LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
2012-09-22,21:45,
Inlägg: #1
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Bosatt i Lund. Finns bättre förutsättningar för att lära sig det här? Ne.

Ändå har jag inte varit ute ÖVERDRIVET mycket. I ärlighetens namn inte i närheten av vad jag hade velat/borde.

Jag är paranoid över att folk (speciellt i min klass) ska se mig som... jag vet inte ens. CREEPY MAN? Samtidigt är det en liten klick jag umgås med, och inte ens vi är supertighta ännu. Innerst inne bryr jag mig egentligen inte ett skit om vad någon tycker om mig (nåja), men ändå nojar jag över vad för image jag har. Hur ser gemene man på mig? ÄR JAG COOL/blablaba?

I'm playing to not lose, rather than to win. Egentligen bör man väl bara skita i ALLT och ta vara på den här tiden?

Ikväll är det en riktigt fet fest på G, men mina närmaste sket i biljetter. Jaha. Jag BORDE ju gå dit, men det tar emot lite. "LÄSKGIT" <--- gay.

Någon med erfarenhet av detta? Egentligen är jag 99% säker att det här inte kommer göra mig socialt utstött om jag börjar gå ut mycket mer och köra approaches, men den lilla oron gnager i mitt bakhuvud.

/Faqq1. Over n out.

"All limitations are self imposed"

2012-09-23,03:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-23,03:40 av {2} russel.)
Inlägg: #2
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Tänkte mycket sådär förrut. Jag tänkte, ska jag köra mitt race eller ska jag försöka "passa in" eller vara "försiktig" nästan manipulera folk för att jag ska "ligga" bra till, få ett bra rykte för att det sedan skulle gynna mig genom att få rekomendationer i min bransch. Eller att jag skulle minska risken för att få dåliga rykten i min bransch.

Hursomhelst, det börjar minska mer och mer nu. Jag börja tänka "ähhh vafan, om jag tycker det är kul att göra/säga/beté mig/whatever så kommer jag att gå för det och om de inte gillade det eller tyckte det var konstigt garva jag bara åt de." Rätt klassiskt men ändå.

Jag tror att om du känner dig bekväm med vad du gör så kommer du ändå att komma undan rätt fint med vad du gör ändå ( inom vissa gränser såklart).

EDIT: Sen behöver man inte gå runt och säga att man tex hatar judar om man nu gör det.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-09-23,03:53,
Inlägg: #3
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Tack för svar. Bestämde mig för att dra ut själv. Stötte ihop med massor av "ytliga bekanta" så man hade ju alltid folk att kallprata lite med. Känns väl i efterhand som att jag hade minst tre öppna mål, ändå fick jag inte till det. Ingen reagerade negativt, alla jag träffade var glada o spralliga. Obvious need for social calibration is obvious.

"All limitations are self imposed"

2012-09-23,04:01,
Inlägg: #4
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
tss, jag e känd som ett asshole. De e mitt rykte. Bryr mig inte så mycket längre. Får höra de titt som tätt utav brudar som vill testa mig
find it, fuck it, forget it.
2012-09-23,17:09,
Inlägg: #5
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Har märkt ganska tydligt att ju mindre jag bryr mig desto mindre bryr sig andra. Massa folk på mitt jobb vet att jag sysslar med "PU" och var till och med en natural som började tjafsa med mig om det. Jag stod på mig och förklarade varför jag höll med det och sen var det inget konstigt med det. Står man bara för sin skit så accepterar folk det 9 fall av 10.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-09-23,18:00,
Inlägg: #6
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Carnivore Skrev:Bosatt i Lund. Finns bättre förutsättningar för att lära sig det här? Ne.

Ändå har jag inte varit ute ÖVERDRIVET mycket. I ärlighetens namn inte i närheten av vad jag hade velat/borde.

Jag är paranoid över att folk (speciellt i min klass) ska se mig som... jag vet inte ens. CREEPY MAN? Samtidigt är det en liten klick jag umgås med, och inte ens vi är supertighta ännu. Innerst inne bryr jag mig egentligen inte ett skit om vad någon tycker om mig (nåja), men ändå nojar jag över vad för image jag har. Hur ser gemene man på mig? ÄR JAG COOL/blablaba?

