LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
öka serotonin nivåerna
2012-10-07,16:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-01,21:03 av {2} tay.)
Inlägg: #1
öka serotonin nivåerna
Ni har säkert hört Tyler berätta om den gången nån tjej gamea honom för att han var superchill, eller läst den där studien om att alfa-apor har höga serotonin-nivåer (tror den fanns på forumet)

Har läst lite om detta och tipsen är tydligen:
- sola
- 5htp
2012-10-07,17:08,
Inlägg: #2
öka serotonin nivåerna
Serotonin-nivå är mycket viktigt ja, hos ett gäng apor (var det bonobo?) hade alfan mest serotonin, sopan i gruppen hade lägst. Man förflyttade alfan från gruppen, gav sopan serotonin genom spruta, inom ett par dagar började honorna knulla sopan som fan och snart nog steg han i rank, inom en vecka hade han blivit alfan.

Pretty cool eh.

Vill ni öka serotonin-nivå, käka dessa:

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/5-htp
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,17:14,
Inlägg: #3
öka serotonin nivåerna
haha låter coolt,

har du provat 5htp från Bodystore? är det inte så att man kan förstöra serotonin-nivåerna när man slutar ta det? eller kan man ta det lite ibland, typ nångång i veckan? Smile
2012-10-07,17:24,
Inlägg: #4
öka serotonin nivåerna
Hade en polare som var i depression, han började med dessa å snart nog var han back on track och på G utav helvete. Smakade lite av honom under 3 dagar för att se om det blev någon skillnad och nog fan var jag mycket piggare, ungefär som när jag är i ett grymt state, fast inte riktigt lika kraftfullt.

Förstöra serotonin-nivåerna tror jag knappast, finns inget sånt rapporterat av dom, det är i stort sett som att käka massa mat som ökar serotonin-nivåerna, fast i pillerform. Och ja, man behöver ju inte ta dom varje dag precis.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,19:39,
Inlägg: #5
öka serotonin nivåerna
hur många sådana piller bör man ta i veckan?
2012-10-07,19:59,
Inlägg: #6
öka serotonin nivåerna
Ingen aning, varierar väl från märke till märke, vissa piller innehåller mer 5-htp än andra etc. Står på burkarna hur mycket som är optimalt.

Vill man känna på hur det är att ha riktigt höga serotonin-nivåer, testa en sån burk, It wont do no harm, enda bieffekten jag hört talats om är att vissa kan bli lite lös i magen av skiten. I övrigt kan man käka mycket broccoli samt fullkornsris för att öka serotonin om jag minns rätt. Även meditation, knulla mycket, ha något man brinner för, klara av mål etc ökar ens serotonin.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,21:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-07,21:02 av {2} tay.)
Inlägg: #7
öka serotonin nivåerna
meditation funkar för att öka serotonin, använder någon program som Holosync eller liknande när ni mediterar?
2012-10-07,21:13,
Inlägg: #8
öka serotonin nivåerna
ye holosync är fett =)

"All limitations are self imposed"

2012-10-07,21:17,
Inlägg: #9
öka serotonin nivåerna
vafan e holosync?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,21:39,
Inlägg: #10
öka serotonin nivåerna
https://www.centerpointe.com/ basically, ljud man lyssnar på för att meditera bättre.

finns många trådar om holosync på Rsdnation, den här tex: http://www.rsdnation.com/node/233332

kille som har förbättrat sitt game efter två veckors holosync:

Citat:I have been using holosync for about 2 weeks now and I am blown away by the results. My self-esteem is better, and I am becoming a happier and nicer person. My AA is also almost non-existant, which is probably connected to the healing of my bad self image. It also gives me a wierd feeling of high energy, which helps during my daygame ect. The system uses certain brain wave entrainment beats to stimulate certain areas of your brain. You will go through a bit of emotional upheaveal, or alot, it depends on your life experiances ect. The meditation brings your suppressed thoughts and feelings to the surface for you to face them. It has steps which you MUST follow to the T, if not, you will suffer some HEAVY emotional upheaval. This is one of the best meditation products I have ever used.
2012-10-07,21:55,
Inlägg: #11
öka serotonin nivåerna
Läste att det finns en risk att det påverkar ens sexuella liv tex svårt att få upp den.....

