LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vart börjar man?
2012-10-06,17:37,
Inlägg: #21
Vart börjar man?
Mössan Skrev:Försöka vadå? Ja. Om du inte vet vad du vill kommer ingen teori i världen hjälpa dig. Om du vet vad du vill kan du ju göra ett försök att få det. Om TS eller andra nybörjare får rådet att FÖRSÖKA så ska de försöka göra det de vill göra. Det de inte tror att de klarar av. De kommer hit för att de vill lära sig att haffa brudar. Det är det du ska försöka med. Våga!

Om du som ny, eller rutinerad, tänker: "Fan vad söt. Skulle vilja lära känna henne". Ja. Då är det det du ska försöka med.

Låt säga att man vet vad man vill. Man vill ligga med kvinnor av hög kvalitet. Man har gång på gång försökt ragga upp dessa kvinnor med knep man lärt sig av sin mamma. Detta funkade inte. Man söker sig till ett forum likt detta. Man får rådet av Mössan att gå ut och fortsätta försöka. Man fortsätter gå runt och faila för man vet inte vad man gör för fel. Man förlorar till slut allt hopp och stannar hemma vid datorn och runkar till porr hela dagarna istället.

Att omprogrammera sitt mindset med hjälp av teori(Teori kan innebära att man hänger med och lär sig av killar som har sitt shit together. Men de flesta har inte den möjligheten) och avvänja sina oattraktiva beteenden är gissningsvis en mer effektiv väg att gå.
2012-10-06,17:48,
Inlägg: #22
Vart börjar man?
WALL-E Skrev:Låt säga att man vet vad man vill. Man vill ligga med kvinnor av hög kvalitet. Man har gång på gång försökt ragga upp dessa kvinnor med knep man lärt sig av sin mamma. Detta funkade inte. Man söker sig till ett forum likt detta. Man får rådet av Mössan att gå ut och fortsätta försöka. Man fortsätter gå runt och faila för man vet inte vad man gör för fel. Man förlorar till slut allt hopp och stannar hemma vid datorn och runkar till porr hela dagarna istället.

Att omprogrammera sitt mindset med hjälp av teori(Teori kan innebära att man hänger med och lär sig av killar som har sitt shit together. Men de flesta har inte den möjligheten) och avvänja sina oattraktiva beteenden är gissningsvis en mer effektiv väg att gå.

Det där stämmer så jävla bra! Jag var EXAKT sådär, försökte ragga när jag var yngre men fick ALDRIG de fina brudarna, alltid mina "bråkiga" kompisar.. jag fattade aldrig VAD har dem som jag inte har? Dem har ingenting, däremot var dem såpass självsäkra, bra självförtroende så de helt enkelt tog tjejerna de ville ha medan jag titta på! När jag väl försökte ragga, pratade jag om nonsens och hur jag sökte flickvän.. god damn inte konstigt att man inte fick ligga med de kåta slynorna man umgicks med då? Placerad i friendszone DIREKT! Det blev då mer och mer att jag stannade hemma, orkade inte gå ut, skyllde jämt på att "ne jag har druckit för mycket, trött på det livet osv".. chode stuff!

Efter att jag läst teori, har jag helt enkelt bara gått ut, TESTAT, funkar det där verkligen.. WTF JA DET GÖR DET! Ah men då kör jag på, funkar detta? YES SIR IT DOES. Sen är det bara att köra på, teori + praktik är fan det bästa av allt! Är sjukt jävla nöjd att jag kom hit!
2012-10-06,18:44,
Inlägg: #23
Vart börjar man?
Valle: Ok. Då är vi motsatser när vi började. Jag hade självförtroende, var populär å var helt ok med brudar. Men jag hade inte ett så tillfredställande socialt liv med vänner. Jag ville bli bättre med både vänner och brudar. Men teorin sänkte mig totalt och jag blev ett jävla nervvrak. Allt bara gick åt helvete när jag följde det. Så nu har jag gett seductionteorin fingret å hittat mitt eget sätt.

Bra att flera synsätt lyfts fram iallfall. Finns inget sätt som alltid funkar. Allt är ju personligt.
2012-10-06,18:50,
Inlägg: #24
Vart börjar man?
Mössan Skrev:Valle: Ok. Då är vi motsatser när vi började. Jag hade självförtroende, var populär å var helt ok med brudar. Men jag hade inte ett så tillfredställande socialt liv med vänner. Jag ville bli bättre med både vänner och brudar. Men teorin sänkte mig totalt och jag blev ett jävla nervvrak. Allt bara gick åt helvete när jag följde det. Så nu har jag gett seductionteorin fingret å hittat mitt eget sätt.

Bra att flera synsätt lyfts fram iallfall. Finns inget sätt som alltid funkar. Allt är ju personligt.

Ye folk är olika, allt som gör att man känner att man håller tillbaka, all form av "filter" är negativt, varesig det är programmering från samhället - eller i vissa fall programmering från PU communityt. Om någon känner att communityt bara gör honom ännu mer stiff så kan det möjligtvis vara smart att lägga ner. However så har jag märkt hos vissa att dom till en början fuckar upp sitt "game" när dom kommer in i communityt bara för att dom börjar leka med olika mindsets vilket gör att dom måste ifrågasätta sitt nuvarande trosystem - och varje gång vi gör det så får vårat självförtroende sig en rubbning, snart nog tillsammans med praktik så lär dom sig dock vad som är "real" och inte, vad som är värt att anta sig och inte, vilket gör att deras game skjuter i taket och är nu 10ggr så bra som det var innan dom kom i det hela.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-06,18:54,
Inlägg: #25
Vart börjar man?
WALL-E Skrev:Låt säga att man vet vad man vill. Man vill ligga med kvinnor av hög kvalitet. Man har gång på gång försökt ragga upp dessa kvinnor med knep man lärt sig av sin mamma. Detta funkade inte. Man söker sig till ett forum likt detta. Man får rådet av Mössan att gå ut och fortsätta försöka. Man fortsätter gå runt och faila för man vet inte vad man gör för fel. Man förlorar till slut allt hopp och stannar hemma vid datorn och runkar till porr hela dagarna istället.