I'm playing to not lose, rather than to win. Egentligen bör man väl bara skita i ALLT och ta vara på den här tiden?

Ikväll är det en riktigt fet fest på G, men mina närmaste sket i biljetter. Jaha. Jag BORDE ju gå dit, men det tar emot lite. "LÄSKGIT" <--- gay.

Någon med erfarenhet av detta? Egentligen är jag 99% säker att det här inte kommer göra mig socialt utstött om jag börjar gå ut mycket mer och köra approaches, men den lilla oron gnager i mitt bakhuvud.

/Faqq1. Over n out.

Känner dessvärre igen mig sjukt mkt i det du beskriver, jag är sjukt nojjig över att få ett kass rykte som nån creepy dude som får dissen av tjejer för att man är, ja just, creepy. Insett på sistone som någon annan sa att om jag själv inte bryr mig så bryr sig ingen annan heller riktigt. Så länge man inte gör nåt som verkligen är riktigt creepy haha.

Sen jag börjat "skita i" att oroa mig över vad folk tycker och skita i dem och bara köra mitt race har jag även märkt två stora saker som gjort skillnad.

1. Jag är sjukt mer avslappnad i mina interaktioner och tar dom lite med en klackspark, lite som att skiter det sig ja då hade jag iaf kul och lärde mig nåt. Men att jag är mer avslappnad därför att jag inte oroar mig för vad folk tycker längre blir mina interaktioner även bättre och jag har sjukt mkt högre success rate med damerna.

2. Att jag är avslappnad och "inte bryr mig" visar även värde och att jag har så pass stark tro på mig själv i mina värderingar att det faktiskt skapar attraktion. Dvs. även den grejjen gör att jag fått bättre framgång. Kan ha att göra med att jag framstår som väldigt mkt mer självsäker. Tänk en riktig alpha, han skiter ju vad folk tycker för det han gör "är rätt".
2012-09-23,18:09,
Inlägg: #7
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
http://inoveryourhead.net/the-complete-g...ng-a-fuck/

THIS!!
Denna tycker jag är guld! Hjälpt mig massor.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-09-23,18:32,
Inlägg: #8
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Jag kan klart relatera till rädslan om "dåligt rykte" som exempelvis "that creepy dude". Jag har varit rädd länge för att jag ska göra något onormalt och att folk ska prata om det (sprida det dåliga ryktet) och därmed vilja ignorera mig socialt osv.

Men nu när jag fått mer social erfarenhet och faktiskt lärt mig vara "normal" så har jag insett vad som verkligen gör att man framstår creepy eller inte:

1. När man är fysisk med dem (kör kino/escalation) och de INTE alls känner attraktion till en (jämför detta när en ful/äcklig tjej kommer och kladdar på dig eller kanske värsta fall, när en kille gör det på dig)

(Annat exempel här som jag gjort, vilket är komiskt när jag ser tillbaka på det är denna tjej på gymnasiet jag plötsligt blev kär i men hon var aldrig kär i mig, hon var aldrig attraherad till mig. MEN jag cyklade ändå hem till henne, ca 3 mil, och försökte få henne att gilla mig för det. Detta var såklart creepy, men tänk dig att vi båda var kära i varann men vågade inte visa det riktigt och jag gjorde detta, då skulle hon kunna tolka det som en romantisk storyline som när prinsen rider på hästen till prinsessan.)

2. När man gör någonting som är utanför sociala normer och inte visar förståelse att man gör det och inte upptäcker hur andra reagerar på det "onormala/ovanliga" man gör (exempelvis approacha en tjej på dagtid vilket är extremt emot sociala normer och därmed är det viktigt att göra det bekväm för henne och att det hela är "okej" men om hon verkligen inte kan känna det så måste man visa förståelse för situationen omedelbart "Jag vet att man egentligen inte får göra så här men när jag såg dig så ville jag bara komma och säga Hej till dig!").

