LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
U got AA? Congratz ur normal.
|
2012-06-16,01:38,
(Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-16,01:54 av {2} TonightIsTheNight.)
|
|||
|
|||
U got AA? Congratz ur normal.
Bästa quoten;
Citat:Kort och gott så gör både kroppen och samhället det svårare för oss att ragga. Tankesättet du ska ha är att världen är din lekplats, dina regler gäller. (Gör inget kriminellt nu boys) Älskar den jävla meningen. Känns som "jag" vid mitt core, lol, och det "bästa jag" jag ska börja agera från regelbundet. Dvs inte nåt socialt programmerat responsbatteri som bara lever ut den information som stoppats i mig via socialt betingad inlärning. Frihetsvärdering inbakat i denna quote, diggar. Så jävla deppigt med denna mentalitet som råder i Sverige f.ö, jantelagen or whatever, men samtidigt blir det ju MER opportunity att glänsa när 99 % av folk gör sitt yttersta för att passa in i varje damn läge. Approachar man på dagen och alla andra gör detta i ens kultur så misstänker jag att det blir ingen big deal eftersom det är old news, medan om man är rätt jävla ensam om det har man chansen att stå ut från mängden på ett positivt sätt utan att det krävs så värst mkt av en egentligen? låter logiskt iaf. De gånger jag approchat folk på tåg, bussar, mitt på dagen etc. så har det antingen mottagits extremt positivt eller också att folk reagerat negativt eller typ frusit till is. Tippar att det finns en hel del folk i Sverige som är rätt sociala mot en skön person som kommer å snackar men som knappast själva skulle ta det första steget, då det är just OACCEPTERAT enligt normerna. Känns gött att läsa såna här artiklar för övrigt med tanke på att 99 % av samhället aldrig skulle tänka i dessa banor utan är fast i nåt jävla "ööh nej men så kan man ej göra ju" och det är lätt att sugas in i denna mentalitet då alla andra tänker så snarare än att köra sin egen väg. Men vad den stora massan tänker är sällan spec. originellt ändå. Det du skriver får mig även tänka i bredare termer kring att gå sin egen väg, och inte bara angående att ha ballar att approacha. Inspirerande text, 4 / 5 i betyg. EDIT: En grej jag kom att tänka på var med.... Varför ska man försöka passa in i en roll och få bekräftelse för något MAN INTE ÄR utan en konstlad roll man inte ens valt?! Var finns det givande i det - egentligen? Irrationellt som bara attan ifall man väl reflekterar över det. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
U got AA? Congratz ur normal. - av Insecureboy - 2012-02-28,17:57
U got AA? Congratz ur normal. - av Carragher - 2012-02-28,18:46
U got AA? Congratz ur normal. - av Evilvalle - 2012-02-28,19:41
U got AA? Congratz ur normal. - av Mössan - 2012-02-28,22:31
U got AA? Congratz ur normal. - av alpha dawg - 2012-02-29,10:53
U got AA? Congratz ur normal. - av Fiskarn - 2012-02-29,23:23
U got AA? Congratz ur normal. - av Carragher - 2012-03-01,14:24
U got AA? Congratz ur normal. - av Insecureboy - 2012-03-02,16:01
U got AA? Congratz ur normal. - av tay - 2012-06-15,21:49
U got AA? Congratz ur normal. - av TonightIsTheNight - 2012-06-16,01:38
U got AA? Congratz ur normal. - av Insecureboy - 2012-06-16,11:46
|
Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}