Att omprogrammera sitt mindset med hjälp av teori(Teori kan innebära att man hänger med och lär sig av killar som har sitt shit together. Men de flesta har inte den möjligheten) och avvänja sina oattraktiva beteenden är gissningsvis en mer effektiv väg att gå.

Snälla, följer man sin morsas åsikter i vuxen ålder förtjänar man fan inte att få brudar. Men visst. Man ska inte trampa på dom som ligger ned. Jag kan vara ganska oförstående ibland :p

Jag ska inte bara komma med kritik. Så jag lägger in mitt synsätt på det hela. Så blir det lite konstruktivt.

Såhär ser jag det:

Jag förespråkar "teori" som inte är seductionrelaterat. Alltså vanliga faktaböcker vars författare inte är aktiva i något seductioncommunity. Av två anledningar:
1. Folk från seductioncommuntyt (tycker jag) verkar dra in jävla massa bullshit för att rättfärdiga sina teorier och förklara hur saker hänger ihop. Något som ofta inte har någon verklighetsförankring. Det är så mycket skit som florerar eftersom nya inte har någon aning om vad som funkar och inte - och människor är giriga svin som vill tjäna pengar snarare än se andra lyckas.
2. Det är svårt att tolka exakt hur saker ska sägas, när de ska sägas, med vilket kroppsspråk, tonläge - allt! Allt spelar roll. Det är inget du kan lära dig genom böcker. Titta på andra och umgås med andra är nyckeln.

Många i communityt har också, medvetet eller omedvetet, ett kvinnoförakt och detta speglar sig i deras litteratur.

Poängen är: Att läsa teori lönar sig inte eftersom du inte vet hur du ska hantera det eller om det överhuvudtaget fungerar. Vem som helst kan säga att vad som helst fungerar.

Vad jag förespråkar:
1. Try and fail.
Nöt, nöt, nöt! Försök, försök, försök! Få diss efter diss efter diss. Tänk igenom, då och då, vad som hände. Vad du gjorde bra (beröm dig själv!) och vad du gjorde dåligt (konstatera vad felet är och kom med ett förslag på vad du kan göra bättre). Ut igen! Kör kör kör!
2. Utsätt dig för mycket sociala situationer.
Övning ger färdighet. Men lär dig inte bara att ragga och få hem brudar. Lär dig att umgås med andra människor - män som kvinnor - och ha kul och njuta av stunden. Utan någon baktanke eller att du vill ligga. Fokusera på att lära känna andra och skaffa vänner. Det är kul och i min mening det viktigaste i livet.
3. Häng med personer som är bättre än dig.
Förmodligen (oftast) finns en eller flera personer i din umgängskrets som är bättre med brudar än dig. Oavsett om det är lite eller mycket. Se och lär. Tänk på vad han gör bra och ta med det och försök dig själv på det.
4. Ha kul!
Det ska vara kul att ragga och ibland så tröttnar man - och det är här många ger upp. Så viktigt är att du släpper seduction och brudar ibland. Precis som med allt är det tråkigt att bara nöta, nöta, nöta. Stanna hemma, gibba, kolla på film med polarna, sporta. Gör sånt du tycker är kul och skit i brudar ett tag.

Gör du detta kommer du oundvikligt bli bättre med brudar.

Böcker jag förespråkar:
1. No More Mr. Nice Guy - Robert Glover (Dig själv, integritet, manlighet)
2. The way of the superior man - David Deida (Manlighet, kvinnlighet, Sex)
3. My Secret Garden - Nancy Friday (SEX)

Optional:
4. How to Win Friends and Influence People - Dale Carnegie (Konversation)

Jag ser att jag får väldigt mycket motsättningar och jag tror att vi helt enkelt börjar på olika nivåer. Mitt synsätt bottnar i mig själv och min situation. Jag kom inte in som helt rookie och därför passade det här kanske mig bättre. Så man kanske behöver lite grunder för att kunna köra på som jag gör. Men det är iaf vad jag tycker.
2012-10-06,19:06,
Inlägg: #26
Vart börjar man?
Dessa böcker är bra, och det finns massvis med teori "utanför communityt" som är bra läsning när det kommer till att förbättra sig socialt.

However så finns det ett väldigt stort värde i att lära sig från någon som HAR erfarenheten, som HAR varit ute flera ggr i veckan under flera års tid, som HAR ett stort lay-count, som HAR varit precis där man själv är, som HAR en stor kunskap om all teori som finns där ute och därmed kan "connect the dots" och förklara för en.

IMO har människor en tendens till att ta allt i det extrema: Endra är det HEIL PUA <3 MYSTERY, eller så är det FUCK EVERYTHING jag kör mitt egna race!!
Det optimala är att vara varken eller, ingen fanboy, teorinörd eller guru-worshipper, men heller inte någon hater som föraktar allt som har med communityt och göra.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,00:36,
Inlägg: #27
Vart börjar man?
Evilvalle Skrev:Dessa böcker är bra, och det finns massvis med teori "utanför communityt" som är bra läsning när det kommer till att förbättra sig socialt.

