga en social cirkel med 70% tjejer och 30% dudes), ja då får det bli att ta sitt pack och tjoffs och dra till ett annat land där Entourage-game (festa & hänga med stora tjejgrupper regelbundet) fungerar bättre.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.

Meddelanden
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er? - av Entreprenören - 2018-02-18,12:16

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 10 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}