Eftersom alla tjejer i hela världen INTE kan eller kommer att känna attraktion för en så kmr man säkerligen att hamna i situationer där man uppfattas "creepy" av tjejer som inte är attraherade av en men man märker inte det och kör vidare på kino utan att notera hur hon reagerar i form av beteende. Eller att man bara gör något väldigt ovanligt/onormalt och inte berättar att man VET att man gör det vilket antyder att man har dålig erfarenhet av att vara social/normal människa då kan folk uppfatta en "creepy" för att man inte verkar ha någon "verklighetskoll" över huvudtaget.

Det jag har gjort (och fortfarande gör) för att förebygga risker för att framstå "creepy" är följande:
* Bara varit social i form av kallprat, fluff-prat och varit "normal" då i form av ordval, kroppsspråk samt vilka sociala normer som vanligen gäller i den givna situationen

* Klätt mig i normala, dock lite utstickande (men inte för mycket) kläder (exempelvis min Oppa Gangnam Style t-shirt är utstickande, men inte för mycket då den är knuten till populärt socialt fenomen just nu).

* Lärt mig kulturella "inne"-saker som Oppa Gangnam Style-låten (jag ÄLSKAR den därför jag upprepar den hela tiden i alla trådar), olika TV-program, nya filmer på bio, galna YouTube-klipp och allmänna världshändelser. Men jag pratar ju inte om politik precis eller religion men bara liksom kan säga saker som man BARA kan känna till om man har ett hyffsat "normalt" liv.

Dessa saker ovan är ju mer "konsten att bara leva sitt liv normalt men ändå våga leva ut lite av sina drömmar och framtidsvisioner" så det är faktiskt rätt "onormalt" att prata om "hur man är normal" och jag berättar det nu för att visa att jag fattar vad "normal" innebär ;P

Jag förstår också att jag skrev alldeles för lång mentalrunkpost här, jag beklagar och ska sluta ordbajsa nu fast jag vill och ska nu se på StarCraft II Dreamhack Eizo Valencia turnerningen (inne-kulturell sak bland många killar om man gillar e-sport) samtidigt som jag ska dricka tusen skvättar kaffe!
2012-09-23,19:01,
Inlägg: #9
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Carnivore Skrev:Tack för svar. Bestämde mig för att dra ut själv. Stötte ihop med massor av "ytliga bekanta" så man hade ju alltid folk att kallprata lite med. Känns väl i efterhand som att jag hade minst tre öppna mål, ändå fick jag inte till det. Ingen reagerade negativt, alla jag träffade var glada o spralliga. Obvious need for social calibration is obvious.

Cred till dig för att dra ut själv! Bara att du drar ut själv är väldigt bra och stärker dig själv. MÅNGA som skulle skippa utgång för att det inte har någon att dra ut med. Bara att krossa den barriären är väldigt bra! Fortsätt så, tillslut kommer du märka att det inte är något speciellt längre. Hade liknande känsla då jag skulle dra ut nykter för första gången kändes helt cp att man gjorde det men blev förvånad över hur bra det gick och flera grymma utgångar har det blivit nykter handlar om att göra det man är obekväm, med tiden blir man mer och mer bekväm och kan se tillbaka och skratta åt hur man INTE vågade göra de och de, då det känns så lätt nu.
You dont like it? Go fuck yourself.
2012-09-24,08:26,
Inlägg: #10
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Det är helt naturligt att bry sig om vad andra tycker och de flesta idag gör det. De som påstår annat snackar skit. Det är en svår bit och har man kommit så långt att man SKITER helt i vad folk tycker om en så har man kommit långt kan jag säga.

Kan lova att många här inne som påstår att de "inte bryr sig om vad folk tycker" faktiskt bryr sig. Mer eller mindre. Antingen är man medveten om detta eller så förnekar man detta faktum.