However så finns det ett väldigt stort värde i att lära sig från någon som HAR erfarenheten, som HAR varit ute flera ggr i veckan under flera års tid, som HAR ett stort lay-count, som HAR varit precis där man själv är, som HAR en stor kunskap om all teori som finns där ute och därmed kan "connect the dots" och förklara för en.

IMO har människor en tendens till att ta allt i det extrema: Endra är det HEIL PUA <3 MYSTERY, eller så är det FUCK EVERYTHING jag kör mitt egna race!!
Det optimala är att vara varken eller, ingen fanboy, teorinörd eller guru-worshipper, men heller inte någon hater som föraktar allt som har med communityt och göra.

Håller med dig till 100%. Du vill att man tar lärdom av personer med större erfarenhet, som har gjort allting och har flyt med brudar genom teori. Jag tycker snarare att du ska lära dig av dom genom att umgås med dem. För att:
1. Du får rätt hjälp eftersom du kan prata om aktuella problem och hinder vilket gör att den erfarenhet du får ta del av är inriktad på att just hjälpa dig och din situation. Hjälpen är mer aktuell och du kan ställa följdfrågor.
2. Du kan ta rygg på personen som är bättre. Se och lär som sagt. Hur rör han sig, hur umgås han med andra människor, kroppsspråk - allt! - kan du lära dig från honom.

Vi vill nå samma mål med två olika metoder helt enkelt.
2012-10-07,01:36,
Inlägg: #28
Vart börjar man?
Ja att umgås med personen i fråga under en lång tid å lära av honom är såklart det optimala, tyvärr har inte alla den möjligheten. However, med alla andra faktorer likställda så kommer en person som läser en del teori och går ut utvecklas snabbare än en person som inte läser någon teori öht och bara går ut ändå (förutsatt att dom också går ut lika mycket).
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,23:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-08,01:04 av {2} WALL-E.)
Inlägg: #29
Vart börjar man?
Mössan Skrev:Snälla, följer man sin morsas åsikter i vuxen ålder förtjänar man fan inte att få brudar. Men visst. Man ska inte trampa på dom som ligger ned. Jag kan vara ganska oförstående ibland :p

Jag ska inte bara komma med kritik. Så jag lägger in mitt synsätt på det hela. Så blir det lite konstruktivt.

Såhär ser jag det:

Jag förespråkar "teori" som inte är seductionrelaterat. Alltså vanliga faktaböcker vars författare inte är aktiva i något seductioncommunity. Av två anledningar:
1. Folk från seductioncommuntyt (tycker jag) verkar dra in jävla massa bullshit för att rättfärdiga sina teorier och förklara hur saker hänger ihop. Något som ofta inte har någon verklighetsförankring. Det är så mycket skit som florerar eftersom nya inte har någon aning om vad som funkar och inte - och människor är giriga svin som vill tjäna pengar snarare än se andra lyckas.
2. Det är svårt att tolka exakt hur saker ska sägas, när de ska sägas, med vilket kroppsspråk, tonläge - allt! Allt spelar roll. Det är inget du kan lära dig genom böcker. Titta på andra och umgås med andra är nyckeln.

Många i communityt har också, medvetet eller omedvetet, ett kvinnoförakt och detta speglar sig i deras litteratur.

Poängen är: Att läsa teori lönar sig inte eftersom du inte vet hur du ska hantera det eller om det överhuvudtaget fungerar. Vem som helst kan säga att vad som helst fungerar.

Vad jag förespråkar:
1. Try and fail.
Nöt, nöt, nöt! Försök, försök, försök! Få diss efter diss efter diss. Tänk igenom, då och då, vad som hände. Vad du gjorde bra (beröm dig själv!) och vad du gjorde dåligt (konstatera vad felet är och kom med ett förslag på vad du kan göra bättre). Ut igen! Kör kör kör!
2. Utsätt dig för mycket sociala situationer.
Övning ger färdighet. Men lär dig inte bara att ragga och få hem brudar. Lär dig att umgås med andra människor - män som kvinnor - och ha kul och njuta av stunden. Utan någon baktanke eller att du vill ligga. Fokusera på att lära känna andra och skaffa vänner. Det är kul och i min mening det viktigaste i livet.
3. Häng med personer som är bättre än dig.
Förmodligen (oftast) finns en eller flera personer i din umgängskrets som är bättre med brudar än dig. Oavsett om det är lite eller mycket. Se och lär. Tänk på vad han gör bra och ta med det och försök dig själv på det.
4. Ha kul!
Det ska vara kul att ragga och ibland så tröttnar man - och det är här många ger upp. Så viktigt är att du släpper seduction och brudar ibland. Precis som med allt är det tråkigt att bara nöta, nöta, nöta. Stanna hemma, gibba, kolla på film med polarna, sporta. Gör sånt du tycker är kul och skit i brudar ett tag.

Gör du detta kommer du oundvikligt bli bättre med brudar.

Böcker jag förespråkar:
1. No More Mr. Nice Guy - Robert Glover (Dig själv, integritet, manlighet)
2. The way of the superior man - David Deida (Manlighet, kvinnlighet, Sex)
3. My Secret Garden - Nancy Friday (SEX)

Optional:
4. How to Win Friends and Influence People - Dale Carnegie (Konversation)

Jag ser att jag får väldigt mycket motsättningar och jag tror att vi helt enkelt börjar på olika nivåer. Mitt synsätt bottnar i mig själv och min situation. Jag kom inte in som helt rookie och därför passade det här kanske mig bättre. Så man kanske behöver lite grunder för att kunna köra på som jag gör. Men det är iaf vad jag tycker.

Alla som vill utvecklas och är beredda att göra resan för att nå sitt mål förtjänar att utvecklas. Jag menar inte att man har använt sig av några konkreta metoder. Men man har blivit hjärntvättad till stor del av samhället att inte lita på sina manliga instinkter och bli en feministförespråkande chode i stort sett, det tror jag nog att du har insett också.

