LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är detta bra?
2012-08-27,03:57,
Inlägg: #1
Är detta bra?
Tjena guys!

Hade tänkt införskaffa lite kosttillskott inför hösten uppryckning med träningen.
Så som rubriken lyder, är detta bra?:

http://www.svensktkosttillskott.se/#!pro...uskelpaket

Om det bara är skit eller om det finns betydligt bättre alternativ så får ni gärna komma med förslag.
Tänkte även köpa till ett annat proteinpulver vid sidan av, att ha som regelbundet mellanmål, som jag använt innan som är tasty, samt aminosyror i kapselform.
2012-08-27,07:43,
Inlägg: #2
Är detta bra?
Det är billigare och bättre om du bara köper protein och sen gainer om du hur jätte svårt för att gå upp i vikt.
2012-08-27,14:40,
Inlägg: #3
Är detta bra?
Mina mål är väl att få ut så mycket som möjligt av varje pass. Och då jag har relativt svårt att gå upp i vikt så tänkte jag att varför inte köra på stort en månad och se om det ger bra effekt.

Är du verkligen säker på att man kan få det så mycket billigare än sådär? Det är ju ganska mycket för pengarna tycker jag det ser ut som?
2012-08-27,15:23,
Inlägg: #4
Är detta bra?
ehm, kcalöverskott så går du upp i vikt. Skippa alla tillskott o kör på kosten o träna hårt så du har koll på de först. Men om du måste ha ngt så köp eaa i pulverforum, o proteinpulver.
find it, fuck it, forget it.
2012-08-27,15:41,
Inlägg: #5
Är detta bra?
Hmm, yeah ska förstås sattsa på en bra kost och ligga på kcalöverskott men varför inte köpa tex det paketet jag länkade för att få ut ännu mer ur träningen. Jag är medveten om att man kan utvinna alla de där ämnena ur kost men det är både svårt och dyrt och tidskrävande att både äta en varierad kost, ligga på konstant kaloriöverskott och samtidigt få i sig alla dessa ämnen. Så jag tänker mig att det kan vara nice med lite hjälp på traven i form av alla dessa tillskott? Sen rätta mig om jag har fel men creatine finns väl inte i vanlig kost?
2012-08-27,17:08,
Inlägg: #6
Är detta bra?
neandertalaren Skrev:Hmm, yeah ska förstås sattsa på en bra kost och ligga på kcalöverskott men varför inte köpa tex det paketet jag länkade för att få ut ännu mer ur träningen. Jag är medveten om att man kan utvinna alla de där ämnena ur kost men det är både svårt och dyrt och tidskrävande att både äta en varierad kost, ligga på konstant kaloriöverskott och samtidigt få i sig alla dessa ämnen. Så jag tänker mig att det kan vara nice med lite hjälp på traven i form av alla dessa tillskott? Sen rätta mig om jag har fel men creatine finns väl inte i vanlig kost?

Det är bara gainer, protein, kreatin, vitaminer o omega3 i paketet. Nope, inte alls. 2g/kg protein o lägg resten hur du känner för. Mjölk innehåller 18 av 22 nödvändiga makrourienter så där e de problemet löst. Creatine finns i kött, så jo. Dock så kan de vara ett bra köp. Alla får dock inte effekt utav de. Sedan är de ett tillskott, jag ser helst att man kör på de när man sköter den övriga kosten o träningen till 110%. Då blire bra
find it, fuck it, forget it.
2012-08-27,17:13,
Inlägg: #7
Är detta bra?
Kosttillskott är ingen genväg, tyvärr. Men det kan samtidigt ge motivation till att sköta resten.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-27,19:10,
Inlägg: #8
Är detta bra?
Skulle inte köpa det där! Tobbe har helt rätt, kör på proteinpulver först och främst, samt fixa en stadig kost.

Att ligga på kaloriöverskott behöver inte vara dyrt. Men det beror helt klart vad du vill uppnå med ditt överskott, men förmodligen bygga muskler! Och återigen som tobbe sa, kör med 2g protein per kg kroppsvikt så kommer du vara på det gröna, sedan för att få i dig med kalorier kan du dricka oliv/matolja.. Inte så gott men det ger dig kalorierna som du behöver. Se endast kosttillskotten som just ett kosttillskott för att komma upp i den mängd protein du behöver, ett tips är också kanske att köra med omega3 tabletter, om du inte äter mycket fisk. Jag blev lite piggare och hade bättre fokus framför allt på morgonar när jag började med det. Var alltid sjukt morgontrött förr.

