LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
2012-10-07,22:56,
Inlägg: #1
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Bakgrund: Efter hur jag har varit hela mitt liv, samt hur jag i tjejers ögon oftast faller in som snäll o inte den som tar för sig. Jag anser mig vara en gentleman, men så verkar inte fallet. Mitt beteende verkar mer vara mesigt snäll, t.ex. då jag bjöd igår drinkar till ett par tjejer och sedan då en tjej sa jag är för snäll...

Så min fråga är: Det finns säkert en del här som har varit i samma sits som ajg. Jag vill inte vara ett ass, men inte heller vara en mes som ger efter för lätt eller är snäll. Jag känner detta hindrar mitt game och ger fel bild av hur jag vill folk ska se på mig. JAg vill att de ska se mig som en schysst dude som är ball att hänga med, inte den som man" kan gå till för han gör ju saker för han är cp snäll"...

Så hur gjorde ni? vad läste ni?
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2012-10-07,23:29,
Inlägg: #2
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Du är den du väljer att vara. Läste ingen speciell teori vad jag kan minnas men jag kan ju rekommendera "How to not give a fuck" eller vad den nu hette. För att komma ur tänket att man finns där för andra och inte tvärtom. Med detta sagt är jag ljusår från den jag vill vara men jag har samtidigt kommit en lång bit från den översnälla chode jag en gång var. Pusha comfortzonen, ta för dig, kör babysteps från början. Sätt små konkreta mål som du vet att du kan klara av relaterat till den sidan av dig som du vill utveckla.
2012-10-08,00:20,
Inlägg: #3
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
yes håller med mr.wall. Just " I don't give a fuck" köret har lyft mig totalt. Nu säger jag grejer oavsett hur provocerande/politisk inkorrekt de är etc, samma sak med betéende. Och då är det nästan garanti på att få bort "för snäll" stämpeln. Sen beroende på hur långt man går så kan man bli värsta skitstöveln också.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-10-08,00:54,
Inlägg: #4
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Inse att det är kul att vara ett asshole. Man behöver inte vara ett asshole hela tiden, räcker med att droppa lite kommentarer for the lulz. Jag tycker det är skit kul när tjejerna lackar ur, det är ju då det händer grejer. Lyckan när man får en bitchslap <3
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-10-08,01:38,
Inlägg: #5
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Cruz Skrev:Inse att det är kul att vara ett asshole. Man behöver inte vara ett asshole hela tiden, räcker med att droppa lite kommentarer for the lulz. Jag tycker det är skit kul när tjejerna lackar ur, det är ju då det händer grejer. Lyckan när man får en bitchslap <3

haha agree Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-10-08,12:57,
Inlägg: #6
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
haha ja du då skulle du ha varit med i kön till solidaritet här på lördag..en kille blev bokstavligen slagen av en tjej..han sa ha nitne hade gjort nåt o tjejen var störd..men ja med tanke på denna tråden så...

Wall-E: det låter jättebra det du säger, men vilka delmål kan jag sätta upp för att bli "mindre snäll" för att göra det realistisk? jag är helt lost i den punkten...
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2012-10-08,13:26,
Inlägg: #7
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:haha ja du då skulle du ha varit med i kön till solidaritet här på lördag..en kille blev bokstavligen slagen av en tjej..han sa ha nitne hade gjort nåt o tjejen var störd..men ja med tanke på denna tråden så...

Wall-E: det låter jättebra det du säger, men vilka delmål kan jag sätta upp för att bli "mindre snäll" för att göra det realistisk? jag är helt lost i den punkten...

Lär dig säga ifrån, säg nej helt enkelt. Frågar någon dig något, tänk efter "vill du verkligen göra det?" känner du inte för det, så säg nej.

Ett exempel;
En snygg tjej står i baren och du ska gå fram och beställa något. Du hälsar på henne och efteråt säger hon "Kan du inte köpa en drink åt mig och min kompis?".
VAD tänker du i denna situationen? VARFÖR vill du köpa drinken åt henne och kompisen? VAD får du ut av att göra det? Innerst inne, känner du verkligen för att göra det.. eller vill du bara göra det för good will.