Jag tror ändå även om jag personligen tycker att du har uttryckt dig oklart i tidigare inlägg, att vi är inne på samma spår. Jag är inte den som förespråkar tekniker och metoder osv. Men jag förespråkar avprogrammering av oattraktiva beteenden. Snarare att man olär sig än att man lär sig. Jag är för natural game i så stor utsträckning jag kan. Dock tycker jag att det kan finnas mycket bra grejer i seduction-relaterad teori som man går miste om med din inställning.
2012-10-09,17:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-09,18:00 av {2} Mössan.)
Inlägg: #30
Vart börjar man?
WALL-E Skrev:Alla som vill utvecklas och är beredda att göra resan för att nå sitt mål förtjänar att utvecklas. Jag menar inte att man har använt sig av några konkreta metoder. Men man har blivit hjärntvättad till stor del av samhället att inte lita på sina manliga instinkter och bli en feministförespråkande chode i stort sett, det tror jag nog att du har insett också.

Jag tror ändå även om jag personligen tycker att du har uttryckt dig oklart i tidigare inlägg, att vi är inne på samma spår. Jag är inte den som förespråkar tekniker och metoder osv. Men jag förespråkar avprogrammering av oattraktiva beteenden. Snarare att man olär sig än att man lär sig. Jag är för natural game i så stor utsträckning jag kan. Dock tycker jag att det kan finnas mycket bra grejer i seduction-relaterad teori som man går miste om med din inställning.

"Alla som vill utvecklas och är beredda att göra resan för att ny sitt mål förtjänar att utvecklas". Kanske. Men med all evolutionsteori som florerar i dessa kretsar borde du veta att life aint fare. You can either cry about it or man up. Sad but true.

Ang avprogrammering så håller jag delvis med. Jag är för en "avprogrammering" av samhällets/PK synsätt. Samtidigt är jag emot en på-programmering av seduction. Jag hoppas du har insett att seductions synsätt på saker och ting inte är sanningen bakom kulisserna. Det är inte så det ligger till. Det är bara en annan programmering som också är felaktig.

EDIT:

Seductionkretsarna är en subkultur som vilken som helst: emo, fjortis, esteter där det råder andra moraliska regler och förhållningssätt till saker och ting. Hur saker och ting "ska" vara osv.


Valle:
Citat:Ja att umgås med personen i fråga under en lång tid å lära av honom är såklart det optimala, tyvärr har inte alla den möjligheten. However, med alla andra faktorer likställda så kommer en person som läser en del teori och går ut utvecklas snabbare än en person som inte läser någon teori öht och bara går ut ändå (förutsatt att dom också går ut lika mycket).

Faktiskt har jag ingen aning om det är bättre eller sämre. Men jag är övertygad om att köra mycket praktik och umgås och prata med andra människor är det som tar en längst. Sen är litteratur (som jag nämnde i tidigare inlägg) väldigt bra för att öppna vyer Smile
2012-10-09,23:41,
Inlägg: #31
Vart börjar man?
Mössan Skrev:"Alla som vill utvecklas och är beredda att göra resan för att ny sitt mål förtjänar att utvecklas". Kanske. Men med all evolutionsteori som florerar i dessa kretsar borde du veta att life aint fare. You can either cry about it or man up. Sad but true.

Ang avprogrammering så håller jag delvis med. Jag är för en "avprogrammering" av samhällets/PK synsätt. Samtidigt är jag emot en på-programmering av seduction. Jag hoppas du har insett att seductions synsätt på saker och ting inte är sanningen bakom kulisserna. Det är inte så det ligger till. Det är bara en annan programmering som också är felaktig.

EDIT:

Seductionkretsarna är en subkultur som vilken som helst: emo, fjortis, esteter där det råder andra moraliska regler och förhållningssätt till saker och ting. Hur saker och ting "ska" vara osv.

Så du menar att om man är och känner sig som en beta. Är det bara att ge upp hoppet? Klart jag vet att livet är orättvist och alla föds inte eller växer upp med samma förutsättningar. Men alla som tar chansen att utvecklas är värdiga att bli den man de egentligen vill vara.

Jag vet att det finns en del bullshit inom seduction-teorin men vilka specifika "programmeringar" är det du syftar på som du direkt kan säga är felaktiga och varför de är det?
2012-10-10,01:40,
Inlägg: #32
Vart börjar man?
Mössan Skrev:[i]


Valle:

Faktiskt har jag ingen aning om det är bättre eller sämre. Men jag är övertygad om att köra mycket praktik och umgås och prata med andra människor är det som tar en längst. Sen är litteratur (som jag nämnde i tidigare inlägg) väldigt bra för att öppna vyer Smile

Återigen, teori ska inte vara ISTÄLLET FÖR praktik, mycket praktik är såklart grunden. However så är det en självklarhet att det går snabbare att utvecklas om man har en teoretisk kunskap att luta sig tillbaka emot istället för att yra runt och göra misstag om och om igen som man kan undvika genom att lära sig bara den mest grundläggande av teori.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-10,12:13,
Inlägg: #33
Vart börjar man?
Citat:Ang avprogrammering så håller jag delvis med. Jag är för en "avprogrammering" av samhällets/PK synsätt. Samtidigt är jag emot en på-programmering av seduction. Jag hoppas du har insett att seductions synsätt på saker och ting inte är sanningen bakom kulisserna. Det är inte så det ligger till. Det är bara en annan programmering som också är felaktig.

