LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
några frågor om mindsets o sånt...
2012-10-06,21:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-06,21:23 av {2} tay.)
Inlägg: #1
några frågor om mindsets o sånt...
tja, har några frågor om inner game...

1. vad ska man "identifiera" sig med egentligen?

på rsd läste jag att man inte ska identifiera sig som "sucessful with women", för att då har man skapat ett ego som är baserat på tjejers respons, och det bryts lätt ifall ens game skulle bli sämre under en period? lite flummigt men ni förstår ungefär vad jag menar...

har också märkt att Tyler o Alex säger olika saker, Tyler säger typ "Icey PIMP PLAYER" medans Alex säger "im just a man", och dem verkar säga olika saker i olika videos också... i en video säger tyler också att man ska inte ha ett ego, (förvirrad)
what does that even mean!?

2. vad händer när man blir "dissad", alltså är det sant att ens självkänsla stärks av det och man blir "icey" som Tyler kallar det?
2012-10-06,21:36,
Inlägg: #2
några frågor om mindsets o sånt...
2. Vad jag känner så stärks min självkänsla. Varje gång jag blir dissad så ger jag hjärnan mer och mer bevis på att "nothing happended, I'm still the same" vilket får det hela till >>> It's not a big deal.

It's not a big deal gör att ditt sinnestillsånd påverkars inte så mkt oavsett vad resultatet blir. Ungefär som, jag testar, går det bra, sweet, går det inte bra, så är det fortfarande sweet.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-10-06,21:38,
Inlägg: #3
några frågor om mindsets o sånt...
Ey dude.

1. Det är omöjligt för någon annan person att säga åt dig vad du ska identifiera dig som, however, en tumregel brukar vara att istället för att identifiera sig med externa saker, tex "jag är en bankdirektör" eller "jag är är rik" (dvs saker som i ett ögonblick kan tas ifrån en) så ska man istället försöka se sig själv och identifiera sig med interna saker som man kan styra till 100% på egen hand och som inte kan tas ifrån en -> Tex "jag är en person som alltid går efter det jag vill ha", "jag är en person som sätter mina egna prioriteringar först", "jag är en person som inte bryr mig om allt för mycket om vad andra tycker" etc. Dessa kan aldrig tas ifrån dig och gör dig mycket svårare att rubba än "jag är en muskulös person hihi" eller "jag är snygg!".

Fråga dig själv vad du vill vara för person, vad du vill bli sedd som - "hårt arbetande", "ambitiös", "modig", etc etc - Börja sedan agera utifrån dessa saker.

Angående att man inte ska identifiera sig som någon som är successfull with girls -> Nah, case by case basis, personligen har jag aldrig haft några större problem med det, snarare har det mindsetet bara gjort mig ännu mer säker i min sak och gett mig mer abundance thinking. "Jag är grym, det är ffs ren fakta, om inte just den här tjejen gillar mig så spelar det ingen större roll för jag har legat med många andra som är snyggare förut och jag litar på min skillset". Tror det där skiten är något som typ nybörjare har problem med, möjligtvis.

Är man successfull så är man successfull, har man en skill så har man en skill, den kan inte direkt bli fråntagen över en natt, såvida man inte får någon hjärnskada då lol.

Alex och Tyler säger olika saker dels för att:
1. Dom är olika och har helt olika stilar
samt
2. För att göra noobs som ser skiten ännu mer confused och därmed öka chanser till att man köper bootcamps för att "Rätta till" saker och ting i hjärnan.

I grund och och botten är game the same shit: Be indifferent, spike emotions, lead, calibrate, stoppa penis i vagina. Thats it, now, om man väljer att vara high-energy, low-energy, högljudd och dominant eller mer lowkey, eskalera snabbt eller långsamt, vad för typ av humor man ska använda sig av -> Its up to you, sålänge man inte söker hennes bekräftelse, ger henne en emotionell berg och dalbana, kan kalibrera till situationen och leda så har man sitt på det torra.