Kan dra ett exempel som jag körde med när jag skulle gå ner i vikt.
Jag vägde 102kg alltså skulle jag käka 204g protein per dag för att bygga muskler. Detta körde jag stenhårt på samtidigt som jag körde nästan inga carbs alls och låg på kaloriunderskott på 1000kcal varje dag. Några månader senare hade jag gått ner 15kg!
Har kört med proteinpulver sedan jag började just för att få i sig 204g protein av bara kött blir ganska mycket per dag. Fläskfile och kyckling innehåller mellan 20-25g protein per 100g, alltså strax under 1kg kött varje dag. Alla vet vad kött kostar idag? Därför körde jag med både vassle och caseinprotein och åt runt 300-400g kött per dag, sen bara grönsaker till det typ.


Men det är bara köra på, gör typ matscheman för två veckor ganska varierad kost, lägg in proteinet efter träning (beroende på vad du kör för protein), sen kär du på det och jag lovar dig, det kommer ge resultat. Ett tips är att köpa en våg också, väg dig varje dag när du går upp efter du pissat, ta ut medelvikten per vecka. Gör så i en månad och kolla "har jag ökat i vikt som jag ville?"
2012-08-27,20:27,
Inlägg: #9
Är detta bra?
Tack för alla svar! Riktigt grymt att det finns människor som orkar svara på noobfrågor som mina.

Eftersom det verkar råda ett konsensus gällande att jag inte ska köra på det där paketet så gör jag nog inte det.
Har två följdfrågor dock om någon orkar svara:

1. Är det inte bättre att åtminstone i början köpa en gainer? Såg att en polares Jumbo (om någon vet vilken gainer det är) hade dubbelt så mycket protein/portion som ett standard rent proteinpulver. Plus att det innehåller betydligt mer kcal.
2. Har aldrig förståt riktigt vad skillnaden är mellan rent proteinpulver och aminosyror? Proteinpulver innehåller ju aminosyror? Finns det någon vits med att köpa både och?
2012-08-27,20:47,
Inlägg: #10
Är detta bra?
neandertalaren Skrev:1. Är det inte bättre att åtminstone i början köpa en gainer? Såg att en polares Jumbo (om någon vet vilken gainer det är) hade dubbelt så mycket protein/portion som ett standard rent proteinpulver. Plus att det innehåller betydligt mer kcal.
2. Har aldrig förståt riktigt vad skillnaden är mellan rent proteinpulver och aminosyror? Proteinpulver innehåller ju aminosyror? Finns det någon vits med att köpa både och?

Det beror lite på faktiskt! Men eftersom du ska öka i vikt, gissar att du känner dig lite taning? Då ska du helt klart köra på en Gainer, dels det ger dig den protein du behöver och kolhydrater efter träningen. Däremot ska du bara bygga muskel och har lite kroppsfett/underhudsfett kör med endast proteinpulver.
2012-09-01,16:36,
Inlägg: #11
Är detta bra?
TobiasK Skrev:ehm, kcalöverskott så går du upp i vikt. Skippa alla tillskott o kör på kosten o träna hårt så du har koll på de först. Men om du måste ha ngt så köp eaa i pulverforum, o proteinpulver.

This.

Har gått omkring och stört mig rätt länge på alla miffon som köper massvis med kosttillskott/proteinpulver utan att ha minsta aning om vad de stoppar i sig.

Tro mig, för att bygga behövs både näring, protein och energi.

Tips till OP:

Proteiner är vanligt förekommande i köttprodukter. Ät mer kött så har du mer att bygga av.
Kolla upp när och hur man ska äta för att lägga på sig muskler. Kollozeum har oändligt många trådar om ämnet. Sätt dig in i vad du stoppar i dig. Du kommer inte ångra dig om du börjat.
2012-09-02,17:00,
Inlägg: #12
Är detta bra?
neandertalaren Skrev:Tack för alla svar! Riktigt grymt att det finns människor som orkar svara på noobfrågor som mina.

Eftersom det verkar råda ett konsensus gällande att jag inte ska köra på det där paketet så gör jag nog inte det.
Har två följdfrågor dock om någon orkar svara:

1. Är det inte bättre att åtminstone i början köpa en gainer? Såg att en polares Jumbo (om någon vet vilken gainer det är) hade dubbelt så mycket protein/portion som ett standard rent proteinpulver. Plus att det innehåller betydligt mer kcal.

2. Har aldrig förståt riktigt vad skillnaden är mellan rent proteinpulver och aminosyror? Proteinpulver innehåller ju aminosyror? Finns det någon vits med att köpa både och?

1. Har du stora problem med att gå upp i vikt kan en gainer vara bra. Gainerna har mer protein per portion då en servering är fler gram än en servering proteinpulver. Kollar du istället Protein per 100g så har proteinpulvret mer. Kolhydraterna från gainer kan du lika gärna få i dig från någon annan källa, t.ex. banan.
2. Vet att EAA stimulerar proteinsyntesen än t.ex vassleprotein gör. Detta speciellt direkt efter träningspass, antar att det samma gäller BCAA.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}