Du är så kategorisk. Verkar som du fått dålig erfarenhet av typ.... EN pickupbok /ett material och sen tagit avstånd från alltihopa då du inte vill "bli en sån" (typ skräckexemplen som finns i communityt, folk beroende av framecontrol, negs, weird hats, teorijunkies etc).

Hur vet du att alla tips är skit bara för de skrivits av nån inom communityt? Vad är det som säger att man måste rapa efter allt man läser för övrigt? Jag kan inte se hur man blir ett nervvrak av att läsa pu-teori, lol. Beror ju mer på dig än på teorin isåfall.

Böckerna du tipsade var säkert bra, men tror icke de är 100 % tillräckliga för success Tongue
2012-10-12,19:23,
Inlägg: #34
Vart börjar man?
WALL-E Skrev:Så du menar att om man är och känner sig som en beta. Är det bara att ge upp hoppet? Klart jag vet att livet är orättvist och alla föds inte eller växer upp med samma förutsättningar. Men alla som tar chansen att utvecklas är värdiga att bli den man de egentligen vill vara.

Jag vet att det finns en del bullshit inom seduction-teorin men vilka specifika "programmeringar" är det du syftar på som du direkt kan säga är felaktiga och varför de är det?

Nej, det tycker jag inte. Om dom däremot ger upp hoppet så får dom skylla sig själva. Jag menar: ingen förtjänar nåt för att det är synd om dom. Ta det du vill ha. Eller bli utan. Sen kanske du förtjänar det mest av alla. Men det är det ingen som bryr sig om. Det är inget som spelar någon roll. Det som spelar roll är vad du är beredd att offra och att du faktiskt tar dig förbi alla hinder oavsett vad. Sen om du inte klarar det. Too bad pal.

Exempel på programmeringar är t ex samlevnaden mellan män och kvinnor, synen på kvinnor, synen på män, synen på det ideala samhället.

Citat:Återigen, teori ska inte vara ISTÄLLET FÖR praktik, mycket praktik är såklart grunden. However så är det en självklarhet att det går snabbare att utvecklas om man har en teoretisk kunskap att luta sig tillbaka emot istället för att yra runt och göra misstag om och om igen som man kan undvika genom att lära sig bara den mest grundläggande av teori.

Håller med. Men jag tycker som sagt att det sabbar för mycket. Kanske inte för dig, eller er, som kan ta det med en nypa salt och för vad det är: teori. Men för nya som inte har nånting att gå på. Dom slukar det med hull och hår och lever efter det. Dessutom är det som sagt svårt att förstå exakt vad dom menar. Hur saker ska sägas/utföras, i vilken tidpunkt osv. Detta leder till att nya testar en teknik - misslyckas - för att den utförs på fel sätt. Tänker: "Äh! Hade säkert bara otur med bruden. Vi tar nästa". Testar 10 gånger. Utför det fel varje gång. Känner att "Äh! Den här skiten funkar ju inte" - å så ger han upp.

Citat:Du är så kategorisk. Verkar som du fått dålig erfarenhet av typ.... EN pickupbok /ett material och sen tagit avstånd från alltihopa då du inte vill "bli en sån" (typ skräckexemplen som finns i communityt, folk beroende av framecontrol, negs, weird hats, teorijunkies etc).

Japp. Helt rätt. Har läst EN bok. E du synsk?! :O

Nej. Sry. Det var drygt. Men ja, det ligger väl nånting i det. Jag har själv varit där - jävligt förvirrad och inte fattat nåt. Men sen har jag träffat dom här seductiongrabbarna som är ute varje helg, flera dagar i veckan. Dom är fortfarande riktiga social awkwards. Fast dom har hållt på i flera år. T ex stod jag på sommar i år (en sommarklubb i sthlm) och en av dom seductionsnubbarna kom fram och hälsa. Jag stod med en söt tjej då, en gammal vän, å vi pratade om allt och inget. Den här killen är helt oförmögen att känna av situationen. Så han börjar ragga på henne. Med massa inlärda tekniker. Å det var så stelt! SÅ STELT! Hon kollade på mig å ba "HJÄLP". Å Jag lät honom bara hållas för han var så stel. Så okalibrerad. Han var som en av böckerna. Han fattade dock dissen rätt fort och vi fortsatte. (Han rådissade dessutom mig. Vände sig direkt till henne. Sjukt tråkig, fittigt och respektlöst. Så han kan suga kuk fr.o.m. nu)

Citat:Hur vet du att alla tips är skit bara för de skrivits av nån inom communityt? Vad är det som säger att man måste rapa efter allt man läser för övrigt? Jag kan inte se hur man blir ett nervvrak av att läsa pu-teori, lol. Beror ju mer på dig än på teorin isåfall.

Dessutom är det som sagt svårt att förstå exakt vad dom menar. Hur saker ska sägas/utföras, i vilken tidpunkt osv. Detta leder till att nya testar en teknik - misslyckas - för att den utförs på fel sätt. Tänker: "Äh! Hade säkert bara otur med bruden. Vi tar nästa". Testar 10 gånger. Utför det fel varje gång. Känner att "Äh! Den här skiten funkar ju inte" - å så ger han upp.

Citat:Böckerna du tipsade var säkert bra, men tror icke de är 100 % tillräckliga för success Tongue

Stämmer. Böckerna är grymma. Men har 0% med success att göra. Det öppnar mest ens vyer. Får en att se saker annorlunda. Lära sig uppskatta sig själv, sätta gränser, respektera sig själv, behandla sig själv bättre och ha ett sunt förhållande till andra.