Jag var ute i helgen och en tjej sa så här "Kan du köpa en drink åt mig?" jag svarade bara unreactive "Visst, men jag vill lära känna dig först" sen började jag prata om något helt annat. Beställde öl till mig själv.
2012-10-08,13:56,
Inlägg: #8
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:haha ja du då skulle du ha varit med i kön till solidaritet här på lördag..en kille blev bokstavligen slagen av en tjej..han sa ha nitne hade gjort nåt o tjejen var störd..men ja med tanke på denna tråden så...

Wall-E: det låter jättebra det du säger, men vilka delmål kan jag sätta upp för att bli "mindre snäll" för att göra det realistisk? jag är helt lost i den punkten...

kom ihåg att det kmr kännas sjuuukt efterblivet å konstigt å behagligt att börja bli mer "dryg", "kaxig" osv. Börja dryga dig här så fårú känna på huré e, kalla mig fet el nått! :-)
2012-10-08,14:02,
Inlägg: #9
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
trollface Skrev:Lär dig säga ifrån, säg nej helt enkelt. Frågar någon dig något, tänk efter "vill du verkligen göra det?" känner du inte för det, så säg nej.

Ett exempel;
En snygg tjej står i baren och du ska gå fram och beställa något. Du hälsar på henne och efteråt säger hon "Kan du inte köpa en drink åt mig och min kompis?".
VAD tänker du i denna situationen? VARFÖR vill du köpa drinken åt henne och kompisen? VAD får du ut av att göra det? Innerst inne, känner du verkligen för att göra det.. eller vill du bara göra det för good will.

Jag var ute i helgen och en tjej sa så här "Kan du köpa en drink åt mig?" jag svarade bara unreactive "Visst, men jag vill lära känna dig först" sen började jag prata om något helt annat. Beställde öl till mig själv.

Så, jag ska helt enkelt säga nej till sånt jag inte vill och jag ska inte göra saker för att vara snäll. Två saker där. Nåt annat jag ska tänka på? Hur bör jag bette mig mot folk t.ex. när jag talar till dem o så? Finns det ingen video på någon person/kändis/skådespelare/figur jag kan utgå från som rolemodell?
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2012-10-08,14:39,
Inlägg: #10
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:Så, jag ska helt enkelt säga nej till sånt jag inte vill och jag ska inte göra saker för att vara snäll. Två saker där. Nåt annat jag ska tänka på? Hur bör jag bette mig mot folk t.ex. när jag talar till dem o så? Finns det ingen video på någon person/kändis/skådespelare/figur jag kan utgå från som rolemodell?

Kort och gott JA, du ska vara dig själv jämt! Det är A och O, inte försöka spela något du inte är.. då kommer du inte lyckas.
När jag talar till folk så är jag trevlig, lättsam och rolig.. du måste inte vara kaxig hela tiden, det är nästan en hårfin avvägning från att ha dålig attityd till att vara kaxig med glimten i ögat.

Från att gå från mindset "För snäll" till "I dont give a fuck" är ett ganska stort kliv. I grund och botten så gissar jag på att du är för snäll, för att du vill att folk ska gilla dig, du söker bekräftelse av andra. Det BEHÖVER du inte göra, du behöver inte veta vad andra tycker om dig, du vet att du är cool och chill, folk gillar att umgås med dig.

I nu läget, HUR skulle du känna om du sa så här till en snygg tjej "wow, ditt hår... ser lite slitet ut"?
2012-10-08,15:36,
Inlägg: #11
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Tror att den största förändring jag genomgått sen jag började "gejma" är att jag utrotat den Mr Nice Guy som bodde i mig.
Exempel på vad som förändrats:
- Jag ändrar inte min åsikt för att nån annan tycker annorlunda.
- Jag har slutat se andra människor som viktigare än mig själv. Nu ser jag mig själv som viktigast.
- Jag låter inte andras åsikter om mig bli sanning eftersom jag är den som känner mig själv bäst.
- Ber bara om ursäkt om jag verkligen tycker att jag gjort fel. Ibland inte ens då faktiskt.
- Tidigare ställde jag t.ex. alltid upp och skjutsade kompisar osv. Men fick jag nåt tack? I helvete heller. Istället blir det bara mer och mer som man förväntas hjälpa till med. Kan naturligtvis hjälpa kompisar idag också, men inte för att vara nån till lags.
- Har numera tydliga gränser för vad jag accepterar för beteende av både tjejer och vänner. Uppför dom sig illa så sväljer jag inte det utan då är det tack och hej, eller att jag låter dom veta att det inte är acceptabelt.


