LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
GHB istället för alkohol
2013-02-08,01:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-08,01:39 av {2} Whynot.)
Inlägg: #1
GHB istället för alkohol
DISCLAIMER OCH LITE OM MIG

Jag har själv ännu inte testat GHB, men har tillbringat månader till att researcha det. Jag kommer att fylla på med personliga erfarenheter inom några veckor då jag själv bekantat mig med drogen. Jag använder inga droger utan att veta exakt vad jag utsätter min kropp för. Jag har LÄNGE velat ersätta alkoholen då jag är medveten om hur skadlig den är för mig. De traditionella partydrogerna amfetamin och MDMA är neurotoxiska vid frekvent bruk, så de går bort direkt. Kokain är för beroendeframkallande.

Jag återkommer troligtvis med fler poster om droger då de kan användas till bra mycket konstruktivare saker än att festa.

ALKOHOL

Jag gillar inte alkohol. Visst, det är kul, jag har galna kvällar då jag är full, jag får bättre självkänsla och det kan vara sjukt gott med finare öl/vin/whisky. Men priset är sjukt högt och det är en av de absolut smutsigaste drogerna vi har i vårt samhälle. Alkohol leder bl a bakfyllor, snefyllor, allmänt förhöjd ångest, förstörda relationer, våld, hjärnskador och beroende. I de perioder jag har druckit mycket (runt tre fyllor i veckan) har jag mer eller mindre varit påverkad av alkoholen sju dagar i veckan, vare sig det handlar om trötthet, ångest eller bakfylla. Hur många här orkar ha en produktiv söndag efter en fylla på lördagen (och fredagen)? Alkohol är knappast bra för träningen även om det absolut inte har den effekt på testosteronet som konventionell visdom påstår.

Därför mitt intresse för GHB. Ni är säkert medvetna om att kriget mot droger är en av de största lögnerna i dagens samhälle. Här har ni lite perspektiv:

[Image: ranking-20-drugs-and-alcohol-by-overall-harm.png]

[Image: 1-s2.0-S0140673610614626-gr3.jpg]

KÄLLA

Ja, ALKOHOL är den farligaste drogen i dagens samhälle. #1 då det gäller skada gentemot andra än den som själv brukar den och #4 då det gäller skada för brukaren själv. Detta är då drogerna legala situation är som den är idag. Ta t ex heroin där de flesta skador kommer från sprutor, orent heroin eller överdoser. Skulle missbrukarna få hjälp så skulle risken för användaren vara minimal och alkohol skulle vara ytterligare högre i listan.

GHB

Nackdelar

Så, GHB. Låt oss börja med det negativa. Jag är medveten om att GHB har ett smutsigt rykte i Sverige och att det finns användare här som har drabbats av det negativa personligen. GHB har ett rykte om att vara en våldtäktsdrog. Det finns med säkerhet ett antal totala idioter som har använt den för att söva brudar för att kunna våldta dem i krogsammanhang. Problemet är att GHB är svårdoserad och blandas den med en normalfylla så är överdos snarare regel än undantag, överdos som leder till andningsstillestånd och död. Ni förstår alla att det bara är totala äckel som blandar knark i brudars drinkar och att det inte har något med drogen i sig att göra.

Nackdelarna för en normalanvändare som skulle använda GHB för att ersätta alkohol är svårigheterna att dosera, risk för beroende, att du inte kan dricka alkohol medan du är påverkad av GHB och att det är olagligt:

Doseringssvårigheterna återkommer jag om då jag själv testat det. En överdos av enbart GHB leder till en djup sömn. Inte koma eller andningsstillestånd. GHB används som medicin för narkolepsi pga den höga kvalitet på sömnen som den ger. Hur som helst skulle det suga att somna på en nattklubb utan att kunna bli väckt. Jag är dock övertygad om att det går att lösa med sedan innan uppvägda doser och att använda timern på mobilen.

GHB verkar vara ungefär lika beroendeframkallande som alkohol, dvs rätt ordentligt beroendeframkallande. Problemet är att GHB går att använda JÄMT och har bara en bråkdel av biverkningarna av alkohol. Ingen skulle märka om du var påverkad av GHB på jobbet eller på stan. Lösning: Använd det enbart då andra är påverkade av alkohol och om du märker att du använder det för mycket, ta en paus och var nykter eller ersätt GHB med alkohol igen. Undvik GHB om du är medveten att du har en personlighet som tenderar att bli beroende av saker.

Drick inte alkohol medan du har GHB kvar i blodet.

Fördelar

Så varför skulle du ersätta alkohol med olaglig drog med fett dåligt ryckte? GHB verkar vara som ett alkohol utan alla kassa saker. Bakfyllan är obefintlig, du blir inte korkad eller aggressiv, du bli extremt mycket kåtare och får BÄTTRE stånd, du får ännu bättre självförtroende än med alkohol, all ångest är som bortblåst och GHB verkar svagt stimulerande vilket gör att du inte blir lika seg som alkohol. GHB verkar vid normalt bruk (dvs ej 24/7) vara helt icketoxiskt. Det metaboliseras till vatten och koldioxid. Det är dessutom en signalsubstans som du redan har i kroppen, så den är skapligt van vid att bryta ned den. En trevlig bieffekt för oss som tränar är att GHB höjer nivån av HGH. Hur mycket skillnad det gör vid rekreationellt bruk av GHB är svårt att säga, men det skadar knappast.

GHB är enkelt tillverkat av natriumbikarbonat och klotterbortagningsmedlet GBL. Uppenbarligen måste du hitta REN GBL, men det är inget särskilt svårt att få tag i. Google is your friend.

KÄLLOR

Good Looking Losers introduktion
Ta den här posten med en nypa salt. Den är EXTREMT hajpande. Kommentaren av Marc har många bra poänger.

Erowid

GHB som sexdrog - Bluelight

Wikipedia

Drugs Forum GHB-avdelning
Mängder med bra trådar med referenser till vetenskapliga artiklar

En sammanfattning av Kanadensiska läkemedelsverkets rapport om GHB (Xyrem)

Syntes

Har någon här erfarenhet av GHB? Jag vill gärna veta ÄNNU mer innan jag börjar leka med det.


Meddelanden
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-08,01:07
GHB istället för alkohol - av Jayson1 - 2013-02-08,01:29
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-08,01:38
GHB istället för alkohol - av Jayson1 - 2013-02-08,02:27
GHB istället för alkohol - av Evilvalle - 2013-02-08,03:50
GHB istället för alkohol - av Sux - 2013-02-08,06:24
GHB istället för alkohol - av Stridskuken - 2013-02-08,08:50
GHB istället för alkohol - av Carl - 2013-02-08,09:55
GHB istället för alkohol - av Cruz - 2013-02-08,10:52
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-08,13:22
GHB istället för alkohol - av Sam - 2013-02-08,16:02
GHB istället för alkohol - av tcepser - 2013-02-08,16:46
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-08,17:29
GHB istället för alkohol - av tcepser - 2013-02-08,23:40
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-09,01:07
GHB istället för alkohol - av Stridskuken - 2013-02-09,01:27
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-09,15:48
GHB istället för alkohol - av Nystart - 2013-02-09,18:10
GHB istället för alkohol - av Nystart - 2013-02-09,18:13
GHB istället för alkohol - av Nystart - 2013-02-09,18:21
GHB istället för alkohol - av Whynot - 2013-02-09,19:13
GHB istället för alkohol - av tcepser - 2013-02-09,19:21
GHB istället för alkohol - av Vettorazzi - 2013-02-09,20:11

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}