De personer jag känner som har lyckats med brudar har en enda, EN ENDA, person lyckats som varit aktiv inom pick-up-communityt. Å han blev framgångsrik när han sket i det å började hänga med skillade snubbar.
Dom resterande (ett 10-tal) som blivit bra har blivit det med 0% teori. I äldre tonåren. Det är det sociala man ska öva på! Det är det enda som behövs. Du behöver inget jävla inner game eller nåt sånt skit. Häng med folk som är bra, träna på människor runtomkring dig. När du tränar, kör ingen teori. Låtsas inte vara någon du inte är. Var dig själv. Lev ut dig själv. Få dissen av några och lär dig att folk faktiskt tycker om att hänga med DIG - inte dina inlärda teorier - utan DIG som person. Hela ditt naturliga du. Å då kmr du få bättre självförtroende och självkänsla och den positiva spiral är påbörjad Smile
2012-10-13,00:21,
Inlägg: #35
Vart börjar man?
Mössan Skrev:Nej, det tycker jag inte. Om dom däremot ger upp hoppet så får dom skylla sig själva. Jag menar: ingen förtjänar nåt för att det är synd om dom. Ta det du vill ha. Eller bli utan. Sen kanske du förtjänar det mest av alla. Men det är det ingen som bryr sig om. Det är inget som spelar någon roll. Det som spelar roll är vad du är beredd att offra och att du faktiskt tar dig förbi alla hinder oavsett vad. Sen om du inte klarar det. Too bad pal.

Är det inte ganska exakt detta jag har skrivit redan?

Citat:Exempel på programmeringar är t ex samlevnaden mellan män och kvinnor, synen på kvinnor, synen på män, synen på det ideala samhället.

Detta, Mössan, är INTE att vara specifik. Det låter mest som att du har fått nys om fragment av pickup-relaterad teori och håller dig kort för du har egentligen inte särskilt mycket material som du kan referera till för att stödja dina argument. Borde du inte använda dig själv som exempel på att det fungerar att ignorera allt som har med teori att göra istället för att dra historier om randomfolk som lyckats på att inte läsa något alls.

Citat:De personer jag känner som har lyckats med brudar har en enda, EN ENDA, person lyckats som varit aktiv inom pick-up-communityt. Å han blev framgångsrik när han sket i det å började hänga med skillade snubbar.
Dom resterande (ett 10-tal) som blivit bra har blivit det med 0% teori. I äldre tonåren. Det är det sociala man ska öva på! Det är det enda som behövs. Du behöver inget jävla inner game eller nåt sånt skit. Häng med folk som är bra, träna på människor runtomkring dig. När du tränar, kör ingen teori. Låtsas inte vara någon du inte är. Var dig själv. Lev ut dig själv. Få dissen av några och lär dig att folk faktiskt tycker om att hänga med DIG - inte dina inlärda teorier - utan DIG som person. Hela ditt naturliga du. Å då kmr du få bättre självförtroende och självkänsla och den positiva spiral är påbörjad

Man behöver inget inner game alltså? Då är det väl lika bra att gå runt med dålig självkänsla och nöta nöta nöta till man skrämt iväg varenda kärring i stan. Men jag kan ju ha fel. Du borde skriva en bok.
2012-10-13,13:09,
Inlägg: #36
Vart börjar man?
Citat:Japp. Helt rätt. Har läst EN bok. E du synsk?! :O

Nej. Sry. Det var drygt. Men ja, det ligger väl nånting i det. Jag har själv varit där - jävligt förvirrad och inte fattat nåt. Men sen har jag träffat dom här seductiongrabbarna som är ute varje helg, flera dagar i veckan. Dom är fortfarande riktiga social awkwards. Fast dom har hållt på i flera år. T ex stod jag på sommar i år (en sommarklubb i sthlm) och en av dom seductionsnubbarna kom fram och hälsa. Jag stod med en söt tjej då, en gammal vän, å vi pratade om allt och inget. Den här killen är helt oförmögen att känna av situationen. Så han börjar ragga på henne. Med massa inlärda tekniker. Å det var så stelt! SÅ STELT! Hon kollade på mig å ba "HJÄLP". Å Jag lät honom bara hållas för han var så stel. Så okalibrerad. Han var som en av böckerna. Han fattade dock dissen rätt fort och vi fortsatte. (Han rådissade dessutom mig. Vände sig direkt till henne. Sjukt tråkig, fittigt och respektlöst. Så han kan suga kuk fr.o.m. nu)

Så att vissa dudes är stel och har läst material betyder att det finns ett kasualt samband mellan att läsa material och bli stel och social robot? Det är såklart dessa killars eget fel att de inte kan dra lärdomar, i synnerhet när communityt rört sig mkt från teknik-baserat game. Att vissa lever kvar i 2004 är deras eget problem och idioti och inget annat. Sen kan säkert pedagogiken i pu-böcker bli bättre, visst... Men det betyder inte "det e ba skit med pu-material ba"

Tippar risken är högre att man blir socialt awkward om man inte läser nånting än om man läser och låter sig inspireras - så länge man tänker kritiskt och gör sina egna bedömningar, tar det som funkar och lämnar resten.

Vad tycker du för övrigt om mer naturligt game material - som Mark Mansons "models" eller "4 elements of game" av Zach Bauer & Rob Judge ? Inte mycket intrubbade tekniker där.

Citat:Dessutom är det som sagt svårt att förstå exakt vad dom menar. Hur saker ska sägas/utföras, i vilken tidpunkt osv. Detta leder till att nya testar en teknik - misslyckas - för att den utförs på fel sätt. Tänker: "Äh! Hade säkert bara otur med bruden. Vi tar nästa". Testar 10 gånger. Utför det fel varje gång. Känner att "Äh! Den här skiten funkar ju inte" - å så ger han upp.

