LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Varför ljuger jag ibland?
2014-02-28,18:00,
Inlägg: #1
Varför ljuger jag ibland?
Senaste veckan har jag kommit på mig ibland med att ljuga. Jag började fundera på varför det blev så och vad detta säger om mig som person.

Jag brukar överdriva och försköna en hel del när jag berättar annekdoter för klasskamrater/vänner men har aldrig tänkt något vidare om detta eftersom det ju är en sanning med modifikation.

Men egentligen är det ju fruktansvärt lame och jag kom fram till att det ju måste vara jag som vill försöka impomera och skryta om mig själv.

Det har ibland gått till rena lögner där jag berättat att saker hände som i själva verket inte har hänt bara för att försköna bilden av mig själv som den typ av person jag önskar att jag var. Så måste det väl vara?

Vad tror ni ligger bakom en lögn och vad tror ni lögnarens syfte med lögnen egentligen är?

Efter att jag tänkte på dessa två lögner i veckan har jag öppnat ögonen för att jag uppenbarligen är en ganska lögnaktig person och har äcklats enormt över detta. Jag antar att det är en bra sal att jag kommit till denna insikt men att jag nu bara kan lägga detta bakom mig och förlåta för att kunna gå vidare.

Fyfan vad pinsamt detta är. Jag skäms för mig själv alltså, detta är ju trots allt ett anonymt forum.

Frågeställningen till tråden är väl vad ni tror ligger bakom lögner och om ni sjölva gör detta ibland eller har gjort och i såfall varför?


Meddelanden
Varför ljuger jag ibland? - av Nicki - 2014-02-28,18:00
RE: Varför ljuger jag ibland? - av Nicki - 2014-02-28,18:32
RE: Varför ljuger jag ibland? - av Tenga - 2014-03-02,15:31
RE: Varför ljuger jag ibland? - av Tenga - 2014-03-02,19:16
RE: Varför ljuger jag ibland? - av TheD - 2014-03-02,19:11
RE: Varför ljuger jag ibland? - av Nicki - 2014-03-06,22:12

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Varför säger tjejer att jag är rolig? Entreprenören 9 5,139 2013-12-22,02:28
Senaste inlägg:: confused...

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}