http://www.news-medical.net/health/SSRI-...dish).aspx
2012-10-07,22:34,
Inlägg: #12
öka serotonin nivåerna
Blev lite sugen på pröva tills jag såg Beerpongs post :o
You dont like it? Go fuck yourself.
2012-10-07,22:36,
Inlägg: #13
öka serotonin nivåerna
5-htp är inte SSRI. 5-ht nämns men det är inte samma sak.

pastat dirr från wiki:

5-Hydroxytryptophan is decarboxylated to serotonin (5-hydroxytryptamine or 5-HT) by the enzyme aromatic-L-amino-acid decarboxylase with the help of vitamin B6.[5] This reaction occurs both in nervous tissue and in the liver.[6] 5-HTP crosses the blood–brain barrier,[7] while 5-HT does not. Excess 5-HTP, especially when administered with Vitamin B6, is thought to be metabolized and excreted.[8][9]

Ni får kolla källorna själva.

"All limitations are self imposed"

2012-10-07,22:44,
Inlägg: #14
öka serotonin nivåerna
Beerpong Skrev:Läste att det finns en risk att det påverkar ens sexuella liv tex svårt att få upp den.....

http://www.news-medical.net/health/SSRI-...dish).aspx

5-htp är inte SSRI
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-07,23:48,
Inlägg: #15
öka serotonin nivåerna
Provat Holosync lite on and off för ett par år sedan och det gjorde mig iaf lugnare och jag kände mig mindre stressad efter ett par veckor. Dags att ta upp skiten igen så satte precis på det as I write.

Det intressanta med holosync är även att det (enl. skaparna av det) sänker dina kortisolnivåer och det vet ju alla som kollat testo och kroppsspråksmanipulationstråden att det är något att sträva efter, enligt mig minst lika mkt som att höja testo.
2012-10-07,23:51,
Inlägg: #16
öka serotonin nivåerna
Oavsett om det "hjälper" eller "fungerar" som det marknadsförs så är det rätt trevligt o hjälpsamt vid meditation. Lättare att se till så inte tankarna börjar vandra =)

"All limitations are self imposed"

2012-10-09,09:20,
Inlägg: #17
öka serotonin nivåerna
Evilvalle Skrev:Serotonin-nivå är mycket viktigt ja, hos ett gäng apor (var det bonobo?) hade alfan mest serotonin, sopan i gruppen hade lägst. Man förflyttade alfan från gruppen, gav sopan serotonin genom spruta, inom ett par dagar började honorna knulla sopan som fan och snart nog steg han i rank, inom en vecka hade han blivit alfan.

Pretty cool eh.

Vill ni öka serotonin-nivå, käka dessa:

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/5-htp

Riktigt intressant. Har läst lite om bonobos och enligt många verkar dessa vara undantaget där "apsamhället" är matriarkat och inte patriarkat. Någon som vet om detta stämmer eller som vet mer om detta?
2012-10-13,11:23,
Inlägg: #18
öka serotonin nivåerna
Har nu testat det här och kan lugnt säga att det funkar. Tog en i Torsdags och jävlar hade grymt state hela dagen. Stod på bussen och dansade och bara kände mig allmänt awesome. Try it dudes!
2012-10-13,12:39,
Inlägg: #19
öka serotonin nivåerna
Får alltid sån vinterdepp, funderar på att testa då. Men vad fan gör man när man ska sluta? Vad händer? Back to fuckedup?

"All limitations are self imposed"

2012-10-13,13:34,
Inlägg: #20
öka serotonin nivåerna
Beerpong Skrev:Har nu testat det här och kan lugnt säga att det funkar. Tog en i Torsdags och jävlar hade grymt state hela dagen. Stod på bussen och dansade och bara kände mig allmänt awesome. Try it dudes!

Told ya! Har hört att det kan sluta fungera om man uuh.. "missbrukar det" lol, dvs använder det lite allt för ofta. Försök att använda det de dagar du känner du behöver en liten extra kick bara.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}