Ytterligare en effekt av folk som inte kan ta till sig det dom läser på rätt sätt, bedöma själv osv. Ett recept är inte maträtten, det är bara ett recept. Du får själv koka ihop grytan, smaka och se om det funkar eller inte, lägga till kryddor etc.

Att vissa inte blir bra kockar trots att dom läser recept betyder inte att recept suger -.-.

Citat:Stämmer. Böckerna är grymma. Men har 0% med success att göra. Det öppnar mest ens vyer. Får en att se saker annorlunda. Lära sig uppskatta sig själv, sätta gränser, respektera sig själv, behandla sig själv bättre och ha ett sunt förhållande till andra.

De personer jag känner som har lyckats med brudar har en enda, EN ENDA, person lyckats som varit aktiv inom pick-up-communityt. Å han blev framgångsrik när han sket i det å började hänga med skillade snubbar.
Dom resterande (ett 10-tal) som blivit bra har blivit det med 0% teori. I äldre tonåren. Det är det sociala man ska öva på! Det är det enda som behövs. Du behöver inget jävla inner game eller nåt sånt skit. Häng med folk som är bra, träna på människor runtomkring dig. När du tränar, kör ingen teori. Låtsas inte vara någon du inte är. Var dig själv. Lev ut dig själv. Få dissen av några och lär dig att folk faktiskt tycker om att hänga med DIG - inte dina inlärda teorier - utan DIG som person. Hela ditt naturliga du. Å då kmr du få bättre självförtroende och självkänsla och den positiva spiral är påbörjad

Så först säger du att det har inget med success att göra - sen nästa stund lär det en massa bra shit som att respektera sig själv och sätta gränser etc? Märkligt. Ser du inte motsägelsen i ditt resonemang, badass?

Och angående det sista, och som WALL-E redan nosat på --- > man kan alltså ha fuckad självkänsla, bara man GÅR UT O ÄR SOCIAL och hänger med rätt folk så kirrar saker sig själv? Jag kan tänka mig gott om personer som detta inte stämmer för. Fan, merparten.

Av allt du skrivit i denna tråd som varit bra finns inget som faktiskt MOTSÄGER att ÄVEN ta del av PU-material och använda sig av det på ett sätt som FUNKAR FÖR DIG. Enda du har beskrivit är folk som blir sociala robotar för att de inte blir kalibrerade, inte tänker kritiskt etc.

Även om du inte läser en spalt-centimeter PU-teori är du ändå okalibrerad först när du inför ett nytt beteende, så dåligt argument. Inlärda grejer blir ju för övrigt en del av dig om du genomgår en INTEGRERINGSPROCESS. En hel del av din personlighet har du inte valt ändå utan är en effekt av social programmering.

Det där med att va sig själv kan misstolkas rätt friskt för övrigt Tongue.
2012-10-13,15:11,
Inlägg: #37
Vart börjar man?
WALL-E Skrev:Är det inte ganska exakt detta jag har skrivit redan?

Kanske. Tyckte mer som att det lät som att "alla som vill ska få lyckas för dom förtjänar det". Det jag ville påvisa var att världen inte riktigt fungerar så puttnutti-gulligt. Men skit samma. Det är så jävla orelevant. Så vi stannar här.

WALL-E Skrev:Detta, Mössan, är INTE att vara specifik. Det låter mest som att du har fått nys om fragment av pickup-relaterad teori och håller dig kort för du har egentligen inte särskilt mycket material som du kan referera till för att stödja dina argument. Borde du inte använda dig själv som exempel på att det fungerar att ignorera allt som har med teori att göra istället för att dra historier om randomfolk som lyckats på att inte läsa något alls.

Nja. Jag orkar bara inte kolla runt på konkreta poster för att länka till dom och sen skriva en jävla massa text. Men jag ser t ex mycket polygamiska förhållanden, nåt ideal om att alfor ska vandra jorden och kvinnor och betas ska underkasta sig, att tjejer skulle kunna dela killar med andra brudar (polygami som sagt) osv. Sen att man måste vara alfa för att haffa.

WALL-E Skrev:Man behöver inget inner game alltså? Då är det väl lika bra att gå runt med dålig självkänsla och nöta nöta nöta till man skrämt iväg varenda kärring i stan. Men jag kan ju ha fel. Du borde skriva en bok.

Inner game underlättar. Men att det är nödvändigt är en lögn. Vad får dig att tro att du vet och kan? Vad har du som styrker på att det inte går? Jag har många vänner som har ett riktigt pissigt självförtroende och dålig självkänsla men som probably fixar fler brudar än de flesta här på forumet. Snacka inte om saker du inte vet nåt om.
2012-10-13,15:19,
Inlägg: #38
Vart börjar man?
Mössan Skrev:Inner game underlättar. Men att det är nödvändigt är en lögn. Vad får dig att tro att du vet och kan? Vad har du som styrker på att det inte går? Jag har många vänner som har ett riktigt pissigt självförtroende och dålig självkänsla men som probably fixar fler brudar än de flesta här på forumet. Snacka inte om saker du inte vet nåt om.

Detta förutsätter då att de människor du på forumet du pratar om har ännu sämre självkänsla och självförtroende än "dina polare som haffar fler brudar" - Jag tror du underskattar hur duktiga många här inne är. Om en person har dåligt självförtroende och kass självkänsla kommer denne inte att "fixa massa brudar", det är helt omöjligt och jag har genom många många år inom detta inte sett en enda kille med nerkört självförtroende vilket avspeglar sig i ett väldigt osäkert beteende, få "massa brudar".
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-13,15:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-13,15:43 av {2} Mössan.)
Inlägg: #39
Vart börjar man?
TonightIsTheNight Skrev:Så att vissa dudes är stel och har läst material betyder att det finns ett kasualt samband mellan att läsa material och bli stel och social robot? Det är såklart dessa killars eget fel att de inte kan dra lärdomar, i synnerhet när communityt rört sig mkt från teknik-baserat game. Att vissa lever kvar i 2004 är deras eget problem och idioti och inget annat. Sen kan säkert pedagogiken i pu-böcker bli bättre, visst... Men det betyder inte "det e ba skit med pu-material ba"

Tippar risken är högre att man blir socialt awkward om man inte läser nånting än om man läser och låter sig inspireras - så länge man tänker kritiskt och gör sina egna bedömningar, tar det som funkar och lämnar resten.

