LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Generalla guidelines
2016-01-10,21:28,
Inlägg: #15
RE: Generalla guidelines
(2016-01-07,20:37)Bruno Skrev: Finns ju en tråd för Tinder. Men riktlinjer ?

1. Var snygg el. sexig.
2. Var snygg el. sexig.
3. Lägg ner ordentlig tid på bra bilder, så kan du ägna mindre tid åt att försöka haffa matchningar och kan sätta upp träffar snabbare. Själv har jag nu bl.a några kostymbilder med en där jag sitter med några hoes av rätt hög standard. Och sånt fungerar naturligtvis bättre än ifall jag skulle haft selfies. Men kolla andra trådar, vet att "ångest" skrivit bra tips på hur man kan tweaka sina bilder.

Och där har du väl ca 95% om vad det handlar om imo (så här med några månaders erfarenhet av nätdejting). Lägg ner tid på gymmet, få ner kroppsfettet och köttbullekinderna, skaffa en solbränna, en cool style osv. Sen är det bara att börja leka internet-alfa och försöka sätta upp träffar med att ha en aning flörtig/retsam vibe. Profiltext är ju skit samma ifall du ser väldigt bra ut och har bra bilder.

Nå. Min uppfattning är att man knappast har så mkt att hämta på nätet ifall man inte är över en 7-8:a, som kille, och bör således överväga ifall man ska strunta i det (tills man ev. blir mer attraktiv utseendemässigt), enligt mig.
I det stora hela så fungerar ju det här med nätdejting i första hand bara som bekräftelseboosts för kvinnor. Jag har sett många kvinnor på Tinder som jag vet har pojkvän, men som antagligen bara har skiten för att skriva och kuk-teasea diverse män därför att tjejer idag är helt beroende av att få bekräftelse hela tiden. Det är som heroin för dem.

Kvinnor har höga standards på nätet och när man undersökt hur det brukar fungera på nätet, så tycks kvinnor ranka 80% av alla män som fulare än genomsnittet i USA. Förmodligen blir det väl bara ännu värre. Därför räcker det inte med att bara vara snyggare än medel, du behöver mycket mer än så idag.

Men genom att inte vara med alls i det här, så behåller du iaf din självrespekt (då du inte är en av alla dessa törstiga 500 dudesen som skriver till nån halvdan 5:a). Du riskerar inte heller att - som många andra - bli distraherad av att det plingar till meddelanden i mobilen på dagarna som det är meningen att du ska svara på.
Blir du dessutom seriös med att gå ut IRL och gå fram till tjejer, så lär du med största sannolikhet fixa en självkänsla och självförtroende som är ovärderlig och kan bygga upp en umgängeskrets som du kan ha nytta av för mer än att bara få doppa...

Asså jag tänker bara - på Flashbacks Tinder-tråd har jag för mig att det är nån som heter "linnros" (el nåt) som tycks få ligga en väldig massa samtidigt som i princip alla andra sliter sig i håret av frustration eftersom de inte ens klarar av att få till det med nån 5:a därifrån. Väldigt mkt "winner takes it all" på nätet och är man inte i toppen så tror jag nog att det är väldigt mkt slöseri med tid.


This. Jag tror att en man som är där han vill vara i livet inte ens skulle registrera att nån random brud på nätet inte svarat på X antal timmar.
Snarare så att hålla på att blocka och sånt visar på att man blivit butthurt och bryr sig och sätter flaken på en piedestal.
Du sätter verkligen huvudet på spiken på det jag upplevt/sett/tänkt om Tinder, spot on. +rep

Tror många dudes gör misstaget att dom sätter för mkt vikt vid Tinder matchningar osv och börjar toffla osv på Tinder utan att få några egentliga resultat medan dom samtidigt tappar sin självkänsla.


Meddelanden
Generalla guidelines - av nico - 2016-01-07,15:11
RE: Generalla guidelines - av tay - 2016-01-07,15:17
RE: Generalla guidelines - av Parafras - 2016-01-07,15:30
RE: Generalla guidelines - av tay - 2016-01-07,16:09
RE: Generalla guidelines - av tay - 2016-01-07,16:49
RE: Generalla guidelines - av Willson - 2016-01-07,19:09
RE: Generalla guidelines - av Bruno - 2016-01-07,20:37
RE: Generalla guidelines - av ångest101 - 2016-01-08,02:27
RE: Generalla guidelines - av nico - 2016-01-08,14:36
RE: Generalla guidelines - av tay - 2016-01-09,00:50
RE: Generalla guidelines - av Nalirot - 2016-01-10,21:28
RE: Generalla guidelines - av tay - 2016-01-08,11:45
RE: Generalla guidelines - av Oxtilia - 2016-01-08,17:14
RE: Generalla guidelines - av bcude - 2016-01-09,03:32

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}