2. Kortsiktigt nej, långsiktigt ja. Direkt när du blir dissad så kommer ofta ens interna state att sänkas - som nybörjare, dvs, its natural. Man börjar fundera vad som är fel på en, om det är pga ens game som suger, om man är ugly, om man var "bekräftelsesökande" or whatever crap. Hur som helst, långsiktigt blir man starkare av det för man lär sig att vad som än händer så är man fortfarande den man är, dvs man slutar söka respons hos andra för att bekräfta sig själv, man inser att varesig man får positiv eller negativ respons så är det irrelevant, man är alltid den man är och ingen kan ändra på det -> Med tiden blir man därmed mer centrerad, mindre bekräftelsesökande (none-needy), därmed mer high-status, free-flowing, säker i sig själv, expressive, "dont give a fuck" - attitude etc.


Är det något du inte förstår, let me know.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-06,21:44,
Inlägg: #4
några frågor om mindsets o sånt...
1. Alex "I'm just a man" har han tagit från stoicsmen och Marcus Aurelius Meditations. Huvudsyftet med citatet kommer från att ett objekt, tex Guld, fortfarande är detsamma varesig någon säger något positivt eller negativt om objektet. Alltså borde vi människor hantera positiva och negativa kommentarer på samma vis.

Att vara icey är ungefär samma sak, nämnligen "oreaktiv". Det spelar ingen roll om du får bra eller dålig respons för du vet bäst själv om vem du är.
Med "PIMP PLAYER" tror jag han syftar på att man måste ta initiativ och det inte enbart räcker med "att bli en bättre människa" för brudarna kommer inte trilla på din kuk om du inte tar initiativ, leder etc...

2. Beror mycket på självförtroende, många har endast en "fasad" av game som döljer en skrämmande självbild. Genom att bli dissad så får man nya referenspunkter och självkänslan kanske sänks till en början för att sedan inse att "det inte är så farligt..." när man tänkt efter. Nästa gång så kommer man inte bryta ihop på samma vis för man har insett att det inte spelar någon roll om vad någon eller några tjejer tycker om en i dagens samhälle. På så vis får man nya erfarenheter och insikter, därav bättre självkänsla.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-10-06,22:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-06,22:08 av {2} tay.)
Inlägg: #5
några frågor om mindsets o sånt...
väldigt bra och utvecklade svar, tackar

Under de senaste veckorna har min skillset förbättrats, och jag får bättre respons av tjejer. Svårt o förklara detta men jag tror jag har blivit "dissad" för lite under 1 månad (typ bara en gång då nån tjej ignorera helt lol). Detta gör att jag kanske blir för van vid "bra respons" och är rädd att det ska göra så mitt state blir mer outcome-depended, eller bli mer bekräftelsesökande när jag inte får bra respons. Just nu verkar jag ha en period där allt bara flowar på (inte van vid detta) och tänker typ "det går bra nu, hoppas inte allt krashar om en månad",
2012-10-07,11:30,
Inlägg: #6
några frågor om mindsets o sånt...
Angående Identitet så läs detta med:

http://postmasculine.com/diversify-your-identity

Han pratar om faran att identifiera sig med en sak. Extremexemplen är professionella idrottsmän som identifierat sig så starkt med denna förmåga dom har, sen när karriären tagit slut har de tagit livet av sig eftersom deras identitet tagits ifrån dom.

Citat:"For instance, a well-balanced individual may have a successful law career, a wife, some golf buddies, and enjoy reading in his spare time. But in reality his career dominates his identity. He works so much that he has little to relate to his wife about other than work. His golf buddies are also lawyers. His reading relates to his career. He has no diversity.

This is the reason pick up and dating coaches notoriously have turbulent personal lives and often quit the industry within a few years of starting (as I did): they have no identity diversity. As soon as dating becomes their career, there’s no more division between their dating lives, business lives and social lives. It’s all one big mess. And if something goes wrong in their social life, it puts their business and love life at risk."

[...]"If you invest all of your identity in one basket, then you put your self-esteem and emotional well-being at risk."

Så poängen är att identifiera sig med flera saker och få mer bredd. Tongue.
2012-10-07,14:06,
Inlägg: #7
några frågor om mindsets o sånt...
tack, det blir att bookmarka artikeln =)


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Victor pride "be selfish" lite frågor plz ångest101 8 4,080 2016-01-20,20:34
Senaste inlägg:: tay
  En reflektion, sant eller falskt? Dynamo 6 2,216 2013-07-02,09:06
Senaste inlägg:: Willson

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}