Hur som haver. Det är helt mänskligt att bry sig om vad folk tycker om dig.
2012-09-24,09:44,
Inlägg: #11
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Lite KJ-tankar såhär på morgonen: Det handlar väl i slutändan om status - känner du att du har låg status vill du instinktivt hålla en låg profil så du inte blit utstött eller ihjälslagen av din stam. Har du hög status har du mer mandat att bestämma vad som är rätt och fel.
2012-09-24,16:21,
Inlägg: #12
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
AplAy Skrev:2. När man gör någonting som är utanför sociala normer och inte visar förståelse att man gör det och inte upptäcker hur andra reagerar på det "onormala/ovanliga" man gör (exempelvis approacha en tjej på dagtid vilket är extremt emot sociala normer och därmed är det viktigt att göra det bekväm för henne och att det hela är "okej" men om hon verkligen inte kan känna det så måste man visa förståelse för situationen omedelbart "Jag vet att man egentligen inte får göra så här men när jag såg dig så ville jag bara komma och säga Hej till dig!").

Det jag har gjort (och fortfarande gör) för att förebygga risker för att framstå "creepy" är följande:
* Bara varit social i form av kallprat, fluff-prat och varit "normal" då i form av ordval, kroppsspråk samt vilka sociala normer som vanligen gäller i den givna situationen

Hur ska man veta sociala normerna för alla situationer? Finns det någon lista på normer? nej men seriöst, jag vet faktiskt inte så mycket om normer och sånt, förutom typ 1. säg inte creepy saker och 2. övereskalera inte. Typ basics som man "bara vet".

Men att bara vara i social i form av kallprat, selfamusement då? och att uttrycka sin personlighet? Inte för att vara sån men jag hade aldrig klarat av och bara kallprata, det hade blivit för jobbigt i längden ifall jag inte hade fått uttrycka mig själv mer fritt.
2012-09-24,17:03,
Inlägg: #13
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
tay Skrev:Hur ska man veta sociala normerna för alla situationer? Finns det någon lista på normer? nej men seriöst, jag vet faktiskt inte så mycket om normer och sånt, förutom typ 1. säg inte creepy saker och 2. övereskalera inte. Typ basics som man "bara vet".

Men att bara vara i social i form av kallprat, selfamusement då? och att uttrycka sin personlighet? Inte för att vara sån men jag hade aldrig klarat av och bara kallprata, det hade blivit för jobbigt i längden ifall jag inte hade fått uttrycka mig själv mer fritt.

Mkt kmr bara av sig själv och genom att bara umgås och ha umgåtts som yngre. Jag har faktiskt INGEN ANING när jag började lära mig sociala normer. Men man plockar upp mkt omedvetet, speciellt när det gäller sociala saker här i livet. Jag håller med om att "övereskalering" kan uppfattas creepy, iaf om tjejen inte är bekväm och hon är sällan bekväm om det sker offentligt och därför allt tjat om isolering och vara ensam med tjejen å såntTongue

Ja asså kallprat föreslog jag bara om du känner dig extremt osäker på vad som kan uppfattas som creepy osv. och behöver någon startpunkt för att komma tillbaks på fötterna igen. Vanligen uppfattas man som creepy om man är obekväm i sin egen kropp och om man inte läser andras signaler som kan kommunicera "nu gick du för långt" eller "nu tappa du mig", typ om du kör self-amusement för mkt utan att notera om du "överdrivet" eller att bara känns falskt osv.

Asså det går fanimig inte formulera det i ord, det är så IRL-baserat å känslobaserat att man bara måste ut irl å uppleva det sj å lära sig från det! =)

Men din paranoia, precis som jag oxå haft för ett tag sen, är faktiskt overklig, men den känns verklig så länge du tror på den. Bästa sättet att få dig själv att inse hur fake din paranoia faktiskt är, är att motbevisa dig själv; dvs, var social mkt å lär dig från feedback du får av folk, bli bekväm i din kropp i den givna situationen å sånt...
2012-09-24,19:55,
Inlägg: #14
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Jeflar, tack för alla svar. Blev förvånad över hur bra det gick ändå, flera jag snackade med som var jävligt på/goa i hatten men sen dog det ut, vilket enbart är mitt fel.

slyngel Skrev:Lite KJ-tankar såhär på morgonen: Det handlar väl i slutändan om status - känner du att du har låg status vill du instinktivt hålla en låg profil så du inte blit utstött eller ihjälslagen av din stam. Har du hög status har du mer mandat att bestämma vad som är rätt och fel.

