LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
För er som har funderingar ang meditation - vid
2012-08-31,12:51,
Inlägg: #21
För er som har funderingar ang meditation - vid
Anonymous Skrev:Hur kör ni meditation, alltså vad gör ni? Och det där med tankarna, förstår inte riktigt hur man får bort det elr e "aware" av tankarna. Har stora problem när jag kör nyktert av mina tankar och kan bli obekväm snabbt med brudar och MASSA jävla fucking bullshit, behöver något som hjälper mig så fort alla jävla skit tankar som får mig oskön och massa jävla shit. Har nästan aldrig dessa problem då jag druckit,elr inte i lika stor skala iaf.

Acceptans dude! Låter som du gör motstånd mot dina tankar, givetvis får du mer problem än du behöver om du kör den stilen.
2012-10-23,01:45,
Inlägg: #22
För er som har funderingar ang meditation - vid
Meditation är så jävla king. Mediterade 1 jävla timme idag, eftersom jag missat ett antal föregående dagar (kör 20 mins normalt sett).

Märker redan (i viss mån av) av:

- Mer centrerad emotionellt därför mindre needy och mer självsäker & mår bättre.
- Känner mig mer "fulfilled", mer som en givare till följd av ovanstående effekt.
- Mindre överanalytisk / mindre mentalt brus. Bättre förmåga att välja om jag vill tänka eller inte.
- Starkare frame & lättare att reframea/välja hur jag vill framea saker. Lättare att byta tankesätt.
- "Smartare" - bättre bruk av diverse tankar då jag som sagt blir mindre överanalytisk. Får bättre idéer, mer användning av intellektet.
- Starkare fokus.
- Bättre självinsikt och mer medveten om vad diverse känslor vill säga mig istället för att vara så jävla "in my head". Bättre "samarbete" mellan känsla och tanke därmed.
- Bryr mig mindre om vad folk tycker rent allmänt. Spelas inte upp diverse mentala filmer om vad nån sagt eller som jag gjort mer i X scenario.
- Bättre självbild.
- Ser tankar lättare för vad dom är - passerande mental aktivitet. Tankar är typ som moln på en himmel dvs. kommer och går. Påverkas mindre av diverse tankar. Dom blir mindre "tunga".

Värt att notera att jag mediterade förr om åren regelbundet. Tror det är en smula som muskelminne - har lätt att "få tillbaka" det jag tappat i form av effekter. Gissningsvis blir ovanstående effekter starkare om jag fortsätter och möjligen får jag ännu fler positiva effekter.

Lätt värt att behålla denna vana för inner game jobb, även om 1 timme sessioner är lite mastigt att hålla på en dag-till-dag basis. Bättre med 20 mins 6 dar per vecka och sen 1 timme på söndagar eller nåt sånt. Viktigt att hålla det på en sån reguljär frekvens att man klarar fortsätta med det utan att det blir för mycket men utan att göra för lite av det bara för man är lat.
2012-10-24,23:54,
Inlägg: #23
För er som har funderingar ang meditation - vid
Öppna, planerar experimentera med båda sätten för att se vad som blir mest givande och som funkar bäst för mig.
2014-04-29,12:16,
Inlägg: #24
RE: För er som har funderingar ang meditation - vid
Gillade verkligen denna video, skönt att få det förklarat från en vanlig snubbe! Tycker dom andra som snackar om det är för "andliga", snackar om andligt uppvaknade osv..
Rekommenderar denna video till alla, även fast den är lång är det värt det! Och framförallt i slutet när han svarar på "tittarfrågor".
2014-04-29,17:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-29,17:06 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #25
RE: För er som har funderingar ang meditation - vid
Ett bra tips jag jag hörde Jon Kabat Sinn säga var att första 5-10åren du praktiserar meditation - prata inte om det. Får då hamnar all din fokus på att babbla om hur bra din meditation går ist för att sätta sig ner och praktisera.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}