Får mycket mer respekt efter att jag slutat vara "snäll". Folk utnyttjar snällhet på ett sätt som äcklar mig.
Ta inte skit från nån, det tjänar du på i längden även om det känns som att man riskerar tjejen eller vännen ifråga!
2012-10-08,16:14,
Inlägg: #12
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Amigo: Var beredd att tappa en heeel del vänner, tjejkompisar som vanliga, när du börjar bli mer asshole och ta plats. Du kommer inse att många som hängde omkring dig bara gjorde det för att utnyttja dig och dumpa all sin skit på istället för att se till ditt eget bästa. Var beredd på det. Och andra sidan kan jag lovar att det kommer vara fett värt det.
2012-10-08,18:22,
Inlägg: #13
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
AplAy Skrev:kom ihåg att det kmr kännas sjuuukt efterblivet å konstigt å behagligt att börja bli mer "dryg", "kaxig" osv. Börja dryga dig här så fårú känna på huré e, kalla mig fet el nått! :-)

haha svårt att vara dryg på nätet när de är IRL som gäller ju??

trollface Skrev:Kort och gott JA, du ska vara dig själv jämt! Det är A och O, inte försöka spela något du inte är.. då kommer du inte lyckas.
När jag talar till folk så är jag trevlig, lättsam och rolig.. du måste inte vara kaxig hela tiden, det är nästan en hårfin avvägning från att ha dålig attityd till att vara kaxig med glimten i ögat.

Från att gå från mindset "För snäll" till "I dont give a fuck" är ett ganska stort kliv. I grund och botten så gissar jag på att du är för snäll, för att du vill att folk ska gilla dig, du söker bekräftelse av andra. Det BEHÖVER du inte göra, du behöver inte veta vad andra tycker om dig, du vet att du är cool och chill, folk gillar att umgås med dig.

I nu läget, HUR skulle du känna om du sa så här till en snygg tjej "wow, ditt hår... ser lite slitet ut"?

Ok jag är ju snäll, det är ju mitt sanna jag, så jag borde ist. lära mig vem jag ska vara snäll mot? att inte låta brudarna uttnyttja mig eller för den delen andra?
Alltså ja jag kommer säkert inte att ha svårt att säga det, beror delvis på HUR jag säger det...
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2012-10-08,18:23,
Inlägg: #14
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
Carolus Rex Skrev:Amigo: Var beredd att tappa en heeel del vänner, tjejkompisar som vanliga, när du börjar bli mer asshole och ta plats. Du kommer inse att många som hängde omkring dig bara gjorde det för att utnyttja dig och dumpa all sin skit på istället för att se till ditt eget bästa. Var beredd på det. Och andra sidan kan jag lovar att det kommer vara fett värt det.

Ja jag har faktiskt redan varit med på det, då jag på högskolan körde folk till skolan o sen så lacka jag från det...JAg vill omge mig med folk som bryr sig om mig och inte av de som vill uttnyttja mig,,
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2012-10-08,18:34,
Inlägg: #15
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:haha svårt att vara dryg på nätet när de är IRL som gäller ju??



Ok jag är ju snäll, det är ju mitt sanna jag, så jag borde ist. lära mig vem jag ska vara snäll mot? att inte låta brudarna uttnyttja mig eller för den delen andra?
Alltså ja jag kommer säkert inte att ha svårt att säga det, beror delvis på HUR jag säger det...

Hehe, I feel ya... Men typ om du snacka me en tjej, pröva ba säg med halvförvånat kroppsspråk, "intressanta näsa du har" å sen ba fortsätt prata, då äru lite dryg å har "neggat" henne ganska försiktigt. Visst, hennes självkänsla kmr oxå bli mätt här eftersom har hon dålig sj-känsla kmr hon taré rätt hårt, haha.
2012-10-08,20:29,
Inlägg: #16
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:Ok jag är ju snäll, det är ju mitt sanna jag, så jag borde ist. lära mig vem jag ska vara snäll mot? att inte låta brudarna uttnyttja mig eller för den delen andra?
Alltså ja jag kommer säkert inte att ha svårt att säga det, beror delvis på HUR jag säger det...