Detta känns jävligt relevant Big Grin

"All limitations are self imposed"

2012-09-25,14:16,
Inlägg: #15
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Nu kan jag skriva klart utan att datan fuckar.

Det jag tänkte komma till var att det handlar om att acceptera dig själv för den du är. Att du känner dig nöjd med dig själv och att du vet att oavsett vad du gör så kommer att alltid vara älskar och dina vänner finnas där för dig och fortfarande tycka om dig och ställa upp.

Jag hade jättestora problem med det du beskriver förut. Undrade vad folk tyckte och tänkte om mig. Om jag dög. Jag såg dom som över mig som gjorde allt "rätt" och jag gjorde "fel" och ville veta deras hemlighet så jag också kunde göra allt "rätt".

Ett tips: Varje gång du tänker: "Undra vad dom tycker om mig... dom gillade nog mig inte" eller någon annan negativ tanke så bryt på en gång. STOP. Å så ifrågasätter du varför dom skulle tycka det? Och sen ersätta den med något positivt att typ: "Jo, men jag var väldigt trevlig. De tyckte dom med all säkerhet också". Gör du det kommer du sakta men säkert ändra uppfattning om dig själv. Vilket i sin tur gör att alla andra ändrar uppfattning om dig.

Ett tips till: Testa att släppa garden. Släppa allt å bah: "Dom får tycka vad dom vill. Jag är mig själv". Gör du det kommer du att upptäcka att folk faktiskt tycker bra om dig och att det inte alls är farligt. Släpp allting. All kontroll på vad folk ska tycka om dig, alla behov att alla ska gilla dig. "Let the chips fall where they may". Låt folk tycka vad dom vill. Så kommer du snart upptäcka att folk tkr bra om dig Smile

Lycka till
2012-09-25,16:45,
Inlägg: #16
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Mössan Skrev:Ett tips till: Testa att släppa garden. Släppa allt å bah: "Dom får tycka vad dom vill. Jag är mig själv". Gör du det kommer du att upptäcka att folk faktiskt tycker bra om dig och att det inte alls är farligt. Släpp allting. All kontroll på vad folk ska tycka om dig, alla behov att alla ska gilla dig. "Let the chips fall where they may". Låt folk tycka vad dom vill. Så kommer du snart upptäcka att folk tkr bra om dig Smile
Lycka till

Bra tips, tackar Smile
2012-09-25,17:34,
Inlägg: #17
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Carnivore Skrev:Jeflar, tack för alla svar. Blev förvånad över hur bra det gick ändå, flera jag snackade med som var jävligt på/goa i hatten men sen dog det ut, vilket enbart är mitt fel.



Detta känns jävligt relevant Big Grin

Offkåårrs, nu behöver du bara se Blueprint tre gånger på raken så kommer allt lösa sig Wink
2012-09-25,20:10,
Inlägg: #18
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
slyngel Skrev:Offkåårrs, nu behöver du bara se Blueprint tre gånger på raken så kommer allt lösa sig Wink

Japp men tänkte först läsa igenom allt gammalt material (femtio terrabajt) =)

Awesome post btw Mössan, tackaer =)

"All limitations are self imposed"

2012-10-27,03:32,
Inlägg: #19
Paranoia över "rykte" / folks uppfattning av mig etc. [BETA]
Mössan Skrev:Det är helt naturligt att bry sig om vad andra tycker och de flesta idag gör det. De som påstår annat snackar skit. Det är en svår bit och har man kommit så långt att man SKITER helt i vad folk tycker om en så har man kommit långt kan jag säga.

Kan lova att många här inne som påstår att de "inte bryr sig om vad folk tycker" faktiskt bryr sig. Mer eller mindre. Antingen är man medveten om detta eller så förnekar man detta faktum.

Hur som haver. Det är helt mänskligt att bry sig om vad folk tycker om dig.

Det är aldrig någon som bryr sig lika mycket som du själv gör.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}