Vad tycker du för övrigt om mer naturligt game material - som Mark Mansons "models" eller "4 elements of game" av Zach Bauer & Rob Judge ? Inte mycket intrubbade tekniker där.

Om du visar mig några grabbar från communityt som läser massa litteratur så lovar jag att ändra min uppfattning. Jag har träffat ett 10-tal från dessa kretsar och de jag träffat har verkligen stuckit ut från mängden. Men låt mig träffa en handfull schyssta personer härifrån så lovar jag att ändra min uppfattning som sagt Smile

Ska erkännas att jag inte heller har läst dom nämnda naturalböckerna heller.

TonightIsTheNight Skrev:Det är såklart dessa killars eget fel att de inte kan dra lärdomar, i synnerhet när communityt rört sig mkt från teknik-baserat game. Att vissa lever kvar i 2004 är deras eget problem och idioti och inget annat."

Kalla dom inte idioter. Om jag skulle skriva hur man gör en volt (jag är gammal gymnast) för dig. Skulle du då kunna utföra det? Du har ingen aning om hur högt du ska hoppa, när du ska rotera, när du ska släppa, hur du ska ta sats. Jag kan beskriva det för dig. Så att du får en någorlunda bild. Men kommer du att kunna genomföra det? Jag skulle inte kalla dig idiot för att du misslyckas. Det är KÄNSLAN som avgör om ditt hopp blir bra eller dåligt. Att se andra utföra det underlättar hundratals gånger om och chansen att lyckas är mycket större eftersom du kan fråga om råd.

Det är inte så jävla enkelt. Så sluta kalla folk för idioter. Jävla idiot.

EDIT: Du kanske inte ens är tillräckligt vig för att genomföra den. Kanske måste du stretcha lite innan du ger dig på detta?

TonightIsTheNight Skrev:Ytterligare en effekt av folk som inte kan ta till sig det dom läser på rätt sätt, bedöma själv osv. Ett recept är inte maträtten, det är bara ett recept. Du får själv koka ihop grytan, smaka och se om det funkar eller inte, lägga till kryddor etc.

Att vissa inte blir bra kockar trots att dom läser recept betyder inte att recept suger -.-.

Så du menar att om man följer ett recept till punkt och pricka - och det blir dåligt - så är det kocken det är fel på? Då undrar jag vad fan det där receptet gör i boken från första början om det ändå inte funkar. Idiot.

TonightIsTheNight Skrev:Så först säger du att det har inget med success att göra - sen nästa stund lär det en massa bra shit som att respektera sig själv och sätta gränser etc? Märkligt. Ser du inte motsägelsen i ditt resonemang, badass?

Jo. Jag vet. Men som tidigare nämnt. Det underlättar. Men det är absolut inte nödvändigt eller ett måste.

TonightIsTheNight Skrev:Och angående det sista, och som WALL-E redan nosat på --- > man kan alltså ha fuckad självkänsla, bara man GÅR UT O ÄR SOCIAL och hänger med rätt folk så kirrar saker sig själv? Jag kan tänka mig gott om personer som detta inte stämmer för. Fan, merparten.

"Var dig själv. Lev ut dig själv. Få dissen av några och lär dig att folk faktiskt tycker om att hänga med DIG - inte dina inlärda teorier - utan DIG som person. Hela ditt naturliga du. Å då kmr du få bättre självförtroende och självkänsla och den positiva spiral är påbörjad"

TonightIsTheNight Skrev:Det där med att va sig själv kan misstolkas rätt friskt för övrigt Tongue.

Då tycker vi olika. Det handlar i min mening om att vara ärlig mot dig själv och mot andra. Är du kongruent med det du känner och handlar efter det så är du dig själv.
2012-10-13,15:39,
Inlägg: #40
Vart börjar man?
Evilvalle Skrev:Detta förutsätter då att de människor du på forumet du pratar om har ännu sämre självkänsla och självförtroende än "dina polare som haffar fler brudar" - Jag tror du underskattar hur duktiga många här inne är. Om en person har dåligt självförtroende och kass självkänsla kommer denne inte att "fixa massa brudar", det är helt omöjligt och jag har genom många många år inom detta inte sett en enda kille med nerkört självförtroende vilket avspeglar sig i ett väldigt osäkert beteende, få "massa brudar".

Stämmer. Som du själv säger: Allting handlar om vad du utstrålar. Du får inga brudar med dålig utstrålning. Mina polare som har dåligt självförtroende visar inte det utåt. Dom låtsas som att allt är bra. Sätter på ett fakesmile och låtsas att allt flyter på. Men när festen är slut, när mötet är passerat, då säckar dom ihopp i sin hopplöshet och sin dåliga självkänsla igen.

Men påståendet stämmer fortfarande: Du kan fixa massa brudar utan självförtroende/självkänsla. (Men inte genom att utstråla lågt självförtroende och dålig självkänsla. (Fast det skulle inte förvåna mig om du kan det också. Det finns brudar till alla Smile ).


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  vart ska jag ? Andrej 8 4,485 2013-07-31,18:50
Senaste inlägg:: Ragnar

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}