Alltså jag var precis som du, fööör snäll.. Sa alltid ja, var snäll mot alla. Folk utnyttjar detta till MAX så är det bara, för att göra något åt det, måste man bli hård och lära sig säga nej och inte bry sig vad de tycker om en. Som Carolus Rex sa, DU kommer förlora "vänner", men de riktiga kommer att bli kvar och respektera dig för vad du är. Jag kan lova dig, bara för att du bli mindre snäll så kommer du inte bli någon annan än dig själv! det handlar om personlig utveckling bara.

Senast idag hade jag en bekant (jag ser honom inte som en vän, vänner är något som för mig står mig riktigt jävla nära, någon jag litar på, resten är bekanta), hade en diskussion över facebook (av alla ställen lol), som tyckte att min attityd vad, jag vet inte jag citerar "Wow xxxxx vad har hänt med din attityd? Inte samma gamla xxxxx som jag en gång lärde känna.." för att göra historian kort: han gnäller väldigt mycket, ser mycket negativit i allt, är sällan nöjd. Sa till honom att han får ändra på situationen då, sluta vara så jävla negativ, tänk på annat, sluta ta upp problemen, hitta lösningar istället... (vi snackade om jobb/kärlek/random stuffs) hur som helst, han kanske ALDRIG mer kommer prata med mig, träffa mig, well i really dont care... jag behöver inte honom, har gott om annat folk som uppskattar min ärlighet och min rakhet..

För att att ändra på sin snällhet, så kan du varje gång någon ber dig om något, tänk efter.. det är så man ändrar ett beteende, man lär sig att tänka efter när man kommer i den situationen.. på så vis kan du göra något åt det på en gång, istället för att tänka efteråt "just ja, jag borde gjort sådär"
2012-10-09,00:10,
Inlägg: #17
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:haha ja du då skulle du ha varit med i kön till solidaritet här på lördag..en kille blev bokstavligen slagen av en tjej..han sa ha nitne hade gjort nåt o tjejen var störd..men ja med tanke på denna tråden så...

Wall-E: det låter jättebra det du säger, men vilka delmål kan jag sätta upp för att bli "mindre snäll" för att göra det realistisk? jag är helt lost i den punkten...

Det kanske är så att du går med på sådant du inte vill göra eller tar på dig ett ansvar du inte ska behöva ha. Börja säg "nej" och acceptera att du får skuldkänslor i början eftersom detta bryter mot det mönster du alltid har följt. Stå för dina åsikter och vik inte ner dig. Inse att du inte har någon skyldighet att vara någon annan till lags (om det nu inte gäller din chef och du vill få ut lön den 25:e).
2012-10-09,00:14,
Inlägg: #18
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
AplAy Skrev:Hehe, I feel ya... Men typ om du snacka me en tjej, pröva ba säg med halvförvånat kroppsspråk, "intressanta näsa du har" å sen ba fortsätt prata, då äru lite dryg å har "neggat" henne ganska försiktigt. Visst, hennes självkänsla kmr oxå bli mätt här eftersom har hon dålig sj-känsla kmr hon taré rätt hårt, haha.

Jag tycker inte att man ska negga på det sättet. Tjejen i fråga kan ha komplex för sin näsa och bli förbannad. For real förbannad.
2012-10-09,14:29,
Inlägg: #19
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
_Amigo_ Skrev:Ok jag är ju snäll, det är ju mitt sanna jag, så jag borde ist. lära mig vem jag ska vara snäll mot? att inte låta brudarna uttnyttja mig eller för den delen andra?
Alltså ja jag kommer säkert inte att ha svårt att säga det, beror delvis på HUR jag säger det...

Vad menar du med att du är snäll? Folk som säger att de är snälla har generellt (enligt min uppfattning) egentligen svårt att sätta gränser och säga ifrån, och bli arg och agera när någon gör något mot dem de inte vill eller tycker om.

Btw har du läst boken "No More Mr Nice Guy"?

"All limitations are self imposed"

2012-10-09,15:04,
Inlägg: #20
hur jag blir av med den mesigt snälla Amigo och blir Kick ass amigo?!
vad jag lärt mig är om att om man ska negga, så ska der gälla saker en person kan ändra ( typ kläder, skor, smink till en viss del, manykir osv)
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}